Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9001 til 9020 af 14099
-
24-timers eksamen i Bio B, hukommelse
ForumindlægHar lige trukket mit spørgsmål til biologi B 24-timers eksamen. I spørgsmålet står bl.a. "Du skal forklare, hvad korttids- og langtidshukommelse er, og kort belyse hvilke ændringer, der sker under hukommelse, indlæring og lagring." Er det nogen, der kan forklare mig de ændringer, ... -
24 timers eksamen - hormoner hjælp!!
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge lidt vejledning omkring min opgave som jeg har trukket. Har allerede svaret på spørgsmålene men det kunne være rart hvis nogle ville kigge det igennem og se om jeg mangler noget eller om der er fejl, er nemlig ikke den skarpeste kniv i skuffen til biologi. ... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
økologi figurer
Forumindlægjeg har brug for hjælp til nogle figurer fra bogen " biologi på tværs" jeg vil godt ha dem skrevet ned så jeg ikke glemmer det men jeg kan bare ikke får det skrevet ned.. figur 165 - kvælstofkredsløbet figur 166 - fosfor kredsløbet figur 182 og 183 - søer figur 178 og 177 - vandløb... -
Kulhydratomsætning
ForumindlægHej alle. Jeg har nu trukket mit emne i Biologi b-niveau, men jeg synes det er et utroligt svært emne og har derfor brug for en som kan hjælpe mig at forklare mine bilag. Håber der er nogle som har lyst ! - Jeg har vedhæftet et af bilagene, så I kan danne jeg et billede af, hvordan de... -
Fedtstoffers kemiske opbygning
ForumindlægHar siddet med det her i lang tid og fatter ikke en brik og står og skal til NF-eksamen på onsdag. har styr på biologi delen, men kemi delen er ret sort for mig Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå den kemiske opbygning noget bedre? skal kunne tale ud fra et billed af den k... -
Hvad er virksomme stoffer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min 24-timers biologi eksamen og har fået en tabel jeg ikke fuldstændig forstår. Figuren er på det vedhæftede billede. Delen jeg ikke forstår er: hvad er forskellen på bekæmpelsesmidler og virksomme stoffer? For hvis det er den andel af bekæmpelsesmidlerne... -
Vægtøgning i 40-50 års alderen
ForumindlægHej jeg har fået mine eksamensspørgsmål til min 1.g eksamen i biologi, men et af spørgsmålene kan jeg simpelthen ikke finde svaret på. Spørgsmålet er hvorfor man ofte begynder at tage på, når man bliver 40-50 år, selv om man hverken spiser mere eller nedsætter sit aktivitetsniveau. Jeg i... -
Gødningssalte
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et spørgsmål i biologi som jeg ikke helt kan svare på. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to gødningssalte indgår i hos planten. Jeg tænker at nitrat og ammonium nok er svarene på et af spørgsmålene, men jeg er lidt usikker på hvilket et af dem. Hvis... -
CENCORER
ForumindlægVille det ikke være dejligt at vide/se sin cencor før man skal til eksamen? Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig oplysninger om: MIDTFYNS GYMNASIUM Jens Uffe Hansen i matematik SVENDBORG GYMNASIUS Adda Hæstrup i historie HORSENS STATSSKOLE Rune Lehmann Nielsen i biologi Håber der er nogle der ... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Valg af emne i SRP!
ForumindlægHey, Jeg har valgt mine fag i SRP, som er; Samfundsfag (A) og Biologi (B). Nu er jeg bare i tvivl om, hvad jeg skal vælge som emne. Er der nogen som har nogle forslag? Jeg har overvejet, at vælge Bioethanol i form af bæredygtig energi, da man bl.a. kunne perspektivere til FN's Klimakonference... -
muskelceller
ForumindlægJeg sidder og læser til biologi eksamen, og har nogle spørgsmål som ikke kan finde ud af, nogen kan hjælp med det. tak 1) hvilke processer sker i muskelcellen når en nerveimpuls rammer den? 2hvorddan kommer ilt ffra luften og hen til en celle? 3)hvorfor det er vigtigt for muskelcellen at få i... -
Cellemembranen??
ForumindlægHej! Jeg skal til biologi C eksamen om et par dage og sidder og kigger lidt på de spørgsmål jeg har mulighed for at trække. Der er et spørgsåm omkring cellerne, hvori der indgår et underspørgsmål som hedder: • En vurdering af hvilken rolle cellemembranen spiller for opretholdelsen af e... -
Primærproduktion og græsningsfødekæde?
ForumindlægHej... Jeg sidder lidt fast her i min eksamen i biologi... Har 2 spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med.. 1. Hvilke faktorer der kam have indflydelse på planternes primærproduktion? 2. Diskussion af planternes rolle i græsningsfødekæde, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæ... -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail Oktaybagiran@hotmail.com eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
Punktforurening
ForumindlægHey, jeg sidder med et spørgsmål jeg skal forberede til biologi eksamen, spørgsmålet er: Forklar hvad der sker i et vandløb i forbindelse med punktforurening med organisk stof. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad "punktforurening" betyder. Jeg har fået at vide... -
Idéer til en KREATIV planche
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til den her fremlæggelse, da det er imorgen jeg skal fremlægge om biologi for 7 klasserne. Jeg har først i dag trukket et fag, så jeg har ingen idéer til planchen. Så derfor beder jeg inderligt at i vil give mig nogle fantastiske idéer! Mine emner er om skoven ... -
Kendskab til god tekst om fedme
ForumindlægHej. Jeg er så småt i gang med overvejelser til min SRP og vil gerne skrive om ernæring i fagene Biologi og dansk. Derfor er jeg på udkig efter en god skønlitterær bog eller novelle der fremstiller fedme problematikken fra en personlig synsvinkel. Nogen der har et forslag en god skønlitterær tekst? -
Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning
ForumindlægHej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl...
