Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9741 til 9760 af 14598
-
Tale/skriftsprog?
ForumindlægJeg sidder med en dansk opgave hvor jeg skal finde ud af om det er skrift eller talesprog. Problemet er bare at jeg ikke kan forskellen på det. Jeg har et link som har fortalt forskellene, men alligevel forstår jeg det ikke helt. Linket er her: Og dette er et uddrag fra teksten: For fø... -
HJÆLP til biologi eksamen B - evolution
ForumindlægHey hey, jeg skal til eksamen i biologi B i dag, og jeg har om evolution (altså Darwin, naturlig selektion osv) Jeg er helt blank på, hvilke eksperimenter jeg kan inddrage i den forbindelse. Jeg sidder med et forsøg, der hedder "Udtræk af DNA fra dine egne celler" - er der nogle der ka... -
Hvad kaldes a i en potensfunktion?
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til eksamen lige nu, og da jeg kom til potensfunktionerne opstod et spørgsmål min grundbog ikke kunne svare på. Og så vidst jeg ved heller ikke nettet (men det kan være at jeg har søgt på en forkert måde?) a kaldes i lineære sammenhænge for hældningeskoefficienten, og... -
Konklusion
ForumindlægHej. Jeg har lavet projekt uge i denne uge, mangler kun lige at lave en konklusion. Mit emne er "Overgangen fra barndom til ungdom" Jeg ved godt at man skal svare på sin problem stilling. Min problem stilling er: Hvad er en teenager? Hvordan er udviklingen fra barn til teenager? H... -
hjælp haster
Forumindlægdet skal stå i nutid Regnen (lagde) byggen ned, så Frank (kunne) ikke bruge sin selvbinder, men (måtte) hente sin le frem, da maltbyggen (skulle) høstes. Det er hårdt arbejde og (viste) en alt andet end idyllisk side af det simple liv på Kastanjegården. Der (lå) mange timers slid og sl... -
hjælp til at oversætte
ForumindlægOm 10 år ønsker jeg at have et liv som er i over klassen fordi, min familie er middelklassen og selv om det ikke er dårligt så vil jeg gerne en rank højre fordi, jeg føler en trang til at jeg skal have et økonomisk overskud. Jeg føler at når man har penge i overskud er der ikke så meget pres ford... -
hvilken rolle har staten
ForumindlægHej :) når man siger en ideologi er politiske ideer til hvordan samfundet bør være er det så kun problemerne i samfundet som f.eks. ulighed, rettigheder osv. eller er det også de ting der bliver fortaget som f.eks. at bygge broer, skoler osv. ? hvis ja indenfor ideologien liberalisme hvem beta... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte disse tre sætninger, men jeg er utrolig meget i tvivl om, hvilken tid "skulle blive" og "kunne" er i - skal skulle blive bøjes i aller, og i så fald - hvilken tid? På forhånd tusind tak for hjælpen. - Perioden som pilot skulle blive både hovedindholdet (fr... -
Essay om betydning, hjælp!
ForumindlægHej :-) Jeg synes at essay er en meget svær genre. Jeg har skrevet dette essay og ønsker lidt respons på det. Hvad kan gøres bedre og er der nogle genretræk jeg ikke har fået med? Her er opgavebeskrivelsen vi fik: ”Hvorfor lader alle så som om, alt det der ikke er vigtigt, er meget vigt... -
Camus
ForumindlægJeg er lige begyndt at læse om camus og hans filosofi om at tilværelsen er absurd. Men for at forstå meningen med hans filosofi, forsøger at jeg finde frem til hvilke situationer/adfærd i livet, som kan være absurd? Jeg håber meget på at der er nogle som virkelig har styr på Camus og Sartre ... -
Tysk.
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte nogle sætninger med de rigtige personlige pronominer i anden sætning. håber nogle vil hjælpe, da jeg er lidt i tidsnød... :) Jeg har selv oversat nogle af dem. men er ret sikker på de er forkerte.... Støvlerne er grå. Han pudser dem aldrig. Skoene er blå. Hun har lige ... -
Kort og Forståeligt - hvad er ekspressionisme?
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og er igang med min dansk-historie opgave, hvor jeg har valgt emnet Første Verdenskrig og litteraturen efter. Kunne godt tænke mig et forståeligt svar på hvordan ekspressionismen kommer til udtryk i litteraturen, hvad forkuserede forfatterne primært på da de skrev ... -
Hjælp
ForumindlægHej^^ Jeg har skrevet 3 sætninger, og vil gerne vide, om de er rigtige. Sætningerne lyder således: Life is a big mystery. Some people are pleased, and some people are sad. Most people takes a closer look at their own lives. They get the feeling that some things can be better. Håber der e... -
Hvad forstår I ved dette digt ??
ForumindlægMig og dig tæt som magneter mit ansigt mod dig, og dit mod mit mit er kendt, dit er ukendt drømmer videre med den kildende følelse Gad vide hvem du er? Gad vide hvor du er? Gad vide om du drømmer og tænker på mig? for det gør jeg. hele tiden Jeg forstiller, dig og mig men ... -
Find fejl i sätninger
ForumindlægKan I hjälpe med at finde en fejl i hver af disse sätninger? 1. This destination really live up to its reputation of being both beautiful and affordable 2. They were worried about that they had not seen the cat for four days 3. Howard has some mentally problems that he has never dealt with 4.... -
Hvordan siger man 'Reportagerne' + forklaring
ForumindlægHej jeg sidder lige og laver tysk aflevering og bliver lidt i tvivl om hvordan man skriver 'reportagerne' på tysk. Sætningen er, ''Reportagerne giver læseren et interessant billede af, hvordan moderne mennesker lever og tænker, og hvordan de selv opfatter deres liv. '' M... -
AT-emne - hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! :) Jeg har AT-uge, hvori hovedemnet er Kampen For Det Gode Liv. Jeg vil rigtig gerne skrive i faget biologi, men jeg kan altså ikke beslutte mig for, hvilket andet fag jeg skal vælge at kombinere i min synopse, samt for den sags skyld hvilket underemne, jeg skal vælge. Kan nogen herinde ... -
Danmark-verdens lykkeligste land
ForumindlægHar egentlig tænkt lidt over, hvorfor vi er de lykkeligste. 1) Velfærdsydelse:såsom gratis skolegang, lægebesøg, almindelig velfærd osv. 2) Danskerne skal ikke være bekymrede for at blive fyrede. Understøttelsen er høj. Jeg tænker, at disse ting, giver mindre bekymring til folket. Hvilket i si... -
Industrienstid
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en rapport omkring det gode liv/indsutriens tid. Jeg sad og tænkte lidt på hvilke emner jeg ville indrage. Jeg vil ihvertfald indrage før og efter. Desuden vil jeg høre om der er andet jeg kan indrage. Eller måske har i nogle noter eller links der er gode? :) Håber... -
Grammatik, logisk flertal
Forumindlægjeg har et spørgsmål angående logisk flertal/distributivt pluralis: jeg ved man siger: he lost his life, men: they lost their lives. mit spørgsmål er, hvor tit man bruger det og altså om man ville lave flertal i flertal i følgende sætning, så den ville lyde således: she has pain in her first a...
