Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 8121 til 8140 af 58387
-
Opgaver, Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi i morgen til årsprøve og har øvet mig ved at lave nogle af de gamle eksamenssæt. Men i sættet fra i år er der nogle opgaver, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Link til opgavesættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eks... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
nv eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med min NV eksamen og trukket Kemi som fag. Jeg har valgt forsøget "Hvad kan opløses i ethanol, vand og olie" fordi det var den jeg havde lavet mest i, men jeg mangler dog at svarer på spørgsmål. Håber i vil hjælpe emd dem 1) hvilken polaritet har henholdsvis eth... -
Problemregning eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg skal til eksamen om lidt, og er faktisk okay god til færdighedsregning, men det er mere problemregningen, der halter for mig. Jeg er dårlig til at bruge GeoGebra og Excel, og plejer faktisk at springe de opgaver over så jeg lander direkte på et dumt 7-tal hver gang. Jeg vil så g... -
Engelsk 9.klasse hjælp rettelse pls.
ForumindlægHej MIn lillebror har en engelsk stil for, som han godt vil få rette ... hvis der er en frivillig der ville læse den i gennem ville det være super.. det er til imorgen nemlig .. Jeg har nemlig selv mange lektier som jeg laver lige nu så jeg har ikke tid :/ på forhånd mange tak !! :) det er en eng... -
Organiske forbindelsers navne på engelsk
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder i den situation, hvor jeg skal skrive nogle forbindelser ind på marvinsketch. Dette kan kun foregå på engelsk, og da jeg desværre ikke kender alle navne på engelsk, kan jeg ikke komme videre. Det drejer sig om 2-hydroxybutansyre og Butansyrepropylester Håber i kan... -
Hjælp til at rette engelsk.
ForumindlægHej, har lavet en engelsk opgave som jeg godt vil have noget kritik til, sig endelig til hvis der er grammatiske fejl eller andet :) Det er en e-mail skrevet på engelsk om en persons ferie i London. (Personen fortæller en ven om hans oplevelser) Filen er vedhæftet :) -
Abstract - nogle som er gode til engelsk?
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive mit abstract til min SRP og vil derfor høre om en venlig sjæl har mulighed for at læse det igennem og måske rette de engelske fejl der måtte være? Ville være yderst taknemmelig, for er selv temmelig usikker på det engelske. På forhånd tak.. -
Interne forhold på engelsk??
ForumindlægHej! Jeg sidder netop nu og er i gang med min mini-srp med fagene innovation og afsætning, og jeg skal lave et engelsk resume af opgaven.. Nogen der ved, hvad "virksomhedens interne forhold" hedder på engelsk?? Skal afleverer i morgen, så ville være meget taknemmelig for et hurtigt sv... -
Dansk-engelsk ordbog
ForumindlægHej! Er der nogle, der kender en dansk-engelsk og engelsk-dansk ordbog, som man kan downloade på nettet, og som ikke behøver net for at fungere?. Jeg vil gerne have en der ligner www.ordbogen.dk. Altså hvor ordet bliver oversat samtidig med at der er eksempler med sætninger. Tak på forh... -
Psykologi essay engelsk
ForumindlægHej alle sammen, Har lige skrevet en essay på engelsk i psykologi om intelligens. Er der nogle, der er super dygtige til engelsk, som har tid og lyst til at rette den igennem for stavefejl? 1428 ord. Skal afleveres i midnat i dag. Vil være super, super taknemlig. :) Mvh. Sarah -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
Engelsk og historie SRP - Ideer
ForumindlægMangler en ide til hvad jeg kan skrive om til en SRP i engleks og historie. har lidt overvejet den amerikanske borgerkrig eller koloniseringen af amerika eller englands kolonisering af indien eller andet måske. det skal sikkert også være mere præcist end bare det, men det er mine tanker indtil vi... -
Engelsk film analyse.
ForumindlægHej jeg sidder og knokler med SRP, og jeg skal lave en film analyse af mit hovedværk "The wind that shakes the Barley" af Ken Loach. Jeg skiver i Engelsk og historie og blev pludselig i tvivl om hvorvidt der er forskel på at analysere film i engelsk og i danskfaget ang. hvilke metoder ... -
Oversættelse. Dansk - engelsk
Forumindlægden danske tekst som jeg har oversat til engelsk er denne her: Nordirland. Urolighederne I Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlangs historie. I det 17 århundrede blev tusindvis af protestanter, bl.a. mange presbyterianere fra Skot... -
Dansk eksamen!?
ForumindlægHar lige et par spørgsmål ang. dansk! Skal man eller skal man ikke læse højt til dansk? Min veninde gjorde det ikke, men andre siger, at man SKAL???!? Der må vel være et krav(kom lige i tanker om at tjekke bekendtgørelsen:)) Og ang. ekspressionisme: ville bare høre, om der er nogen, der er ved om... -
Religions eksamen
ForumindlægJeg skal op i religion på tirsdag og er lidt i tvivl om hvad jeg må bruge af hjælpemidler? Jeg har fået afhvide vi må medbringe alle de noter vi har lyst til, men må vi også medbringe bogen? Og de noter vi har med må vi tage dem med til selve eksaminationen ved det grønne bord? Man kan også sidde... -
eksamens opgaver
ForumindlægHej! sidder lige og øver mig til min terminsprøve imorgen, og vil gerne vide om jeg har lavet rigtigt.så hvis i gidder hjælpe ville det være alletiders.opg.7.033I et koordinatsystem er linjen l givet ved ligningen y=4x-1.Bestem en ligning til linjen m, der er parallel med l og går gennem punktet ... -
Eksamen, 1.g
ForumindlægHvornår bliver det offenliggjort, hvilket fag man skal op i (hvis man skal), og hvor kan man se det henne? -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
