Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9021 til 9040 af 14099
-
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
Meiose
ForumindlægHej.. Jeg står og skal til biologi-årsprøve. Vi har fået nogle opgaver til "hjælp", et af spørgsmålene lyder sådan: "Hvornår i barnets udvikling (fra det befrugtede æg til fosteret er født) afgøres det, om vi bliver mænd eller kvinder? Jeg mener selv det sker ved meiose (kønsce... -
baseparringsprincippet og proteinsyntese
Forumindlægjeg sidder og læser op til årsprøve i biologi, og kan ikke finde ud af hvordan man finder baserækkefølgende jeg har forstået at A sættes over for T og C overfor G men jeg kan ikke forstå hvordan man skal lave rækkefølgende.. kan I ikke komme med et eksempel på en rækkefølge og forklare den... de... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNu ligger landet sånt' at jeg skal op i biologi C på mandag. Så jeg tænkte på om nogen kunne komme med et bud, på hvordan et spørgsmål lyder, jeg kan trække? - altså jer der har erfaring. - Det er mest for at se hvad jeg kan forvente, og hvordan jeg skal forholde mig til den råde tråd. -
Genoverførsel til planter??
ForumindlægHey derude.. Jeg er i gang med at gennemgå nogle repetitionsspørgsmål i Biologi B. Blandt andet denne: "Forklar genoverførsel til planter i forbindelse med planteforædling" Hvad skal svare her? Har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det an, håber på noget hjælp fra jer derude! ... -
Forbedring af karkter..
ForumindlægHej jeg går i 9. nu og ville rigtig gerne have et gennemsnit på 6+ så jeg kan gå på gymnasiet.. er der nogle der kan hjælpe? Har brug for hjælp til følgende: Fysik Dansk-Stavning Dansk-læsning Historie Kristendom Biologi Jeg læser en bog lige nu for at forbedre Stavning og læsning... Tak for hjælpen -
Forsøg? :S
Forumindlæghejsa... jeg skal op i biologi i morgen og jeg har fået besked på at fortælle hvilket forsøg man kan lave, nu hvor jeg har om mikroorganismer og infektionssygdomme... ... nogen af jer der har lavet forsøg som kan relatere? for jeg kan bar ikke finde på nogen selv.. Mvh. Misser <3 -
hhx eller stx
ForumindlægHar brug for et svar så hurtigt som muligt!!! Hej jeg er lige startet på hhx har gåer her i lidt over en uge det interessere mig overhovedet ikke og jeg fortryder lidt at jeg har taget det. Jeg er ikke særlig god til matematik. Jeg har altid klaret mig godt i engelsk, dansk, geografi og biolo... -
Biologisk og kemisk iltforbrug?
ForumindlægNogen der ved hvad Biologisk iltforbrug og Kemisk iltforbrug er? er igang med en rapport i biologi, omkring måling af sediments iltforbrug, hvor vi har lavet nogle forsøg.ude i limfjorden Og jeg syntes sgu det er lidt svært :S! specielt når jeg ikke forstår begreberne biologisk og kemisk iltforbu... -
Dobbeltstrenget plasmid - Gendannelse?
ForumindlægHej allesammen! Har gennemrodet min biologi bog for at finde ud af følgene spørgsmål men uden held. Ville høre om nogen af jer var i stand til at hjælpe mig? Spørgsmålet er følgende "Hvorfor gendannes dobbeltstrenget plasmid-DNA, men ikke dobbeltstrenget kromosomalt DNA" Har sel... -
Forvirret
Forumindlæghejsa jeg har et spørgsmål jeg er lidt forvirret over hvad jeg engang skal blive og har besluttet lidt at jeg gerne vil noget med it men nu forstår jeg bare ikke om jeg skal tage stx eller hhx, nogle der har forslag? er bare ikke så vild med biologi, natur/teknik osv. men er totalt... -
nv
Forumindlæghey derude. jeg skal vælge 2 fag indenfor det her naturvidenskabelige, altså mellem fysik, bio, geo, kemi Jeg ønsker, at tage udgangspunkt i kemi og perpektivere i biologi eller modsat.. Har ikk rigtig bestemt mig. Hvordan bestemmer jeg mig for hvad for en, jeg skal tage udgangspunkt i? -hjælp... -
kvælstofs kredsløb
Forumindlægheej! jeg ville meget gerne have hjælp i biologi har det til imorgen for har ikke hafr tid til at lave det fordi jeg også havde andre lektier som jeg skulle lave:( 1) hvornår befinder kvælstof sig i levende miljøer (dyr og planter)? 2) nævn nogle stoffer i dyr og planter som indeholder meget ... -
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
SSO om enzymer??
ForumindlægHej jeg går på hf og skal til at vælge emne til min sso-opgave hvor jeg har valgt at skrive i biologi B og vil gerne skrive om enzymer men er der nogen ideer til hvilket enzym man kan gå i dybden med? eller nogen ide til hvilket emne? Fordi jeg vil rigtig gerne skrive enzymer men er lidt på bar b... -
Lektiehjælp søges!!
ForumindlægHEj Jeg er en pige, der lige er startet i 3g her efter sommerferien!! Jeg søger noget hjælp til lektierne i: Matematik(B), Biologi(B og A) og eventuelt Musik(A)! Ca. 1 til 2 gange om ugen.. Bor tæt på Sønderborg (Sønderjylland)- Løn aftales:) Mvh. :) -
Cellemembranen
ForumindlægHej alle jeg har fået en opgave, hvor jeg jeg skal svare på et spørgsmål som lyder sådan her: Hvordan passerer store vandopløselige molekyler cellemembranen? Jeg har ledt i min biologi bog rigtig længe nu, men jeg syntes ikke at jeg kan finde det. Er der nogle som kan hjælpe mig? -
perspektiv
ForumindlægHey Lektievenner Jeg er igang med at skrive nv-afsluttende-rapport, hvor jeg tager udgangspunkt i faget biologi (forsøg om vandpest/membran).. Men hvor jeg også skal perspektivere kemi i den? Hvordan gør jeg det på en ordentlig måde, altså hvor den så hænger sammen med mit udgangspunkt? (jeg vil ... -
muskelsvind - problemstillinger
Forumindlæghej. jeg skal skrive opgave om muskelsvind i biologi og idræt, men jeg mangler nogle problemstillinger.. så jeg håber i kan hjælpe mig med at funde nogle problemstillinger problemstillingerne skal omhandle genetisk, pubertet, køn, alder, genoptræning mm. men jeg ved ikke hvordan jeg skal formuler... -
Biotek A og Dansk A - vejledning
ForumindlægHej alle ? Nogen der ligger indd med nogle gode ideeer til til et emne til SRP? Jeg overvejer selv at vælge noget omkring resistens men ved ikke indenfor hvad. Tænker det nok skal være mere specifikt? Har også tanker om stamceller og syntetisk liv. Men hvad er bedst at tage fat i når det er biot...
