Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9061 til 9080 af 26633
-
"Verdensborger i Danmark" af Benny Andersen
Forumindlæghvad er digtets "Verdensborger i Danmark" påstand? - og hvordan definere Benny Andersen danskhed. -
barndommens gade
ForumindlægHåber i kan hjælpe:) hvordan kan jeg lave barndommens gade som er et digt om til et prosatekst -
Perspektivering
ForumindlægHej! Kender i et digt som kan jeg perspektivere kortfilmen "Eksamen" til? -
Genre / periode?
ForumindlægHej Nogle der ved, hvordan bestemmer man hvad genre en novelle eller et digt er, og hvordan ser man hvad for en periode det er fra? Tak! -
Budskab i "Henrettelsen"
ForumindlægHej alle, kan nogle sige mig hvad budskabet er i Tom Kristensens digt, "Henrettelsen"?? På forhånd tak -
Rimdigt?
ForumindlægHvis man har et digt, der ikke rimer andet end et par gange i omkvædet, er det så et rimdigt? -
imperialisme
ForumindlægEr der nogen der ved hvad bagtanken med digtet " den hvide mands byrde" var ? mht. USA ? -
Ave Bayway
Forumindlæghej venner digtet Ave Bayway af Klaus Rifbjerg er uforståeligt! Nogen der kan forklare det? -
HJEMLØS
ForumindlægHej! Er der nogle der har en god artikel om hjemløse? Et godt billede? Eller en god kortfilm? Digt? osv Det ville være en stor hjælp! -
Symbolik i Den sidste gæst
ForumindlægHvordan kan man snakke om sproget og symbolikken i Tove Ditlevsens digt - Den sidste gæst, til eksamen? -
Hjælp tak. Det er et hurtigt spørgsmål!
ForumindlægHvad kalder man digte, sange, salmer osv. tilsammen? Har de et fælles ord man kan bruge? -
Dansk mundtlig - Perspektivering
ForumindlægNogen der ved hvad man kan perspektivere digtet "barndom" til, og hvorfor??? -
fire eksistentialer
ForumindlægHej, jeg skal finde de fire eksistentialer for et digt, men har jeg svært ved. Er der nogen som kunne hjælpe mig med det? -
Billedsprog i "gennem byen en sidste gang"
ForumindlægHej kan ikke helt forstå hvad billedsprog er, så er er der nogle der kan hjælpe mig med at finde billesprog i dette digt -
HJÆL- LYRIK
ForumindlægJeg har trukket LYRIK, til eksamen... Kender I nogle gode sange, digte eller lign... -
Haster! - H.C. Andersens land perspektivering og symboler
ForumindlægHej :-) Kan man godt perspektivere H.C Andersens land til der er et yndigt land? Hvilke symboler har I kunne finde i digtet? -
Fordel og ulempe ved den humanistiske metode?
ForumindlægHej!! Hvad er fordelen ved den humanistiske metode? (analyse og fortolkning) Hvad er ulempen ved denne metode?? På forhånd tak! :) -
HASTER!!!!
Forumindlæghej (: har virkelig brug for hjælp, skal lave en analyse af en nyhedsartikel, men jeg har ingen anelse om hvordan man gør, hjælp! -
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
Erasmus M. Komedie-Drama?
ForumindlægErasmus M. er en komedie, men kan man bruge drama modellen til at analysere den?
