Søgning på: fysik projekt. Resultater: 9461 til 9480 af 20688
  • Potentiel energi

    Forumindlæg
    Kan det passe at en der bliver tilført potentil energi ved at en bil køre op af en bakke ?
  • Frit fald - nemt

    Forumindlæg
    Hey Egentligt meget nemt, men min hjerne er taget på ferie, så har brug for lidt hjælp. Jeg kaster et æble ned mod jorden fra en bro. Der er 22 m mellem jorden og broen. Tyngdeaccelerationen er 9,8 m/s^2 og der ses desuden bort fra luftmodstanden. Hvor lang tid tager det æblet at ramme jorden ...
  • Komplekse tal - egensvingninger

    Forumindlæg
    Jeg skal i matematik skrive noget teori om nogle egensvingninger ved brug af komplekse tal, problemet er bare at jeg ikke rigtigt forstår det. Jeg har lånt nogle noter af en fra klassen, som stort set er det samme som står på et papir vi fik - som jeg har smidt væk :/.. De to sider kan ses som ...
  • "Haster "Hjælp"

    Forumindlæg
    hej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig
  • Biologi Eksamen !

    Forumindlæg
    Hej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak..
  • ET LILLE SPØRGSMÅL!!!

    Forumindlæg
    hey guys! jeg er igang, med at lave en fysikrapport, om fordampningsvarme. Jeg er nu kommet til dette punkt, der hedder fremgangsmåde! og i punktet fremgangsmåde, hvad skal jeg så skrive der??? hvordan man har lavet forsøget??? eller hvordan og hvorledes? fordi jeg kan bedre forklare det, end at...
  • privatlærer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret..
  • J/mg til J/g?

    Forumindlæg
    Kort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g?
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det?
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk.
  • Logistik

    Forumindlæg
    virksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/
  • Forskellen på 2.gradspolynomium og 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Så vidt jeg kan se er den eneste forskel på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning at den sidste netop er repræsenteret ved en ligning, mens 2.gradspolynomiet kan tegnes grafisk. Hvad er det helt præcist sammenhængen mellem de to begreber er?
  • lys med bølgeegenskaber

    Forumindlæg
    jeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente...
  • Hvilke faktorer, der betyder noget for mængden af strøm

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået et spørgsmål som jeg skal kunne besvare til en test i science. Spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer der betyder noget for mængden af strøm? Jeg har brug for jeres hjælp. Tak på forhånd
  • Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-)
  • formfaktor

    Forumindlæg
    kan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen)
  • Har dit gymnasium elektroniske bøger?

    Forumindlæg
    Hej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger?
  • Jordemoder

    Forumindlæg
    Heej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe..
  • HJÆLP GERNE MIG, TAK

    Forumindlæg
    Sammenlign den værdi I får for cvand med tabelværdien. Regn afvigelsen ud i procent