Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9541 til 9560 af 11183
-
HJÆLP DET HASTERRR - celle begår selvmord O.o
ForumindlægHej jeg skal meget snart op til biologi eksamen. Jeg har hermed fået en masse spørgsmål, som jeg skal øve mig på inden eksamen. Spørgsmålet lyder som følgende: - Gennemgå cellens livscyklus og giv et bud på hvornår en celle begår selvmord Hvad angår cellens livscykuls, skal der vel bare t... -
Hjælp! hvilke af følgene er ferskvand!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave min biologi eksamer på nettet, jeg skal helst få 85% for at bestå, men jeg er allerede gået i stå. Jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan besvare. 1, Hvilke af følgene er ferskvand arresø Limfjorde Gudenåen Skjern Å Vesterhavet Nordsøen Østersøen Ribe Å 2... -
Hjælp det haster :(( - liv- spontan genese
ForumindlægHej allesammen, jeg ville spørger om der ikke er en klog person, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Jeg har gjort rede for spontan genese, men hvad menes der med at jeg skal forklare hvilke kriterier vi har inden for en biologisk forståelse om liv. Jeg ville blive super glad, hvis der var ... -
Katalase og mangandioxid??
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med en biologi rapport om enzymet katalase men er forvirret omkring nogle spørgsmål (vi har ikke fået særlig meget viden om enzymer inden forsøget), så håber der er nogen der kan hjælpe med bare lidt af det.. I forsøget har vi undersøgt aktiviteten for katalase når dett... -
Blodet og kredsløbet
ForumindlægHej SP, jeg skal til eksamen i biologi C, og har et eksamensspørgsmål om blodet og kredsløbet. Jeg synes, det er lidr forvirrende at forstå blodkredsløbet (hovedsageligt lungekredsløbet og dets sammenhæng med hjertet), og i hvilken rækkefølge blodkredsløbet foregår. Det ville derfor være dejlig... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
Rstriktionsanalyse
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi rapport, der hedder "Permethrin-resitens hos hovedlus". Der kommer nu en opgave, om at jeg skal tegne resultater af en ristriktionsanalyse for a. hovedlus der ikke har udviklet permethrin-resistens. b. hovedlus der er heterozygote for permethrin-resist... -
AT!
Forumindlægjeg har tænkt mig at kombinere biologi(A) og historie (A). Men jeg er usikker på, hvilket emne jeg skal vælge . Dog har jeg obduktion i tankerne , kan det lade sig gøre at skrive om det? når man tænker på metoder osv. jeg synes der er alt for mange der skriver om mendels arveænlæg på min skole, d... -
Energipyramiden.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle problemer med en biologi opgave, der omhandler energipyramiden. Jeg har et spørgsmål hvor der står følgende: Forklar ud fra energipyramiden hvorfor det er meget energikrævende at producere oksekød? Jeg er lidt på bar bund her, men jeg kan se at det nederste lag... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
AT 2010 BIO+DANSK - MENDEL?
ForumindlægHej. Jeg er meget interesseret i at skrive om emnet:" Arv kontra Miljø" i dansk og Biologi. Da jeg overhovedet ikke har lyst til at skrive om Darwin (for det gør 'alle' andre) tænkte jeg på at det kunne være spændende og skrive om Mendel. Men den novelle jeg havde fundet:"... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
Disposition til AT (2g)
ForumindlægHej, jeg skal op til årsprøve i AT imorgen, og er derfor igang med at lave en disposition. Emnet er Krig, medier og teknologi. Jeg har skrevet om nervegasserne, Soman, Sarin og Tabun. Synopsisen er skrevet mellem Biologi og Dansk. Indtil videre vil jeg komme ind på følgende: - Problemformuleri... -
kan i få skemaet til at gå op?
ForumindlægJeg har i biologi om smitte, og til det har vi lavet et forsøg, hvor det gælder om at finde frem til smittekilden. skemaet ses her http://img508.imageshack.us/img508/2389/smittetzt2.jpg og viser hvordan smitten har bredt sig. Forklaring: 22 glas var fyld med vand og en af dem var der en smule Na... -
Idé til paraplyemne "Sundhed og sygdom".
ForumindlægMig og min makker er ved at skulle have vores sidste AT-forløb her i 2.g. Paraplyemnet er som sagt Sundhed og sygdom, og vi har allerede gjort nogle tanker om hvilket specifikt emne vi skal vælge. Vi skal vælge 2 ud af disse fire fag som baggrundsfag: dansk, historie, samfundsfag og biologi. Det... -
Blodtype A rhesus positiv
ForumindlægHej.. Jeg sidder og makker med noget biologi, og jeg skal finde ud af dette omkring blodtypen: A rehsus positiv - Indeholder blodet antistoffer i ABO – systemet? - Kan jeg danne antistoffer mod rhesus – antigenet? - Hvilken fænotype og mulige genotyper har jeg i ABO - og rhesussystem... -
Anticipation
ForumindlægHej allesammen, Jeg læser op til molekylær biologi eksamen på uni, og stødte på ordet "anticipation". Jeg synes ikke rigtig at mine bøger giver en ordentlig definition på begrebet og kan ikke rigtig finde noget brugbart på nettet. Er der en der kan foreklare mig hvad "anticipat... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo...
