Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9721 til 9740 af 23878
-
Eksamensnoter
ForumindlægHej,Jeg skal til mundtlig tysk eksamen på onsdag (B-niveau). Imidlertid har jeg - som følge af, at vi ikke har gennemgået teksterne særlig meget - ikke særlig dybdegående beskrivelser af følgende tekster:------------------------------------------Brigitte Hamann: "Nichts als Musik im Kopf&quo... -
Lineær Programmering
ForumindlægHejsa, Hvad betyder det helt nøjagtigt at en beslutningsvariable er "free" ? Eks har man: Max: x1 + 2x2 S.T 2x1 + 2x2 <= 3 2x1 + 2x2 >= 4 2x1 + 2x2 = 5 x1 free, x2 >= 0 På forhånd tak ! -
Kommentere?
ForumindlægHey..Hvad vil det sige at kan skal kommentere begreber og forestillinger i en tekst inden for en religion?Betyder det, at man skal forklare begrebet? -
perspektivering LOTF
ForumindlægHELLO!!!Er der nogen der ligger inde med nogle geniale perspktiveringer af William Goldings novelle: Lord of the Flies ville jeg blive suuuuuper glad hvis i ville dele!!! MUCHAS MUCHAS GRACIAS!!! -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
Goethe -Willkommen und Abscheid
ForumindlægEr der mon nogle, der ligger inde med en oversættelse af Goethes dig 'Wilkommen und Abscheid', ku virkelig være en FANTASTISK hjælp :) -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
HJÆLP -dansk årsprøve
Forumindlæghej:) jeg skal til dansk årsprøve på mandag..Jeg er kun 1.g'er, jeg ved slet ikke, hvor meget de forventer af en..har i nogle gode råd til prøven..(er det lidt ligesom folkskolen??)tak:S -
hJæLp...DANSK EXAM....
Forumindlæghej...jeg skal til mundt dansk i morgen...hvad kan jeg gøre for at få gode karakter??gi' nogle gode ideer taaak..!hvad gjorde I (jer, der fik 9-13), og hvad kom I op i..??det er folkeskolens afgangsprøve!!! -
Dansk mundtlig fremstilling (FSA)
ForumindlægDe mundtlige afgangsprøver starter snart og synopserne skal skrives færdige. Mit spørgsmål vedrører af den grund min synopse til dansk mundtlig fremstilling. Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvilke tekster der ville være gode at perspektivere til. Mit fordybelsesområde er &qu... -
Hermeneutiske metode
ForumindlægHej allesammen, skal op til AT eksamen i morgen og tænkte om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad den hermeneutiske metode helt præcist går ud på. Kan man bruge den hermeneutiske metode til at fortolke skabelsesberetningerne i bibelen? Hvad er forskellen på analytisk fortolkning og hermeneuti... -
Interesseorganisationer
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der kan hjælpe mig med en lille forklaring på , hvad en interesseorganisation egentlig er?Og når Fogh kritiserer, de såkaldte smagsdommer og eksperter, er han så FOR eller IMOD interesseorganisationer? -
hvad betyder det når folk skriver: AD1
Forumindlægføler mig virkelig dum, men hvad betyder det? hehe. folk bliver ved med at skrive det i deres synopsis og talepapir... :S -
Historie metode
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag, og har lige et spørgsmål om metoden i historie. Jeg har om ekstremsport; bjergbestigning. I min historiedel gør jeg rede for hvornår ekstremsporten er opstået i samfundet. Jeg arbejder samfundsvidenskabeligt, og er meget i tvivl om hvilken m... -
Fagets mulighed og begrænsninger, hvordan fagene supplere hinanden?
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT i morgen, og sidder og prøver at få styr på mit talepapir. Jeg har valgt dansk og samfundsfag. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad de her fag kan, hvad de ikke kan og hvad de kan sammen? Primus synes jeg ikke er til den store hjælp, så håber på et hurtigt svar. Tak på forhån... -
hvad betyder "stuk"
ForumindlægHej Er der nogen af der, der ved, hvad "stuk" betyder? Der står i ordboget at det er noget med gibs. Ved I så, hvordan titlen hænger sammen med Herman Bangs "Stuk"? -
Skriftlig eksamen dansk A
ForumindlægHej, jeg skal til skriftlig årsprøve imorgen, og kom til at tænke på hvad man egentlig må medbringe ind i eksamenslokalet. Må man medbringe oversigter over hvad de forskellige genrer indeholder? Man skal selv sørge for computer og printer, selvfølgelig. Men hvad med papir? Og hvordan foregår såda... -
Rend mig i traditionerne
ForumindlægJeg har meget svært ved at beskrive miljøet... Er der nogle der kan hjælpe. På forhånd takLAKI -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t...
