Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9081 til 9100 af 14099
-
hvad er periplasma??
Forumindlæghej Alle sammen! Sidder lige med en biologi opgave om bakterier, og kan virkeligt ikke huske hvad periplasma er for noget, udover at det adskiller cellevæggen fra cellemembranen, men hvad består det af?? Nogen gode bud vil blive glad for næsten alt, også bare en hjemmeside hvor jeg selv kan læs... -
Menneskets forhold til Naturen.
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået mit emne til min AT-eksamen. Emnets navn er "menneskets forhold til naturen", men er i tvivl, hvilken emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil gerne skrive i fagene Historie/Biologi eller historie/matematik Råd søges! -
Gærcellers aktivitet - forsøg
ForumindlægVi har i biologi lavet forsøget med gærcellers aktivitet, hvor formålet med dette forsøg var at undersøge hvordan gærcellers aktivitet blev påvirket af temperatur og sukkermængden i form af sirup. Men vi bliver sprugt, hvorfor vi har brugt sirup istedet for sukker i forsøget, hvilket jeg simpelth... -
Genetik - mutation
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogen derude som har styr på biologi og kan hjælpe mig med denne her opgave Disse følgende fagudtryk skal der gøre brug af: Selektion,mutation, evolution, gentisk variation- og begreberne skal forklares og sættes i sammenhæng med opgaven. Jeg håber virkelig der... -
Haster virkelig!
ForumindlægSkal aflevere et rapport om fysiologiske målinger i løbet af denne uge, men har ingen anelse for hvordan jeg skal begynde, og hvordan såden et rapport skal se ud. Er der nogle af jer som har lavet den rapport,og kan lægge det under biologi, fysiologiske målinger for så ved jeg i det mindste hvord... -
Hej - hjælp til bedømmelse
ForumindlægHej Jeg er en dreng i 2. g. Jeg har lige afleveret en Biologi rapport som jeg kun fik 4 for, dette kan jeg ikke forstå da jeg fik hjælp af både min far og mor som er læger på højt plan. Nogle der vil komme med deres bedømmelse så jeg kan finde ud af om jeg var totalt ved siden af eller min lær... -
HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslighe... -
KOKAIN!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslig... -
Effektiv?
Forumindlægen tekst til et billedet tv "Fiskerierhvervets metoder er meget effektive. for effektove måske? a. hvordan kan man være for effektiv? b. hvem kan man stole på i spørgsmålet om udrydningstruede fiskearter? - Biologi eller fiskerne? c. Hvor kan interessekonflikten blive et problem o... -
Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kaliumdichromat
ForumindlægHej alle sammen, står her med en biologi rapport osm jeg skal have lavet færdig, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse oxidationene, det ville være helt vidunderligt, hvis der var en rar sjæl derude, der lige kunne hjælpe mig med dem :)) Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kal... -
Hjælp til oxidationer.
ForumindlægHej alle sammen, står her med en biologi rapport osm jeg skal have lavet færdig, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse oxidationene, det ville være helt vidunderligt, hvis der var en rar sjæl derude, der lige kunne hjælpe mig med dem :)) Oxidation af 3,5,5-trimethyloctan-2-ol med kali... -
Virksomheds budgetter
ForumindlægKære alle. Jeg skal lave opgave 8.6 i bogen "Erhvervsøkonomi - videregående uddannelser" af Jørgen Waarst og Knud Erik Bang. Pga travlhed har jeg ikke haft mulighed for at følge alle undervisnings timerne i faget og vil høre om der er nogle som ligger inde med de vejledende løsninger ti... -
Klage over karakter?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min SRP karakter tilbage og er i chok. Jeg skrev i Engelsk A og Biologi A om fedme i USA. Jeg mener ikke at jeg fortjerner min karakter og har gået med tanken om at klage. Jeg har indtil onsdag så blot to dage. Er der nogen der har klaget og er det lykkedes at få en højere ... -
Beregn slagvolumen i hvile
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i biologi, som jeg har lidt svært ved at regne, håber nogen kan hjælpe? Opgaven lyder sådan: Hvor stort ville dit slagvolumen være i hvile, hvis dit minutvolumen i hvile fx var på 4,2 Liter/min? Anfør beregning: -
OSMOSE
ForumindlægHej alle! Jeg sidder lige nu med en biologi opgave om osmose. Har lidt svært ved at besvare de to sidste diskussions spørgsmål i opgaven, der lyder sådan her: 1) Hvorfor skal gærceller der bruges til bioteknologisk produktion, have en ganske bestemt saltkoncentration i deres næringsmed... -
Synes I, at mit emne passer ind under overemnet: Menneskets forhold til naturen?
ForumindlægHej alle, Jeg skriver i biologi B og samfundsfag A, og jeg vil gerne skrive om hvilke konsekvenser jordens overbefolkning i fremtiden har af betydning for mængden af mad til rådighed. Jeg er usikker på om mit valgte emne passer med årets AT overemne: Menneskets forhold i naturen. Kan nogen se... -
Hjælp til produkt - reklamer
ForumindlægHej, Jeg er igang med forberedelser til projektopgaven i 9. klasse, mit emne er neuromarketing og reklamers påvirkning på hjernen og vores købsbeslutninger. Jeg har en smule svært ved at finde på et godt og kreativt produkt( det må gerne kunne indrages meget i fremlæggelsen.) Har selv tæn... -
Introns og exons - relevans for genetik?
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en biologi-rapport om restriktionsanalyse, og der er et diskussionsspørgsmål der lyder som følgende: "Hvorfor bruges DNA-sekvenser fra introns og ikke fra exons i retssager?" Jeg har selv tænkt over om det er fordi det DNA vi har der er introns, altså det de... -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
HJÆLP, det haster.
ForumindlægJeg sidder her og prøver at kæmpe med nogte biologi jeg håber der er en der vil hjælpe, jeg har en opgave for om hæmning af nervesytemet. Og jeg har fået et spørgsmål der lyder: hvorfor kan neurotansmittere i fremmede synapser udløse et aktionspotentiale ved at øge Na+ - permeabiliteten ? Håb...
