Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8921 til 8940 af 33009
-
AT-eksamen fredag - psyk+samf
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk... -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har brug for en tysk tekst til eksamen som skal handle om Freizeit und Freunde. Håber virkelig i kan hjelpe mig :) -
Gode Råd og Links
ForumindlægHey!! jeg skal til xamen på onsdag og ville bare spørge om der ikke er nogen der kan give mig nogle vink om hvordan det foregår og nogle gode links til emnerne: - WW2 - Danskhed - Den Kolde Krig - Demokratisering af DK Håber i vil hjælpe en stakkels dreng i nød:D -
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Enevælde overalt i europa?
ForumindlægVar England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde? -
Karakterer på forskellige niveauer og gennemsnit?
ForumindlægHey. Jeg har hørt noget om, at A-niveaufags karakterer tæller mere på gennemsnittet end f.eks. B- og C-fag. Passer dette - og i så fald - hvor meget tæller en karakter på hvert niveau i forhold til gennemsnittet? -
Hvor mange fodnoter?
ForumindlægHej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe -
5 sætninger!
ForumindlægEr disse korrekt oversat fra dansk til engelsk? (fokuspunkt er +/- den ubestemte artikel): Direktøren er her desværre ikke – hun har hovedpine. Jeg har ret til at tale med en sagfører, før jeg siger noget. Min far var fisker, indtil vi kom ind i (to join) Fællesmarkedet. Nu arbejder han p... -
Gener - Haster!
Forumindlæghej, jeg skal op i en prøve i morgen vedrørende celler og gener. mit spørgsmål går ud på: hvordan er opbygningen af et gen i en celle, og hvor er det placeres? håber i kan hjælpe :) -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
citater i aktantmodel
ForumindlægHej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen? -
KROP (for romerne)
ForumindlægHvordan var rtorikkn egentlig som politisk virkemiddel under Romerriget? - -
Klasseforskelle på Titanic
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk historieopgave om Titanic, og om klasseforskellene på skibet. Jeg har vakgt at tage udgangspunkt i filmen, og ved godt hvordan forskellen fremstår i den, men jeg tænkte om der var nogle der havde nogle links som kunne "understøtte" det fra filmen, eller hvor d... -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke grundlæggende fysiske love var nødvendige objekter for at opfinde (film)kameraet? -
in medias res
ForumindlægHej vil I mene at denne novelle starter med in medias res? Jeg forlod Zimbawe, fordi mit liv var i fare. Det var i fare fordi jeg arbejdede for en organisation, der kæmpede for menneskerettigheder. Derfor var jeg nødt til at flygte fra mit land sammen med min familie, min mand og vores to små sø... -
DHO om kvinderettigheder
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive en DHO om kvinderettigheder. Er der nogen som kan komme med nogle gode råd, og evt. nogle forslag til hvad jeg kan fordybe mig i? På forhånd tak! :) -
24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.
ForumindlægHej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :( -
Synopse
ForumindlægHejsa. Min veninde og jeg er i gang med at lave en synopse. Om Buckingham Palace. På engelsk. Men vi er lidt lost, så vi kunne godt bruge lidt hjælp hvis der er nogen der har tid. Jeg smider lige det ind vi har lavet, og så kan i, hvis i har lyst, give os nogle forslag :) Main topic: Sights ... -
Ekspressionisme?
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd!
