Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8101 til 8120 af 11183
-
Bygfrø og nitrat
ForumindlægHey, har en biologi opgave for.. eller havde for.. hehe \nAnyway, har bakset med den i så lang tid nu, og må have noget hjælp.\n\nKlik på linket, og kig og se om du kan hjælpe mig.. : )\n\nhttp://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/opgave%206.html\... -
AT - katastrofer
ForumindlægHej! :-) Jeg skal skrive AT projekt om emnet katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg har valgt fagene biologi og religion, da jeg tænkte jeg ville skrive om tørken i Afrika og så hvordan nomadernes ritualer forholdt sig til dette (fx regndans). Men dette er der desværre ikke særlig... -
forslag til opgave
Forumindlæg\n\n http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar2001/maj/opgave%206.html\n\nhej allesammen.... jeg skal lave en biologi opgave.... i kan se den på denne side (linket ovenfor) hvis der var noget som havde et superforslag ville jeg blive super glad:-D på for¨... -
ATP-udbytte
ForumindlægHvordan kan jeg udregne ATP-udbyttet pr. molekyle glukose i en muskelcelle?\n\nhttp://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg.%201%20Glykogen%20og%20energioms%C3%A6tning.doc\n\nOg hvordan hænger ATP-udbyttet sammen med energiforbrug under arbejde?\n -
osmose transport?
Forumindlæghej alle i kloge mennesker. Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med de her 2 spørgsmål! Vi har i Biologi lavet et forsøg over transport over cellemembranen og jeg skal besvare de her spørgsmål: Forklar hvorfor kartoflen ændrer sin vægt ved at ligge i en saltopløsning af forskellige ko... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler... -
GULE OG RØDE KRONBLADECeller - HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en biologi rapport og er egentlig næsten færdig. Dog mangler jeg at skrive om henholdsvis røde og gule kronblade-celler. Er der nogle der ved lidt om: Celleform, Sammenhæng mellem celle- formen og cellens/vævets funktion, organller i cellen og sammengæng mellem indhol... -
SRP om brystkræft
ForumindlægHej jeg skal lave SRP om brystkræft i fagene dansk og biologi. I bilogidelen skal jeg skrive om de fysiske konsekvenser, altså hvad kræft er og hvordan den udvikles samt forbyggelse af kræft. Under danskdelen skriver jeg om det pyskiske aspekt. Her skal jeg analysere Tine Engers digtsamling, Bry... -
gænotype/fænotype? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i biologi som jeg er gået stå i. Jeg er meget usikker på min egen beslutning, håber nogen kan hjælpe.- Jeg skal med en kort formulering svare på hvad det genotypiske og fænotypiske udspaltningsforhold er? ved ikke om man kan sige at det fænotypiske udsplatningsforhold er 3:1? -
genotypiske udspaltningsforhold
ForumindlægJeg har en opgave i biologi sóm jeg simpelthen ikke kan finde ud af, jeg skal finde det genotypiske og fænotypiske udsplatningsforhold, jeg har fundet frem til at det fænotypiske er 3:1 men ved ikke om det passer. Skemaet ser således ud: A a A AA A... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at formulere en problemformulering til engelsk og biologi. Emnet er den fiktive krise i jurassic park Mine problemstillinger handler om: naturlig selektion, genmanipulering, kloning og etik. Men jeg kan ikke helt få det ind i sa... -
Arvelig sygdomme incl genetik Hjælp :søges :)
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave biologi fremlæggelse/rapport, og jeg kan ikke finde så meget matriale.... Jeg har om knogleskørhed og hvorfor hvordan man arver en sygdom og hvordan det overføres osv, nogle der har en rapport eller ligende ville være en stor hjælp :)Vil ogs gerne hvis det ka lade sig... -
Kopper at
ForumindlægHej jeg skriver om kopper i AT med Historie og biologi som fag. Ville hører om der er nogle der har nogen ideer til en humanistisk vinkel. Jeg har tænkt at komme ind på Edward Jenner og hans opdagelse af en vaccination mod kopper, hvad kopper generelt er og kopper som biologisk terror. Tænk... -
Rygning! - Synapser
ForumindlægSidder lige med to spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan besvare. Det ville være alle tiders, hvis der var nogen der ville hjælpe lidt på vej. På forhånd tak (: a) Forklar, hvordan physostigmin vil påvirke impulsoverførslen i synapsen vist i figur 1. b) Hvile forgiftningssymptomer vil man forvent... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
restriktionsenzymer spørgsmål
ForumindlægHej I denne opgave (se her) http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2007/maj/opgave%206.pdf .... ønsker jeg hjælp med spørgsmål 2 og 3. I 2) ved jeg ikke, hvordan jeg kan vide, hvor enzymerne skærer hende på plasmidet? Hvor kan man se det? 3) Hvordan skal det forstås? -
Genetisk transformation
ForumindlægHej Jeg har biologi på A-niveau og vi skal lave projekt. Jeg har fået tildelt emnet; genetisk transformation. Er der nogen som har gode ideer til noget jeg kan tage udgangspunkt i, for selv at få og kunne give mine klassekammerater en god forståelse af emnet? Eller nogen som kender nogen ... -
forskel på genotype og fænotype?
Forumindlæghejsa, jeg er ved at skrive en biologi rapport om blodtypernes genetik..Min lærer vil godt have vi kommer ind på forskellen mellem genotype og fænotype, og vi skal komme med et eksempel inden for blodtyperne. Problemet er bar at vi ikke har fået særlig meget at vide om det, derfor kunne det være ... -
Bakterievækst-eksamenssæt
ForumindlægHej allesammen, jeg har nogle spørgsmål angående spørgsmål b og c til den vedhæftede hjemmeside: 1. Til spørgsmål b, hvordan kan jeg finde resultatet af 4B? 2. Til spørgsmål c, Hvilke stoffer kan være væksthæmmende på bakterierne i glas 7A-9A? Hjemmesiden/filen: http://subsites.egaa-gym... -
DNA,gener,Celler
ForumindlægJeg sidder her også skal lave en biologi rapport - Har jeg næsten gjordt.Derudover skal jeg lave et forsøg - Og jeg har ingen idér til hvordan man kan lave et lille forsøg enten med DNA,gener eller celler m.mBehøver ikke at være videre indviklet.Jeg har virkelig brug for hjælp, og jeg håber at de...
