Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8841 til 8860 af 14099
-
SRP (studieretningsopgave)
ForumindlægJeg skal skrive en SRP i fagene biologi som hovedfag og matematik som bifag. Mit emne er om fedme, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå i dybden med for jeg skal jo vælge et område.... Jeg har tænkt på fedmerelaterede sygdomme så som åreforkalkning og hjertekarsygdomme... har i nogle forslag.... Håb... -
Glutamat
ForumindlægHej vi er en gruppe på skolen der laver en opgave hvor vi skal undersøge transmitterstoffet glutamat det er næsten umuligt at finde noget om det på nettet, så er der nogen der evt ved noget om glutamat og om hvordan det sætter sig på NMDA-recepotoren. (dette har også meget med biologi at gøre)... -
Eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til biologi-eksamen på c-niveau om ca 3 uger. Men mit spørgsmål lyder så: De billeder og figurer som bliver vist, er de meget svære, og hvor mange spørgsmål, skal man ca besvare? Jeg frygter virkelig at jeg pludselig går i stå. Så håber der er nogen der vil give nogle gode rå... -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
Digt der beskriver forelskelse - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har valgt at min AT-emne skal være forelskelse i biologi og dansk. Bilogi: Forelskelse opstår pga. kommunikation mellem nerveceller og hormoner. Dansk: Hvordan formidler man den uhåndgribelige følelse af forelskelse? Jeg søger hjælp til at finde digte til en danskfaglig analyse, hvor f... -
hjælp til sagen "jødetransport" - herunder infektionssygdmme
Forumindlægnogle mere kreative hoveder end mig der kan hjælpe mig med at finde ideer mere konkret spørgsmål til min problemformulering... jeg bruger fagene samf og bio jødetransporten til interneringslejrene er "rejsen" i biologi kunne man kigge på sygdomme i den forbindelse, men behøver virkelig ... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
Anabolske Steoider
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at finde impiri med dybde til mit emne omkring anabolske steoider(biologi) og det etiske omkring doping(idræt). Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget omkring dette? Især det biologiske-biokemiske omkring anabolske steoider - normal muskelopbygning og ved misbr... -
Nettoprimærproduktion
Forumindlæghej folkens..Er der ikke nogen søde personer der gider hjælpe mig med en biologi opgave, som jeg fatte intet af?well, her er spørgsmålene:1. Er respiration processen ikke afgørende for nettoprimærproduktionens størrelse?2. hvordan bestemmer man nettoprimærproduktionen i en blandet løvskov?Please ... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHej, Jeg skal lave AT med emnet "Mad og mennesker". Jeg vil gerne skrive i historie og biologi. Er der en derude som har en opgave jeg kan få inspiration af? eller en som kan hjælpe mig med mine problemformulering og problemstillinger. Havde selv lidt tænkt på at skrive om livsstils... -
Hjælp til valg af område
ForumindlægVi har fået offentliggjort vores emne og det er "Rejser" - jeg har valgt at skrive i fagene dansk og biologi? nogen som har nogle forslag? Jeg skal allerede aflevere problemformulering på torsdag! så det kræver at jeg har fundet et emne indtil der. Håber meget på hjælp herinde. -
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
SSO - hjertet
ForumindlægHej!Jeg er næsten færdig med min 3.års opgave... men jeg har en figur som jeg skal analysere.. jeg har analyseret den nogenlunde, men har samtidig brug for hjælp!Jeg har valgt om emnet hjerte, hvor jeg mest har lagt vægt på hjerteklapfejl...Hvis der er en medicinstuderende, eller en der er sindsy... -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHej :-) Jeg har i biologi lavet forsøget hvor man isolerer DNA fra et løg. Jeg har lavet hele rapporten udover diskussion. Der sidder jeg fast. Min lærer har sagt der ikke er så meget at skrive i diskussionen, men jeg er stadig helt blank! Nogen der kan hjælpe mig? Mvh Christina -
hjælp til metodeafsnit i synopsis
Forumindlæghej alle :-) er igang med min første synopsis der står mellem dansk/religion og biologi jeg har om stamceller og etiske spg. men der jeg søger hjælp til, er en der vil se min opg. og afgøre om hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det ned ? på forhånd tak og god vinterferie ! :D -
Saltes opløselighed i vand - fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport omkring saltes opløselighed i vand, og har dermed arbejdet en del med fældningsreaktioner. Jeg står nu og skal buge den til NF eksamen, hvor jeg skal kunne perspektivere dette kemi-førsøg til både biologi og geografi, hvilket jeg har svært ved. Mon der er en venlig ... -
Dværgvækst - 2.del
ForumindlægJeg har fået en biologi opg. for, der hedder Dværgvækst. Der er to dele, A og B. Og jeg har lavet del A. Jeg har prøvet at finde opg.arket på internettet, men er ikke lykkedes. Det ville jo være lidt nemmere at få hjælp, hvis man også kunne se tegningerne osv.. Men hvis der nu er nogle som har op... -
Vaskemidler og enzymet alcalase
ForumindlægHey allesammen..Håber på at kunne få lidt hjælp.. Er i gang med biologi aflevering, men er ikke helt sikker på et par af svarene..a. Beskriv den reaktionsproces, som katalyseres af alcalase, og forklar hvilke typer pletter der kan fjernes ved hjælp af alcalase?Har svaret på første del, men er i t... -
Matematiske modeller?
ForumindlægHej Jeg er i fuld gang med min SRP jeg skriver i matematik (A) og biologi (B) - Jeg skal gøre rede for hvad en matematisk model er i detajler. Men hvad er en matematisk model egentlig? Jeg har kigger på nogle internet sidder men syntes ikke de forklare det godt nok... Håber der er nogl... -
Artikel om AIDS
ForumindlægHeej Jeg står i den situation at jeg skal skrive om AIDS i næste (og sidste) AT-forløb. Er der mon nogen af jer der har eller ved hvor jeg kan finde en artikel omkring aids - en der måske lider af det eller hvorfor den er opstået? jeg skriver nemlig i historie/biologi, så det kunne være rart at h...
