Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8041 til 8060 af 63055
-
Video - eksame??
ForumindlægHej Jeg skal snart op til prøve form A - dansk- og er mega nervøs. jeg vil spørge om der er nogle der kender nogle videoer som er blevet optaget mens en elev havde eksamen, så jeg lige kunne få et overblik af det. Jeg har været inde på youtube, men fandt nogle, som har optaget, mens det var eksam... -
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægJeg skal snart op til fysik eksamen i 9 klasse, og jeg er igang med at finde ud af hvad jeg vil sige og hvilke forsøg jeg vil lave. Men jeg er nu stødt på det periodiske system og jeg ved ikke hvilke forsøg jeg vil lave. Så jeg har brug for et helst to forsøg som jeg kan lave hvis jeg trækker det... -
Mette48
ForumindlægMette48 er død efter længere tids sygdom. Hun blev 74 år. Hun var fysik og matematiklærer, og underviste først og fremmest i 6. til 9. klasse. I sin studietid har hun desuden undervist på studenterkursus og været hjælpelærer i tegning på ingeniørakademiet. Det var hende, der i sin tid vækkede mi... -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er igang med at læse til 9. Klasses fsa i fysik. Jeg har forstået det periodiske system sådan at hovedgrupperne siger hvor mange elektroner der kan være i yderste skal, og perioderne siger hvor mange elektron- skaller atomet har. I så fald har helium 1 skal og 8 elektroner i yderste skal - ... -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
hjælp til biologi eksame forsøg
Forumindlæghej jeg går i 9 klasse og skal til eksamen i bilogi/fysik/geografi vi er igang med en presentation men vi mangler et forsøg. vore problemformulering er: klimaforandringer kommer til at påvirke vores jord, således at nogle landbrugsarealer påvirkes. Hvordan kan GMO spille en rolle i forhold til vo... -
Bæredygtig energiforsyning
ForumindlægHej. Vi er to 9 klasses piger som skal til prøve i naturfag meget snart . Vores emne er bæredygtig energiforsygning og vi skal lave en problemstilling og formulering. Det skal være et underemne der passer til både fysik/kemi biologi og geografi, fordi vi skal lave forsøg til som passer til disse... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Det periodiske system. forsøg!
Forumindlæghej mennesker! jeg går i 9. klasse og jeg har en 9;9;prøveeksamen9;9; imorgen! en af de emner jeg har om er det periodiske system, så jeg vil bare gerne sprørge om i har nogle forslag til hvilke forsøg jeg kunne lave? det må gerne være 3-4 fosøg, og det må i hvertfald også skæres i ... -
Problemregning og færdighedsregning
ForumindlægHej jeg har terminsprøver om en uge, og ville derfor spørge om hvor man kunne få fat i problem eller færdigheds regninger, eller noget lignende så jeg kunne øve mig lidt:)!På forhand Tak !Hilsen DaniFolkeskoleelev 9 Klasse -
Synopsis- Hvad skal den indeholde??
ForumindlægHej, jeg er igang med at forberede min projektopgave i 9. klasse og kan simpelthen ikke få noget ordentligt svar på hvad en synopsis skal indeholde??? Er det bare en problemformulering og motivation eller hvad? Svar, så er I søde:) -
Samf eksamen 9klasse
ForumindlægHej Hvordan fungerer eksamen i 9 klasse i samfundsfag? Går man op og trækker et af de emner fra pensum, og så skal man fortælle udfra læst materiale?? Eller trækker man en ny "tekst" som man skal bruge teori fra pensum på?? På forhånd tak -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
optagelse!! haster... :(
Forumindlægheej.. jeg skal tage optagelse prøv, for at kom ind i htx. Jeg vil vide om optagelsen indholder, så jeg kan forbrede mig... please giv mig en svar? -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Skrift. eksamen
ForumindlægHvordan læser man bedst til skriftlig eksamen i samfundsfag? Når det nu er en skrift. eksamen sidder man jo bare med bøgerne osv, så der er vel ingen grund til at bruge timer på at skrive notater eller hvad?Hvordan gør I andre? -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem MAtematik og Fysik? -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D
