Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7961 til 7980 af 14099
-
Begyndelsen på slaveriet
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en 2.g opgave om den amerikanske borgerkrig med fokus på slaveriet, og har en problemstilling bl.a. med spørgsmålet: hvordan begyndte slaveriet? Her kigger jeg på hvordan det begyndte i Amerika, men også hvordan slaveriet begyndte verden over. Jeg ville blive rigtig glad hvi... -
problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer t... -
Reklameanalyse, HJÆLP!
ForumindlægHej Folkens :-) Jeg er ved at skrive DIO og jeg skal analysere en KIA reklame henvendt til det danske og en til det britiske med fokus på kulturforskelle og brugen af humor, nogen som kan hjælpe med noget ? Her er reklamerne: http://www.youtube.com/watch?v=fw0RIlEWkkI http://www.yout... -
HASTER: historieeksamen i morgen - den kolde krig og tysklands historie
ForumindlægHej alle :) Sidder med en 24-timers historie om Tysklandshistorie - hvor mit fokus ligger på den kold krigs politisk, økonomisk og idelogiske kamp.. Problemet er bare, at jeg er lidt blank med hensyn til en god problem formulering - nogle som måske kan hjælpe mig lidt? Ville bare være super dejli... -
HISTORIE EKSAMEN
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet USA før borgerkrigen. Bilagene lægger meget op til, hvad der forårsagede borgerkrigen med fokus på Abraham Lincolns tiltrædelsestale, og South Carolinas erklæring om udtræden af unionen. Jeg har derfor overvejet om min problemstill... -
Fysik eksamen, HURTIG HJÆLP!! Elektrisk energi og effekt
ForumindlægHejsa, vi er 3 gutter der lige har trukket et spørgsmål og vi har nu 24 timers forberedelse. Vi har trukket: Energi Fokus på elektrisk energi og effekt Har I ikke nogle forsøg som vi kan lave til det her emne? Vi har fra kl 12, seks timer til at lave forsøg i fysiklokalet. Evt andre gode tip... -
Politik/velfærdsstat
ForumindlægKan nogen besvare disse tre spørgsmål? Redegør den danske velfærdsstatsmodel(den universelle model), med særligt fokus på hvilke udfordringer, der vil forekomme i fremtiden Undersøg hvordan Danmarks handelsøkonomi er sammenlignet med hvordan Donald Trumps handelsøkonomi er. Frihandel og (kont... -
Produkt til Historie
ForumindlægHey Min ven og jeg har trukket historie som udtræksfag. Vi har underemnet Fokus på EU, og har valgt delemnet EF/EU og Danmark. Vi står og skal aflevere et produkt her på torsdag og er fuldstændig blanke for idéer. Så vi ville høre om der var nogle der havde en idé eller to til hvad vi kunne la... -
Borgerrettighedbevægelsen - midler?
ForumindlægHej alle, jeg er ved at skrive en opgave omkring borgerretighedsbevægelsen, hvor et af fokus punkterne især ligger på de midler de sorte gør brug af, for at opnå rettigheder. Indtil videre har jeg: Almindelige demonstrationer/march Sit-ins Busstrejken Er der nogen der har flere forslag? vi... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
SRP, Valg af emne.
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal ligesom alle andre 3g'ere skrive SRP her i december. Jeg har valgt at skrive i Engelsk og dansk, da jeg mener at det giver mulighed for en god sammenhæng mellem fagene. MEN! Jeg ved absolut ikke hvad jeg skal skrive om, så hvis der er nogle der har en god idé til et godt... -
Den Blomstrende Haves forhold til Syndefaldsmyten
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til at skrive dansk stil. Opgaven lyder på at jeg skal skrive en litterær artikel om "Den Blomstrende Have" (af Naja Marie Aidt). Artiklen skal dog fokuserer på tekstens forhold til syndefaldsmyten. Udover det skal jeg perspektivere til myten som genre... Jeg er me... -
Kvinder i politik
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive opgave i Dansk Historie, men jeg er ikke så god til det der med problemformuleringer, så jeg håber jeg kan få noget hjælp til at lave en. Jeg vil gerne skrive om, om kvindelige politikere bliver behandlet anderledes i/af medierne end mænd i politik. Jeg vil drage mit ... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma... -
En novelle om industrialiseringen i det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart skrive dansk/historie opgave om det moderne gennembrud. Jeg har valgt at sætte fokus på industrialiseringen i denne periode, men har haft meget svært ved at finde en konkret novelle om dette emne. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den perfekte novelle, som bes... -
J.P. Jacobsen To Verdener
ForumindlægHej er igang med at skrive en litterær artikel om novellen '' to verdener'' - og skal svare på en spørgsmål som lyder: fokuserer på modsætningen mellem religion/overtro og naturvidenskab som det kommer til udtryk i novellen. Tænkte på om der nogen der havde nogle tider til hvor d... -
Hvilke forskelle og ligheder er der imellem de 10 bud og de fem søjler?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamen i Kristendom her på mandag d. 22-06 Jeg er gået lidt i stå, omkring mit emne der er: Hvilken betydning har kristendommen og islam for de forskellige livsopfattelser i dag, med fokus på de fem søjler og de ti bud? Håber der er nogle kloge mennesker der kan ... -
Projekt om Menneskekroppen: billedkunst
ForumindlægHej alle. Arbejder lige nu med et projekt i billedkunst på STX 3 år. Hvor jeg skal arbejde med menneskekroppen. Jeg har taget fokus på den klassiske tids og renæssancens skønhedsidealer, dertil skal jeg lave et produkt. Nogen som muligvis kan hjælpe, rådgive, komme med råd, til hvordan jeg k... -
Stavnsbåndet - HJÆLP
ForumindlægHej! Skal skrive DHO, og er lidt i tvivl om en ting. Et af spørgsmålene i min problemformulering ser således ud: Giv en redegørelse for stavnsbåndet i Danmark. Læste på et tidspunkt at ens fokus skal være på den udvikling som sker i perioden for begivenheden. Mit spørgsmål er nu: m... -
Underordnet emne til Branden 1728? Ideer?
ForumindlægHej! Jeg skal snart i gang med at skrive min første opgave på universitetet. Som overordnet emne har jeg valgt Københavns brand i 1728, men da vi kun har 8 sider til rådighed vil det være for stort, så skal have sat et særligt fokus på noget.. Og det er så her jeg er lidt blank og håber at noge...
