Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9661 til 9680 af 26633
  • American Beauty

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har en analyse af denne? En filmiske analyse, filmiske virkemidler etc.
  • AT - akkut brug for ideer til emne!!

    Forumindlæg
    Jeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg...
  • romantikken

    Forumindlæg
    Hej!sidder og læser, men er simpelthen skrupforvirret.1. set ud fra et panteistisk og dualistisk synspunkt, hvad er så forskellen på universalromantikken og nationalromantikken? (mit problem er, at jeg ikke forstår, hvordan Staffeldt kan være uni. romantiker, når han er dualist og universalromant...
  • Genrebestemmelse

    Forumindlæg
    HejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards!
  • Sufisme

    Forumindlæg
    Hey er der nogle, som har noter til sufisme i religion(islam)?\n\nVil gerne have nogle noter til det, hvis nogle har, tak på forhånd\n\nMvh Joakimj
  • Eksamen!?

    Forumindlæg
    Føler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak
  • guldhornene - perspektivering.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med min eksamen til dansk - og har valgt at skrive om guldhornene men ved ikke hvad jeg skal perspektivere til.. noglen som kan give gode råd og hjælp til at perspektivere til noget relevant inden for emnet, romantikken?? På forhånd tak!
  • please hjælp! Forstår ikke, hvad der menes!

    Forumindlæg
    Paa den store Granit, som hisset staaer, Stol-Kongen sad, Med Krone, Scepter, i Zobel og Maar, Saa faderglad; Og hver en Kriger alvorlig treen, Fredsæl i Aand, Og satte sig rolig paa sin Steen, Uden Sværd i Haand. Hvem er der uden sværd sidder sig rolig på sin sten? Krigerne eller Konge...
  • Kubisme - hjælp det haster!!

    Forumindlæg
    Er der en dansk lærer som har læst om kubisme og eller kender nogle gode kubistiske tekster?
  • Filosoffer om litteratur? :-)

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal i en opgave nævne nogle filosoffer eller store tænkere, der udtaler sig om, hvordan litteraturen bør formes, og med hvilken indstilling forfatteren bør skrive sine tekster. Det må gerne være både antikke filosoffer, så vel som nyere tænkere. Jeg kender allerede til Aristote...
  • odyseen?

    Forumindlæg
    hej. er igang med at arbejde med odyseen. - hvordan er sproget i odyseen? - Hvad er ionisk dialekt? - versemål? - rhapsoden? Ved nogle noget om det i odyseen?
  • login til SkoDa, EMU, UNI?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er igang med at skrive en opgave om Tom Kristensen og kunne derfor godt bruge det materiale, der ligger på http://www.dr.dk/SKOLE/kulturliv/klipsamling/kanon/kirkegaard-larsen/tom_kristensen.asp , men man skal bare have et login til UNI, EMU eller SkoDa for at få adgang til det:( Er...
  • Smeden og Bageren

    Forumindlæg
    VIGTIGT VIGTIGT! har en stil for til på onsdag og kunne godt bruge hjælp, til at starte den. Den hedder "Smeden og Bageren".
  • Episk fortæller

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad en episk fortæller er? Samt en implicit og eksplicit fortæller?
  • Nogen der ved hvordan man skriver en disposition?

    Forumindlæg
    håber det er en, der kan hjælpe ?
  • Tekster...

    Forumindlæg
    Hej.. er ved at læse op til mundtlig dansk. Jeg tænkte derfor på om nogle kunne tænke sig at nævne nogle tekster inden for: - Det moderne gennembrud - Modernismen - Sen-/postmodernismen
  • Hvad er essay egentligt

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et essay ud af et dig , hvor jeg skal skrive et opfattelse af forældre kan forandre sig gennem livet ... Men ved ikke helt hvad essay er ? En der kan hjælpe :)
  • Dansk FSA

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville lige spørge om er der nogen der ved eller kan huske hvilke stilemner der var i maj 2010 i fsa? Tak på forhånden.
  • Termins

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal også op i fysik og kemi i terminsprøve, så er der nogen som har gode opgaver eller ting jeg skal læse op på, det vil være en STOR HJÆLP. Tak på forhånd
  • Ekspressionisme

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har læst på flere internetsider, men kan ikke helt finde ud af hvad ekspressionisme egentlig er. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig - på forhånd tak :-)