Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8921 til 8940 af 23878
-
Folkedrab Rwanda SSO
ForumindlægJeg skal snart til at gå igang med min SSO i historie om folkedrab i Rwanda. Ville i den forbindelse hører om der er nogen der har nogen gode titler på værk der har relevans hertil. På forhånd tak :) -
Imperialisme
ForumindlægJeg har AT og et af vores underspørgsmål er således: Hvordan udvikledes Englands holdninger og syn på de koloniserede? Det er under tidsperioden 1837-1915. Håber I kan hjælpe og evt. komme med nogle gode kilder/hjemmesider :) -
Diskussion???
ForumindlægHej folkens Jeg sidder lige og er igang med skrive min SSO. I min diskussion bliver jeg bedt om at: Diskutér mulige løsninger i forhold til at opnå regeringen mål om, at 95% af en ungdomsårgang i 2015 skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Okay mit spgm. er så skal jeg komme med mine egne... -
SSO i biologi (migræne)
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive sso i biologi. Jeg har valgt migræne som mit emne men jeg kan bare ikke finde en vinkel. En sød sjæl der vil give eksempl på taksonomisk niveau. Tak på forhånd. -
DHO - det moderne gennembrud - emne idéer.
ForumindlægNogle der har et par spændende idéer til DHO omkring det moderne gennembrud? -
HJÆLP!!! EKSAMEN!
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem, da jeg skal til mundlig eksamen her i juni og jeg kan ikke finde en teks af forfatteren Helle Helle. Jeg skal finde en tekst fra hende, som jeg kan perspektivere til "på et tidspunkt i foråret" :) Det ville være en stor hjælp, hvis nogen af jer kende... -
Herman Bang novellen Pernille
ForumindlægHej er der nogen som har styre på hvad er Fortælleforhold og den impressionistiske skrivestil lige præcise i teksten Pernille af Herman Bang .... Please det haster og det kan være en stor hjælp hvis i kan hjælpe mig beder jer... og tak på forhånd. -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til årsprøve i samfundsfag i morgen og jeg har 24 timers forberedelse til at lave min synopsis. Jeg kender lidt til de taksonomiske niveauer, men min lærer går meget op i, at vi rammer dem godt, og at vi har styr på at skelne mellem de 3 niveauer. Jeg håber der er en venlig... -
SRP - Diskussion om hvordan samfundet bør forholde sig til ulighed
ForumindlægJeg skal igang med mit diskuterende spørgsmål, som hedder: Diskuter hvordan samfundet bør forholde sig til ulighed. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen der har nogle ideer til det? Mvh Mikke -
Regression overordnet
ForumindlægHej alle jeg er lige primært igang med at skrive SRO hvor at jeg skal forklar hvad regression er sammen med hvilke former regression der og til sidst hvad man bruger dem til. Nogle der kunne hjælpe det er virkelig en nød situration. -
HJÆLLP- Fordybelsesområdet - at være ung - sagprosa/avisens gener
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan skal gøre - håber, at Studieporten kan hjælpe mig lidt på vej :) Jeg har fået forbybelsesområde : at være ung - sagprosa/avisens gener Perspektivtekster: Forældre pjækker med deres børn, opråb til curlingforældre, Lillesøstre får den fedeste løn, kundsten at els... -
Pesticidanalyse
ForumindlægNogen som kan forsklare mig, hvorfor indsprøjtning af pesticid koblet på forskellig måde til proteinmolekylet får musene til at producere forskellige antistoffer. -
Metoder, Det forsømte forår
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med en litterære artikel om Hans Scherfig's Det forsømte forår, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvilken metode, jeg bruger i min tilgang til værket. Jeg er lidt i tvivl om hvad der menes. Nogle der kan hjælpe? -
Hjælp til problemformulering i Sociologi!!
ForumindlægVi skal forberede en synopsis til samfundsfag indenfor emnet sociologi, men jeg har simpelthen så svært ved at komme i tanke om en problemformulering, og håber derfor nogen herinde kan hjælpe :) Overskrifter for bilagene: Bilag 1: Social arv slår hårdt i Danmark (handler om at der er problemer... -
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægNu er jeg en af de uheldige stakler der skal op til studentereksamen i dansk. I Dansk får man jo som bekendt ikke et disideret eksamenspensum, men derimod en liste over alt hvad der er blevet gennemgået i løbet af alle tre år, Hvilket er en MEGET lang liste. Så mit egentlige spørgsmål er vel om d... -
Hjælp til SSO
ForumindlægJeg er sidder og skriver SSO inde for området "udfordringer i det danske sundhedsvæsen", men er gået i stå ved dette spørgsmål: " Diskuter og vurder effekten af disse tiltag, i forbindelse med det fremtidige pres på det danske sundhedsvæsen og den danske velfærdsmodel". Je... -
SSO hjælp
ForumindlægVi skal aflevere fag og vejleder til SSO på fredag. Jeg har længe gået og overvejet hvad jeg ville skrive om, men jeg er stadig i tvivl.Jeg har cuttet det ned til 2 fag. Engelsk og Historie.Jeg er god til engelsk får kun 10-11 taller, men når man skriver engelsk SSO, så skal opgaven være på dansk... -
Hjælp tak :-(
ForumindlægMin fordybelsesområde: identitet Jeg kan perspektivere til: Malles ark, Louis Jensen Lille voksen, Anders gustaffson Skæbne Morten Nielsen Min fucking familie Kender i nogen noveller som jeg kan bruge :) har brug for hjælp håber nogen hjælper :) -
Hvilke valgkriterier (afsætning)
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål som skal besvares..jeg har besvaret 2 af dem...men har problemer med den ene, så håber meget i kan hjælpe mig..Opg. 6.16)Familien Oxholm overvejer at tage på skiferie i Norge. Børnene vil helst til et skiterræn med mulighed for at stå på slalomski, mens forældrene helst vil ti... -
Brug af Psykologi som enten samfunds - eller naturvidenskabeligt fag.
ForumindlægJeg står og skal skrive AT med fagene psykologi og dansk, men da dansk dækker humaniora fakultetet, er jeg nød til at vide hvordan psykologi skal bruges når det skal fungere som enten det samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige fag, da det hører ind under alle tre fakulteter. Jeg har pr...
