Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7881 til 7900 af 14099
-
BMI SRP HJÆLP
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til at skrive SRP med Matematik og Idræt og vil gerne fokusere på BMI og lave statestikker over nogle BMI resultater. Men mit problem er at jeg skal lave en problemstilling som er bred nok og det synes jeg ikke denne er: Hvad er BMI og hvad fortæller den? Nogle der l... -
Lineær algebra - ker(f) - er det rigtig regnet?
ForumindlægOpgaven lyder Hvis vi fokuserer på spørgsmål b, så har jeg først reduceret følgende matrice til Jeg skal så finde en basis for ker(f). Jeg har fået min basis til at være (c1,c2,c3) som er følgende: Så er mit spørgsmål blot, om jeg har gjort det rigtigt. Hvis ikke, hvordan skal jeg så g... -
Nye elever.
ForumindlægHej.. Jeg skal introducere måske kommende gymnasie elever imorgen og skal primært fokusere på de sociale aspekter på skolen. Jeg har fået afvide fra tidligere "vejledere", at de ofte ikke tør at stille spørgsmål. Er der nogen af jer, der har erfaring med dette? De skal selvfølgelig ik... -
Analyse af "En stol for lidt" af Helle Helle
ForumindlægHej jeg skal analysere "En stol for lidt af" Helle Helle. Men jeg har lidt problemer med hvordan jeg skal analysere kortprosa tekster og da der ikke er en vejledning under fagsider tænkte jeg at jeg ville spørge her. Jeg synes desuden det er en meget svær tekst, jeg ved ik helt hvad j... -
3.- 4. gradsligniger
ForumindlægVil høre om der er nogen som kan hjælpe mig i mit arbejde med mit studieretningsprojekt.. skriver om 3.- og 4. gradsligninger med fokus på de italienske regnemestres metode: Tartaglia, Cardano, Bombelli, Viete.. MEN hvad kan man egentlig bruge 3.- og 4. gradsligningerne til rent praktisk?? Er ... -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. Kan nogle fortælle mig hvilken realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp. -
NATO, den kolde krig
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
Livsvilkår i det senmoderne samfund
ForumindlægHej (: Jeg er igang med at skrive en opgave, hvor jeg skal diskutere livsvilkårene i det senmoderne samfund, med henblik på at kunne forklare samfundets enorme fokus på kroppen. Selvfølgelig kan man komme ind på mediernes påvirkning, men er der andet, som kunne være relevant? Herudover kunne je... -
nato
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
Virksomhedsanalyse - foretningsområde
ForumindlægGodaw til Alle (: Jeg er i gang med at skrive srp. Og jeg har fået stillet til opgave at foretage en virksomhedsanalyse af Max Havelaar Fonden med fokus på deres foretningsområde! Og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting jeg skal tage med i analysen.. så som - SWOT-analyse - Porter's værdikæde... -
Ulighed og socialmobilitet
ForumindlægHej! Jeg skriver i denne uge SRO. Jeg har lidt problemer med min redegørelse; "Redegør for ulighed i USA med fokus på de seneste år. Der må gerne medtages en redegørelse for udviklingen af ulighed over tid." Jeg kan ikke rigtig få startet op, nogle ideer til et begyndelsessted? -
Engelsk og samfundsfag - Donald Trump
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig at fokuserer på Donald Turmp og præsidentvalget, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal undersøge, nu når det handler om "Menneskets forhold til naturen". Måske hans politik om klimaforandringer eller? Så kan man analysere en tale af ham i engelsk, men j... -
Naturalismen/romantikken
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med at skrive AT opgave i fagene dansk og histoire. Opgavens skal handle om hvordan naturen skildres i romantikkens litteratur og nationalistiske tekster. Jeg har valgt en række danskfaglige tekster som jeg ønsker at fokusere på, men jeg er i tvivl om hvilke historiske k... -
Den ungarske opstand
ForumindlægHej, Jeg skal inden længe skrive om den ungarske opstand, hvor jeg skal have fokus på hvad der skete og hvorfor den brød ud. Dog har jeg til og med i dag ikke forstået hvad opstanden egentlig gik ud på. Jeg har søgt en masse på nette, men uden rigtig at have forstået hvad opstanden egentlig gik ... -
Overvågningssamfund i SRP
ForumindlægHej. Jeg har besluttet, at skrive om overvågningssamfundet og analyse George Orwells 1984. Dog har jeg problemer med at finde ud af hvad jeg helt konkret vil have med i min problemformulering, og hvad jeg primært vil fokusere på i opgaven. Er der nogen, som har skrevet om samme emnet, som ... -
Hoppende bold
ForumindlægJeg har lavet forsøg med den hoppende bold og skal fokusere på nedenstående spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til: Beskriv hvordan man kan se at stedfunktionen stammer fra en hoppende bold. Hvilke antagelser ligger til grund for den regressionsmodel (funktion) du har valgt. I hvor høj gr... -
Metoder for redegørelse i dansk
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvilken metode jeg kan indrage i min redegørelse, spørgsmålet lyder på følgende''Redegør for universalromantikkens tanker med fokus på menneskets forhold til naturen.'' faget er Dansk A, håber i kan hjælpe og på forhånd tak. -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive den dejlige SRP, hvor jeg har valgt Den Amerikanske Borgerkrig i fagene engelsk og historie. Er der nogen der har nogle idéer/forslag til hvilke(t) fokus man kan komme ind på, og evt. noget godt empiri som man analysere i engelsk-delen? Håber i kan hjælpe, Peter -
Amerikansk ulighed
ForumindlægJeg har forsøgt at finde noget om fordelene ved den amerianske ulighed på nettet, men uden held. De hjemmesider der er fokuserer på ulemperne ved den store ulighed. Derfor er mit spørsmål: Hvad er fordelene ved den relativt store amerikanske ulighed?? Håber på et hurtigt og ikke mindst fyldestgø... -
Præsidenter i USA
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave om opfattelsen af en amerikansk præsident, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, og hvad jeg i det hele taget skal sige. Jeg skal specielt fokusere på forholdet mellem mand-kvinde og sort-hvid. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg har virkelig probl...
