Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8101 til 8120 af 26633
-
Svensk tekst..
ForumindlægNogen som har været oppe i en svensk tekst, og ville også gerne høre hvordan det gik..forstår virkelig ikke noget af det skidt! -
Metalitteratur og postmodernisme
ForumindlægHejsa allesammen!har læst bogen "Fugls føde" af Peter Seeberg og skal i denne sammenhæng finde noget om metalitteratur og postmodernismen. har fået at vide, at metalitteratur er litteratur, hvor der skrives om bøger eller sådan, men har ikke sådan rigtigt forstået, hvor vidt det har nog... -
Den trojanske hest
ForumindlægHej alle. Står og skal til old eksamen lige om lidt, men er til sidst blevet i tvivl om hvor den trojanske hest høre til. Jeg har på fornemmelsen at det er Iliaden, men vi har kun læst 6. sang så det er lidt svært for mig at afgøre og jeg har ikke kunne finde et referat der har kunne afgøre det f... -
Romantikken
ForumindlægHej. Skal finde et billed og en tekst fra romantikken, der passer sammen. Men synes godt nok det er svært. Er der nogle, der har nogle ideer ? -
Komposition
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har brug for hjælp og jeg ville spørge jer om...... Hvad komposition betyder? En lille kort forklaring!!!! -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har prøvet at skrive en skriftlig fremstilling før, men kan ikke huske hvad der var at vælge i mellem.. Jeg ved at der er i alt 6 forskellige opg. muligheder. Ved en af dem skal man skrive en novelle og en anden et essay, men hvad med resten? Hvis i kan huske det må i... -
forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til forståelse af følgende sætning Inde over åsene står skoven og sover hvid og uformelig, hyllet overdaadig ind i blød, hvid Vintersne; kun hvor en Fugl har sat sig og rystet Sneen bort, stikker der en nøgen Gren frem, sort og skaldet og uhyggelig. Hvad mene... -
Et Lille spg ?
ForumindlægHvordan finder man ud af hvilke Genre en tekst har ?... -
Mangler lidt hjælp
ForumindlægHej.. er der nogen som kan fortælle mig hvad pointen med denne sang er? Håber jeg virkelig og ville sætte pris på at der er en som kan. Und der Haifisch, der hat Zähne und die trägt er im Gesicht und Macheath, der hat ein Messer doch das Messer sieht man nicht. Ach, es sind des Haifi... -
odyseen
Forumindlæg... nogen der kan hjælpe mig med 1 og 6 sang? hvilke temaer er der i disse to sange?? - og er lidt i tvivl om hvorledes man kan score en god karakter i old? især hvis man kommer op i homers odyseen og vergil aneiden?? anyone -
En tekst med mange punktumer
ForumindlægHej Har lige et spørgsmål om hvad en tekst hedder hvis der er utrolig mange punktumer? hvis der overhovedet er noget som hedder det. -
Metaforik
ForumindlægHvorfor bruger forfattere metaforik i fx noveller? -
AKUT!! Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægEr er en der ved noget om Dan Turells skrivestil? -
digtanalyse
Forumindlæger i gang med at skrive en digtanalyse og ville give jer alle en chance for at komme med nogle guldkorn... :) så kom med jeres bemærkninger Børnehave der vanskelige fælleskabs byrde lægges i vore forkælede vantehænder her gaar vi smaa knorte verdens evigtsnublende nissehær bag frøknens hoppe... -
OSO - Journalist
ForumindlægHej ;) Jeg skal skrive en OSO opgave om uddannelsen og jobs til journalist. Vi skal lave et produkt til, som vi skal fremlægge om , men jeg er meget i tvivl om det. Er der nogen der har nogle ideer til et produkt? På forhånd tak!! -
Rim
ForumindlægHey har prøvet at skrive nogle ting ned i forhold til form på en sang. jeg er lidt i tvivl når der er konsekvent brug af parim i alle vers hedder det så bare AA BB AA BB AA BB/ eller er det forkert hedder det AA BB CC DD ? Håber der er nogle der gider se på det ligger det ind her : Og hun var ti... -
æstetik
ForumindlægNår man skal vudere om en sang er æstetisk er der så nogle der ved hvordan man gør det ? -
hjælp med tysk pleassss... jeg vil oversætte den men kan ikke
ForumindlægHvis jeg lige pludselig vandt en million, vil jeg først og fremmest tænke mig godt om. Jeg vil donere penge til de fattige derefter ville jeg gemme halvdelen til når jeg blev ældre. Og jeg vil give de resterende penge til min mor, hun må bruge dem på alt det hun vil, fordi hun er verdens be... -
Forberedelse til dansk eksamen (Lyrik)
ForumindlægHej alle Jeg har trukket lyrik til den mundtlige dansk eksamen (Prøveform B) Og jeg har lidt svært ved hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan jeg skal forberede mig til det. Håber at nogen har et/to forslag :) Med venlig hilsen Frederik Madsen -
Hvad handler sangen om?
Forumindlæghttp://www.sweetslyrics.com/756544.Hej%20Matematik%20-%20Legendebørn.html
