Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9761 til 9780 af 11183
-
Studerende på IHA søger privatelærer
ForumindlægHejsa....... Jeg er en smilende 22 årige pige med anden etnisk baggrund., som bor i Århus. Jeg har efter 2 års sabat år startet på uddannelsen (civilingeniør i biotek). Vil rigtig gerne tænke mig at have en sød privatlærer, der kan forklare mig nogle af de formler / opgaver grundigt, så jeg kan... -
Landbruget og Kvælstof -HASTER
Forumindlæghej alle Jeg skal op i biologi på mandag (imorgen), men der er noget jeg ikke rigtig helt forstår Hvorfor er nitrogen så vigtig for landbruget? Altså jeg har forstået at nitrogen er en begrænset faktor og alt det, men forstår ikke rigtig hvad jeg sådan kan sige til eksamen hvis jeg trækker økolog... -
EKSAMEN: HJÆLP
Forumindlæghej nu har vi fået 24 spørgsmål til eksamen og jeg er vel snart færdige med at besvare dem bortset fra nogen underspørgsmål som jeg virkelige sidder fast i. - overveje fordele og ulemper ved at være vegetar - diskutere hvorledes moderne produktionsforhold påvirker fødevareproduktionen, herunder ... -
Tag matematik helt om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag matematik helt om, altså fra c til a niveau om igen. Grund til det er at jeg er dumpet i matematik a. Derfor vil jeg gerne prøv at start fra bund af og arbejde på det i et år, så jeg muligvis består. Da jeg gerne vil læse Biologi, hvor matematik a er et kra... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
Søger du en ekstralærer? Jeg kan hjælpe dig!
ForumindlægKære alle, Jeg er en nybagt student med et snit på 11, der tilbyder ekstrahjælp, hvis du har svært ved en række fag. Jeg kan tilbyde hjælp i: På gymnasieniveau: - Dansk, Engelsk, Fransk, Samfundsfag, Historie og Almen opgaveskrivning, SRO, SRP og AT. På folkeskole niveau: - Dansk, Engelsk, Fra... -
DNA-sekvens og elektroforese
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og bakser med noget biologi, der ikke rigtig giver mening for mig. Det drejer sig om DNA-sekvens og elektroforese. Indtil videre har jeg fundet ud af, at DNA-sekvens går ud på, at en baserækkefølgen i et DNA skal bestemmes. DNA-strengene brydes til to strenge, og der påsætt... -
siRNA figur?
Forumindlægjeg har netop fået opgave 2 i denne opgavebeskrivelse for: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Hvor jeg skal beskrive forløbet, som er vist i figur 1. Jeg er bare i tvivl om hvord... -
Et hurtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder her og bøvler med en biologi opgave. Jeg har en mRNAsekvens der hedder følgende :CCC UCU AUC GCG GAG AGG UUA Det er skrevet om til følgende siRNAsekvens: GGG AGA UAG CGC CUC UCC AAU Jeg ved at der er blevet brugt "den genetiske kode" men kan nogle forkla... -
Fokuspunkt
ForumindlægHej folkens Jeg har i mit SRP projekt valgt fagene Kemi A og Biologi B, hvor jeg som emne har valgt "Smerte og smertelindring". Områder er rimelig stort, men jeg har svært ved at vælge noget at afgrænse mig med! Altså fx en bestemt smerte eller en bestemt smertelindring. ... -
R og S sætninger til osmose rapport :)
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere min først rapport i biologi (1.g). Rapporten er om osmose, og min lærer har skrevet at jeg skal finde nogle R og S sætninger. Hvad er R og S sætninger, jeg tror det har noget med sikkerhed at gøre, men hvad står det står for? Og hvilke R og S sætninger jeg kan bruge i... -
vandpest forsøg
ForumindlægHey, vi lavede et forsøg med vandpest og fotosyntese i biologi. men kan desværre ikke svare på nogle spørgsmål til rapporten... som er til imorgen! fuck 1 Beviser forsøget at planter bruger CO2 til deres fotosyntese? (begrund svaret) 2. Beviser forsøget at planter skal bruge lys for at la... -
Pelsfarve hos katte
ForumindlægJeg sidder med denne biologi opgave og kan ikke se den røde tråd i opgaven. Er der en som kan hjælpe? Peter er meget glad for katte og han har mange. Han har iagttaget følgende: Når en sort hunkat får killinger med en orange hankat bliver hankillingerne sorte, mens hunkillingerne bliver p... -
Rettelse af opgave + konklusion
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der var nogen, der gad gøre mig den tjeneste, at læse min AT opgave om kloning igennem? Den er lavet i fagene engelsk A og biologi C. Jeg er endnu ikke færdig med konklusionen, så hvis i har nogle idéer, kommentarer eller rettelser dertil eller til opgaven generelt, lyt... -
Undervisning i de naturvidenskabelig fag tilbydes!!
ForumindlægHej allesammen Jeg studerer farmaci på SDU på 3 år, og er efterhånden kommet godt ind i de naturvidenskabelig fag. Derfor tilbyder jeg nu privatundervisning til de elever, der evt. skulle have lidt svært ved fag som: -Matematik (folkeskole til A-nivaue gym) -Fysik (folkeskole til ... -
SRP spørgsmål.
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive i Biologi Aog Dansk A i min SRP, og mit emne er designerbørn, altså komme ind på noget om fosterdiagnostik, etik mm. Men problemet er lidt at jeg ikke ved hvordan jeg skal få dansk ind i min opgave! Så ville høre om der er nogle der kender til n... -
Undersøgelse af forureningsgraden i et vandløb
ForumindlægHeej Alle sammen Jeg er i gang med at lave en raport hvor jeg har svært/tvivl ved at svare de nederstående spørgsmål, da det er meget længe siden j har haft biologi.:( - Hvilke biotiske faktorer favoriseres som følge af et udslip af organisk materiale, og hvilke faunaklasse vil berøres neg... -
Søger en kontaktperson til smertestillende medicin
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal derfor her til december skrive en SRP opgave, som fylder mellem 15-20 sider. Fordi jeg er på den naturvidenskabelige linje, skriver jeg i Biologi A og kemi B om smertestillende medicin. Jeg vil primært skrive om midlet Paracetamol. Jeg håber selvfølgelig på bedst mu... -
Forebyggelse af Diabetes Type 2
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Diabtes Type 2 under fagene Biologi A og Kemi B. Til min kemidel vil jeg skrive om forebyggelse af Diabetes type 2, men mangler et specifikt lægemiddel som jeg kan skrive som kan forebygge Diabetes Type 2. Jeg vil bruge Stevia(naturlig plante) til et eksperimentie...
