Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8841 til 8860 af 33009
  • Ødipus-komplekset - begrænsninger/mangelfuld?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg ville høre, om I har gjort jer nogle tanker om Ødipus-kompleksets begrænsninger eller mangelfuldhed i forhold til dét at beskrive børns dannelse af kønsroller i den fallisk-ødipale fase, som er omkring 3-5-års alderen? Indtil videre har jeg følgende: Forældet - teorien er ud...
  • DHO om Grundlovens indførelse

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg er i gang med at skrive DHO om Grundlovens indførelse og efter at have skrevet det redegørende afsnit, hvor jeg fortæller om hændelserne op til og selve indførelsen er jeg gået totalt i stå. Hvad skal man skrive i det analyserende afsnit og hvad kan jeg perspektivere til i dansk? :)
  • Den Perfekte Krop?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont
  • Dansk og samfundsfag begrænsninger

    Forumindlæg
    jeg skal snart op i AT, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig med begrænsninger i forhold til dansk og samfindsfag. jeg skriver om terrorangrebet 9/11, om hvilken diskurs der er blevet skabt i det danske samfund i forhold til islam og indvandrere, og hvilke problemer de...
  • Novelle om solnedgang

    Forumindlæg
    Hej allesammen men jeg spørg bare fordi jeg har en novelle for til i aften der handler om solnedgang og jeg kan ikke finde på så jeg spørg bare om en har lavet eller kan komme med tips om novellen så er jeg mega glad Tak på forhånd
  • Hvornår blev Lighteren populær i Danmark?

    Forumindlæg
    wssds
  • Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?

    Forumindlæg
  • hurtig - dansk hjælp :)

    Forumindlæg
    hej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ?
  • Skrifttype

    Forumindlæg
    Okay, nu er jeg træt af at sidde og gætte på, hvilken skrifttype det er som så mange brugere herinde, har brugt til deres opgaver. Jeg leder efter skrifttypen fra denne opgave: (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Nogen der ved, hvad den hedder?
  • 9.klasse afgangs prøve

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det...
  • Pensumopgivelse

    Forumindlæg
    Hvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den?
  • Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig?
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • "Rigtig" SRP??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke??
  • Ord

    Forumindlæg
    Hvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering?
  • Episk/lyrisk?

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ?
  • Kommunisme og socialisme??

    Forumindlæg
    OM kommunismen siger man: "Man yder efter evne og nyder efter behov", mener der findes en tilsvarende for socialsimen, nogle der kan huske den? Evt. Hvis I har en klar definition på de 2 begreber.
  • imorgen !

    Forumindlæg
    Hej alle, så er det imorgen jeg selv skal til eksamen, det er endelig den sidste, en nat så er det hat :) Jeg kunne tænke mig at vide hvordan denne eksamen foregår, det er engelsk A niveau, sproglig, gammel ordning.. nogen der kan beskrive den step by step så ville jeg blive meget glad , på fo...
  • De gode råd?

    Forumindlæg
    Jeg synes ikke jeg kan finde så mange indlæg, med gode råd.. nogen der har været oppe i old (ny reform) og som kan hjælpe os andre, med lidt "guld"?
  • Nelson Mandela og Apartheid

    Forumindlæg
    Jeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk...