Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8341 til 8360 af 33650
-
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
hvad er presseetik
Forumindlæghjælp giv lige en kort forklaring på hvad presseetik er. det vile være sådan en hjælp :-) -
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
Råd og tips
ForumindlægHej.Jeg sidder her og forbereder på min sidste eksamen til jeg endelig får huen og det er spansk.Når man sidder og skriver 1 A4-sider med diverse temaer osv., så føler man sig sikret.Men hvordan vil det foregå til eksamen? Jeg mener, stiller de helt umulige spørgsmål, som man må hakke sig igennem... -
Forfatterens egen kommentar i tekst
ForumindlægJeg er ved at læse en bog, hvor forfatteren pludselig har valgt at skriver en kommentar i romanen. Hvor litteraturhistorien er det et typisk træk, at forfatteren gør således? -
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
Herodot
Forumindlæghvorfo lader Herodo, Solon besøge Kroisos, når det ikke kronologisk er sandsynligt? Håber på respons. Det er til i morgen På forhånd tak! -
mississippi burning
Forumindlægnogen der har set filmen, som vil fortælle hva den hanlder om .. ? -
Abstract, hvor i opgaven?
ForumindlægNu er jeg kommet så langt i min opgave at jeg skal til at skrive mit abstract. Så er det så bare lige jeg gerne vil høre hvor abstract'et skal være i opgaven? På en side for sig selv? Foran indledningen? Bagerst? eller hvor? Og så skal jeg bare lige være sikker: det tæller med i de 12 sider,... -
Antal Eksamener og spørgsmål om AT
ForumindlægOkay, jeg har 2 spørgsmål. 1) Jeg ved man skal op i 10 eksamener i alt, men er der et bestem antal fag man skal op i på hvert niveau, f.eks. at man SKAL til mundtlig eksamen i 2 A niveau fag? 2) Er der nogen der ved hvilket niveau en AT eksamen gælder for? Mine lærere ved det nemlig ikke, og de... -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Hvordan laver jeg en anmeldelse af en bog ?
ForumindlægJeg skal skrive en anmeldelse på 1A4 side, om bogen "Føtexsøen", men jeg kan ikke komme igang.. Er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man kommer igang med en andmeldelse og hvad man generelt skriver om, i deltaljer?? -
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
dokudrama/dramadok
ForumindlægJeg ved hvad de begge er, men er der ikke nogle forskelle som ISÆR karakteriserer dem? -
Brugen af symboler i Vernissage
ForumindlægHej er der nogen der har læst "vernissage" af Claire _anderston WHeeler, som kan forklare mig nogen af symbolerne i teksten? jeg forstår ik hvor symbolerne er"" -
Drilleri i skolen
ForumindlægHejsa jeg er kommet i en situation der gør mig utroligt vred, jeg har fået at vide af min lillesøster at der er nogen, og i særdeleshed en pige i hendes klasse, som er efter hende og driller hende, og en gang har spyttet på hende, jeg får lyst til at finde vedkommende og kværke hende, men efterso... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
meget forvirrende og snart eksamen ?
Forumindlæghar nu læst flere sider om kristendommen og de bliver ved med at sige jødedom var i det gamle testamente. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man så begynder at kalde det kristendommen og hvordan kan man stadig tro på jødedommen, hvis det nye testamente er kristent ? håber der er nogen der kan hjæl... -
Hitlerjugend
ForumindlægHvis der er nogen her der har en god hjemmeside, bog eller opgave omkring Hitlerjugend, må de hjertens gerne redde mit liv og sende link/hint til mig!
