Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 7681 til 7700 af 57177
-
Hjælp til Afgangseksame Dansk : Moderne Storbyliv
ForumindlægHey alle sammen som kan være lidt interreserede i at hjælpe måske :) . Jeg har lidt problemer med at finde nogle Bøger, digte osv som man nu skal bruge til en 9 klasse afgangsprøve. Aner ikke helt hva pokker jeg kan skrive om i det : Moderne Storbyliv . Vil være meget taknemmelig, hvis i har noge... -
oversættelse fra dansk-engelsk
ForumindlægAt USA stadig praktiserer dødsstraf, i hvert fald I nogle stater, er et problem, som ofte diskuteres, om med jævne mellemrum producers spillefilm om dette emne. Ofte er hovedpersonen – forbryderen, der er idømt dødsstraf – fremstillet som offer: han er vokset op i fattigdom, han har ... -
Dansk -Appelsiner Analyse
ForumindlægHejsa Er der mon nogen, der kan fortælle mig, hvad blodappelsinerne i Tove Ditlevsens novelle symboliserer. Vh lone -
Oversættelse, dansk-latin
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med, at oversætte følgende til latin? "Over skyerne er himlen altid blå" "Der er ingen fremtid i at bruge nutiden til at tænke over fremtiden" "Det kommer ikke an på dage i dit liv, men liv i dine dage" "Det bedste ved fremtide... -
Dansk eksamen Aida modellen
ForumindlægHej søger hjælp til at putte aida modellen over jolly cola reklamen med Tina kjær fra 1993 -
Dansk Eksamen - Killinger (DET HASTERRR!!!)
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af hvilken fortæller jeg har at gøre med i novellen Killinger? Nogen der ved? Tak på forhånd -
Danske søers dannelse
ForumindlægI hvilke typer landskabsformer findes Danmarks der søer? Jeg ved der findes to? - den ene er tunneldale, men hvad er den anden? :) -
vudering af dansk stil ?
Forumindlægnogen som ville vudere min kronik, som jeg skrev til årsprøve... Kan måske godt skaffe opgaven i PDF.. -
Det danske lønniveau og produktivitet
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker, jeg har fundet der her link med statistik over arbejdsproduktiviteten. Hvordan ville i beskrive arbejdsproduktiviteten her? Håber i kan hjælpe mig lidt på vej i hvert fald. -
dansk oversat til Latin
ForumindlægHej! Mon nogen kan hjælpe mig med oversættelse til latin af følgende: en familie, en kærlighed, min kærlighed, mine tårer -
Fyrtøjet i dansk synopis?!
ForumindlægHej alle sammen, Er der nogle der kan give mig et forslag i hvad jeg skal læse op i fytøjet. Jeg er nemlig til eksame, og jeg har trukket Den flyvende kuffert, men jeg har besluttet mig at perspektivere det med fyrtøjet. Men jeg ved ikike hvad oplæsningen skal være. jeg ved at det skal være omk... -
Dansk-Historieopgave om Tysklands genforening?
ForumindlægJeg har valgt at skrive om Tysklands genforening, men min opgave er gået helt i koks da jeg har svært ved at ''begrænse mit spørgsmål'' og lave en ordenlig problemformulering. Er endt med det her: 1. Hvad førte til Tysklands genforening (Fra slutningen af 2.verdenskrig til ge... -
Dansk historie opgave synopsis
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en synopsis omkring grundloven har aldrig prøvet det før så vil lige høre om ris og ros til den jeg har lavet indtil videre på forhånd tak -
Ideer til dansk eksamen!
ForumindlægJeg var så "heldig" at trække skyggesider - film/kortfilm til min 10. klasse eksamen. Jeg var lidt på bar bund, især da min lære sagde det helst skulle være kortfilm. Jeg har selv tænkt på spille filmen "Festen" - God idé? Eller har i nogle ideer til nogle(gerne kortfilm), s... -
DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER
ForumindlægJeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse. -
Dansk eksamen kortfilm valgaften
ForumindlægHej Jeg har trukket kortfilm valgaften mit tema er samfund, og jeg vil gerne spørge om I syntes at det er en god ide at jeg perspektivere til den grimme ælling og Ørneglugt. De to tekster skal handle om samfundet, og jeg skal finde forbindelsen. Tak for hjælpen på forhånd. -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægSå blev det min tur til 9. klasses eksamen, Jeg var oppe og trække mit fordybelsesområde, og jeg fik "Fristelser udtrykt ved novellen" Jeg har kigget rundt på nogle tekster, men har ikke lige fundet nogen der rigtigt fanger mig. Nogen der har nogle bud til en tekst, helst e... -
Dansk afgangsprøve - Tekster fra Udkantsdanmark
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket "Tekster fra Udkantsdanmark" (det må også gerne være en kort film) som fordybelses emne til afgangsprøven i 9. klasse. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en tekst/kort film, som jeg kan analysere. Hvis nogle af jer har nogle tekster e... -
Eksempler på dansk novelle synopse
ForumindlægHej, har fået Humor i fordybelsesområdet. Jeg har valgt en novelle, men jeg har ikke lavet en synopse på en novelle før. Så er der nogen der kan give mig et færdigt synopse, så jeg ved, hvordan jeg skal opstille det og få noget inspiration. -
Dansk synopsis - Baggrundsartikel
ForumindlægEr der en der kender en god baggrundsartikel med grafer, eller evt. en gammel synopsis af en baggrundsartikel?
