Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9201 til 9220 af 14099
-
Hjernen, hjælp til at inddrage matematik.
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretnings projekt, nogen som har nogle ideer til hvordan jeg indrager mattematik? De 3 fag som jeg har valgt er - Biolog Filosofi og matematik. • Biologi Hjernen, hvordan fungere den? • Matematik ??? • Filosofi Sjæl, den åndelige kontra det lægemlige. ... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
Mekanismen for planternes næringsoptag
ForumindlægJeg skal til min biologi eksamen i morgen redegøre for biologiske redskaber som kan hjælpe den økologiske landbruger til at opnå brugbar afgrøde og det har jeg nogenlunde tjek på (det er vidst noget med symbiose mellem de der mærkelige svampe og planterne) og så skal jeg indrage mekanismen for p... -
respiration mitokondrier
ForumindlægJeg har en biologi prøve imorgen og er igang med at forberede mig. Der er 2 ting der undre mig lidt, og jeg har ikke kunne finde svar på internettet. Foregår der respiration i mitokondrierne i en celle? og hvad er mitokondriernes formål? Er der ikke også en der på en børnevenlig måde vil forkla... -
Genetik
ForumindlægHej Nogen der kunne hjælpe mig med noget biologi ? Hvor finder vi generne? hvad er gener og hvilken funktioner har de ? Ved kønnet befrugtning opstår der stor variation, Hvorfor er det en fordel? Hvad er kloning? Hvad vil det sige at Gensplejse? nævn nogen områder hvor tekniken andvendes Ville væ... -
EP: Kan motion mindske risikoen for kræft?
Forumindlæghej. jeg skal igang med min EP. jeg har fundet udaf hvad jeg vil skrive om i biologi og hvilke emner jeg skal indover. men jeg skal også skrive den i matematik på b-niveau. Er der nogen her inde som har nogle gode råd eller idder. jeg har tænkt lidt over funktionsteori og statistik. men ved ikk... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej i vores kommende AT forløb som er alternativer har jeg i fagene samfundsfag og biologi valgt at skrive om den veganske livsstil, og jeg har lidt svært ved at komme på en problemformulering i den forbindelse som er fyldestgørende for begge fag og deres metoder? Hvis en af jer har en mulig prob... -
DNAs kemiske opbygning
ForumindlægJeg har netop været oppe og trække et spørgsmål til min 24 timers eksamen i mundtlig biologi på B-niveau i gymnasiet - og sidder med et spørgsmål om hvordan DNAs kemiske opbygning er... Jeg bliver i tvivl når der står skrevet den kemiske opbygning. Menes der 'bare' dens opbygning, eller e... -
Naturforvaltning please hjælp...
ForumindlægHey.. sidder og læser til biologi eksamen og har virkelig problemer med at svare på teksten nedenunder. Gør rede for hvordan genetisk variation kan opstå indenfor en art, og forklar hvordan man via genteknologiske metoder kan undersøge den genetiske variation mellem forskellige individer indenfo... -
Hjælp til celledeling :)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op i biologi i morgen, og det der med celledeling (mitose/meiose) vil bare ikke ind i mit hoved. Fx´. Det er noget med at cellen kopierer kromosomerne i interfasen - men er det så et kromatid der kopieres til to ved et enzym? eller det et kromosom der kopieres til 2? okay ... -
Darwins betydning for udformningen af den moderne evolutionsteori?
ForumindlægHej! Har trukket mit spørgsmål spørgsmål til mundtlig biologi i morgen. Jeg skal bl.a. redegøre for den moderne evolutionsteori og Darwins betydning for udformningen af denne. Jeg er nogenlund med på teorien, er dog lidt fortabt mht. Darwins betydning, eller altså, at få det formuleret, og tilpas... -
Krebscyklus fig. 10.8 i Fysiologi bogen
ForumindlægHej Alle Jeg skal til Biologi årsprøve imorgen ville hører om der var nogen som ville komme med en forklaring på Krebscyklus fig. 10.8 i fysiologi bogen. Jeg vil bare gerne finde ud af om jeg forstår den korrekt, sådan så jeg ikke får sagt noget dumt :D Her er der et link til figuren bare ru... -
DNA,RNA og proteinsyntese
ForumindlægHej alle. Jeg har netop trukket mit eksamens spørgsmål til biologi eksamen imorgen, og vil høre om der er nogle der kan hjælpe lidt. Mit første spg lyder: Hvorledes er DNA molekylet opbygget og hvorledes er det forskelligt fra RNA molekylet? Kom herunder ind på de to molekylers funktion i forbin... -
Mendels 2. lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare Mendels 2. lov ordentligt ? Har kigget rundt omkring på nettet og andre indlæg her på siden, men forstår den virkelig ikke. Håber nogen kan forklare den ordentligt så folk som jeg ( biologi svage ) har en chance for at forstå den. Mvh Sara G -
tværfaglig nf opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig meget brug for hjælp med at skrive en disposition til NF-eksamen (naturvidenskabelige fag) i kemi, biologi og geografi, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvordan jeg skal stille det op så min disposition passer til alle 3 fag. Please hjælp p.s. skal aflev... -
HJÆLP TIL BIO EKSAMEN KBH
ForumindlægDa jeg skal til 24 timers eksamen i biologi i morgen, og virkelig er på røven .. Ville jeg høre om en af jer kunne hjælpe mig et par timer d. 16.06, altså i morgen??? Tidsrummet er ligegyldigt, det skal bare være i københavn. Jeg betaler self :)!!! Håber der er en der kan hjælpe! MVH Sofie -
Talepapir
ForumindlægNogen som vil læse mit talepapir igennem og komme med noget konstruktiv kritik? Gerne hurtigt - skal op i morgen 12:45 :D Ting med () omkring er ting jeg overvejer at udelade. Har Historie A Biologi B og min synopsis handler om Malaria. -
Naturfagseksamen - Probelmstilling
ForumindlægHej! Jeg skal til en mundtlig prøve i naturvidenskab (Biologi, Geografi og fysisk slået sammen). Jeg står til at skulle aflevere en dispositon, og skal selv lave en problemstilling. Jeg skal finde en problemstiling til overemnet: Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget Jeg kan... -
Bakterieinfektioner - haster - eksamen
ForumindlægHej alle Jeg læser op til Biologi B mundtlig eksamen, og min forberedelsestid starter i morgen. Et af spørgsmålene driller mig. D handler om bakterier og organismens reaktion på bakterieinfektioner. Jeg har kun lært, hvordan organismen reagerer på virus og influenza. Jeg håber, at der er nogen, d... -
Hvordan måler man på enzymreaktioner?
ForumindlægHej Jeg er i et af mine eksamens spørgsmål til biologi blevet spurgt om "Hvordan kan man måle på enzymreaktioner?" Jeg har virkelig kigget alle mine bøger igennem og har ikke været i stand til at kunne komme frem til et ordentligt svar. Hvis du nu skulle sidde med et godt svar på dette ...
