Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9321 til 9340 af 14099
-
Hjææææælp til spørgsmål omkring nervesystemet.
ForumindlægHej. Jeg står og skal til biologi-eksamen i morgen. Og har trukket et spørgsmål jeg ikke helt forstår. Håber derfor meget på jeres hjælp. Spørgsmålet lyder som følgende: Diskuter hvordan der er forskel i aktiviteten i det parasympatiske -og sympatiske nervesystem, henholdsvis under srbejde og h... -
energiomsætningen i en sø??
Forumindlæghej. ^^ Da jeg skal til biologi eksamen her om et par dage har vi jo fået sådan nogle spørgsmål, men der er et hvor jeg virkelig ikke fatter hvad min lærer mener, tænkte på om der ikke var nogen som ville hjælpe. xD spørgsmålet lyder: Gør rede for energiomsætningen i en sø. Kom ind på producenter... -
Eksamen
ForumindlægHej hvor meget vægter en eksamenskarakter? vægter den ligeså meget som årskarakteren? Jeg skal op i biologi A skriftlig eksamen og har klaret mig med et 4 tal til årskarakteren, og vil gerne vide at hvis jeg får 02 til eksamen er det så gennemsnittet af både årskarakteren og eksamenskarakteren ... -
Laborant
ForumindlægHej alle Jeg tænker på, at tage uddannelsen som laborant. Mit spørgsmål er således, at jeg har naturfag c. De specifikke krav er kemi c eller bioteknologi på A. Jeg mener at naturfag både er kemi og biologi. Er der nogen der har styr på det, og om det kan bruges til at komme ind på uddannelse... -
Accelerator af bio
ForumindlægHej Alle jeg håbede på at der var en her inde der kunne hjælpe mig med et problem jeg driver et biologisk anlæg til rensning af industri spildevand og jeg har hørt om en slags accelerator som skulle få biologien til at udvikle sig hurtigere, det skulle være et syntetisk enzym der indholder protei... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
BPP og NNP
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig hvad BBP og NNP er, når man snakker om fotosyntese og respiration? Vi har lavet et forsøg i biologi om alger og vi har lavet nogle fine grafer, der viser CO2 koncentrationen i det målebæger vi brugte. Men spørgsmålet er bare hvad NPP og BPP fortæller... -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Flowdiagram over forsøgsgangen?
ForumindlægVi har, i biologi, lavet et forsøg om enzymet bromelin i ananas og dens evne til at nedbryde gelatine. I forbindelse med det skal vi lave en rapport, hvor et af spørgsmålene lyder: "Derudover skal der være tegnet et flowdiagram over forsøgsgangen. " Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ... -
direkte iltmåling el. makrofauna
ForumindlægHej, jeg sidder, og er ved at skrive biologi rapport. Vi skulle bestemme vandkvaliteten i en å, og til det har vi brugt makrofauna-metoden. Men jeg kunne godt tænke mig at sammenligne markrofauna-metoden med direkte iltmåling, hvilken en metode er bedst? Og hvad er forskellen? Håber der er en, so... -
Foreslag til SRP-emner
ForumindlægHejsa! Jeg skal inden så længe have valgt emne til min SRP-opgave. Jeg har overvejet at skrive i fagene kemi A/biologi B eller kemi A/fysik B. Er der nogen, som har et foreslag til, hvilke emner man kunne skrive om indenfor begge kombinationer af de ovenstående fag? Jeg håber, at nogen kan ... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Omsætningen af kulhydrater i cellerne
ForumindlægHej alle sammen Jeg har problem med et spørgsmål til en sygeårsprøve i biologi jeg har trukket diabetes og kost Omsætningen af kulhydrater i cellerne hvor foregår dette har søgt på nettet men synes ikke det giver nogen mening for mig det der står?? Ud over dette hvordan kan man så respira... -
Epidemier
ForumindlægHej! Er nogle der kender noget godt litteratur, hvor om SIR-model samt en grundig forklaring af den? Jeg har nemlig valgt emnet epidemier og epidemimodeller i SRP i fagene biologi og mat, og skal nu finde materiale - men umiddelbart kan jeg ikke finde nogle gode bøger eller sider på nettet? På ... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med en biologirapport om et forsøg som jeg ikke har været med til! ja så det sgu svært! Er der en som kan hjælpe mig over MSN da jeg har et billede som jeg har fået over et af forsøgne hvor jeg skal fortælle hvilken blodtype det er på billedet og har simpelthen ingen... -
Forholdet mellem omega-6 og omega-3
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i biologi, hvor jeg skal afgøre følgende: Er forholdet mellem omega-6 og omega-3 5/1 eller derunder? Der er 6,47 g omega-6 og 3,61 g omega-3. Hvordan finder jeg forholdet mellem de to? Jeg har fundet frem til, at der er 1,79 gange så meget omega 6 som der er om... -
Ideer til emner
ForumindlægHej derude, Jeg vil gerne skrive SRP i biologi, andet fag endnu ukendt, men matematik A, idræt B, samt historie og dansk A er mulighederne. Så vidt muligt omhandlende noget anatomi eller human fysiologi eller kost og ernæring. Nogle med gode ideer? - Glæder mig til at læse svar&qu... -
SRP
ForumindlægHej SP:) Jeg nærmer mig tiden hvor SRP skal skrives. Så for at få en god opgave, vil det være rart med en person som kan hjælpe mig igennem ( give mig konstruktiv kritik, evt. tjekke fejl, osv.) Jeg har valgt at arbejde med Biologi A og Historie A med emnet racer Håber i kan hjælpe :) -
Ikkasøjler - HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej! Jeg har et par problemer i biologi .... Jeg skal skrive en rapport om ikkasøjler, og jeg kan ikke finde de informationer, som jeg skal bruge. Det er kun to spørgsmål, som jeg mangler at besvare. Spørgsmål 1: Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjler? Spørgsmål 2: Hvordan k...
