Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9981 til 10000 af 33650
-
Glæden ved strandkanter
ForumindlægTil min eksamen har jeg valgt glæden ved strandkanter. Når jeg skal til at analysere budskabet, hvor kan jeg da gøre det? Hvad kunne budskabet være? -
Dennis kortfilm
ForumindlægJeg skal op i Dennis til eksamen og jeg perspektivere til kortfilmen grisen. Hvad er ligheden mellem de to kortfilm og hvad kan jeg fortælle? -
Navngivning af salte/sammensatte ioner
ForumindlægHejsa :D Hvordan er det lige at det fungerer med navngivning af sammensatte ioner og salte? Jeg har godt nok svært ved at forstå det, når ionerne pludselig ikke er simple (står alene).. Håber at nogen kan hjælpe.. Maria :D -
Mulighed for at prøve multiple choice test endnu engang?
ForumindlægHejsa. Jeg kunne godt tænke mig at prøve den multiple choice test, der hedder: "Hvilken type er du (Studievalg)?" igen, men jeg kan umiddelbart ikke lige finde ud af, hvordan man får den til at resette. Nogen der ved det? Mvh Mads -
Ejefald(genitiv)
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver engelsk aflevering. Jeg sidder og er i tvivl med ordet servitrice. Sætningen lyder således - Rita er servitricens gode veninde Hvilket på engelsk hedder - the waitress, men her er jeg i tvivl om ejefald og om, der skal apostrof nogle steder, når man kigger på den dansk... -
Mentalt ikke til stede
ForumindlægHvordan ville i sige ''Faren er mentalt ikke til stede'' på engelsk? -
Argumentation for binomialfordelt sandsynlighedsformel?
ForumindlægHej, jeg skal i en opgave argumentere for formlen for sandsynligheden for et bestemt antal succeser.. hvordan kan jeg argumentere for det i form for redegørelse? Formlen, jeg omtaler er; P(r succeser) = K(n, r) * pr * (1 - p)n - r -
Skriftlig Eksamen
ForumindlægHejsa. På fredag skal jeg op i skriftlig dansk. Jeg vil høre, om der var nogle steder på nettet hvor man kunne læse om noget mht. eksamen -
Hjælp til 8 klasse terminsprøver
ForumindlægHej, jeg går i 8 klasse og har terminsprøver i uge 3. Jeg er bare sindsyg nervøs for matematik færdighedsregning og problemregning, da jeg er skrald til matematik. Hvad skal jeg tænke/forberede mig på? Jeg skal prøve at kunne alle metoder til færdighedsregning. Er det endelig en 8 klasse færd... -
Mundtlig eksamen i dansk - at lære tekster udenad?
ForumindlægHej! Jeg skal op i dansk på onsdag og har trukket "nyhedsmediet", til det har jeg valgt en baggrundsartikel. Jeg er for længst færdig med analysen og bruger disse dage udelukket på at læse pensum og øve min "fremlæggelse". Mit problem er, at lige meget hvordan jeg bærer mig... -
Den svage barn
ForumindlægHej jeg skal eksamen på mandag i dansk . har trukket Det svage Barn af Frank Jæger som jeg skal alnalyse og pepektvier til " det smukke ved Danmark ? har i nogen notater til Det svage Barn af Frank jæger ?? Taak på forhånden -
Statistik: Hyppighed, frekvens, ikke-grupperede såvel som gruppede
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring statistik, det er ikke min stærke side, så i må gøre det så enkelt som muligt med jeres forklaringer. Forklar - gerne ud fra eksempler - om hyppighed og frekvens for såvel ikke-grupperede som for grupperede data. Forklar også hvordan man udregner middeltal for sådann... -
Differentialregning Forklar begreberne differenskvotient og differentialkvotient.(bevis)
ForumindlægHej Er der nogle, der vil hjælpe med at besvare følgende spg. medd besvarelse af betydningen af begreberne, beviset og det med opgaven om f(x) = x^n, da jeg ikke forstår hvordan det skal løses og tror at jeg ikke helt forstår, hvordan beviset for produktreglen kan bruges til den sidste del af sp... -
Lommeregner hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg har en lommeregner der hedder ( ti-30xiib.) ( Texas instrument ) Nu kommer spørgsmålet hvordan laver man dette tegn ( / ) På den der lommeregner -
SRP - KEPLERS LOVE OG ELIPSEBANER (Mat A & fys B)
ForumindlægHej alle igeeeeeeeeeeen :D Jeg har valgt emnet "Keplers love", og vil gerne komme ind på noget med elipsebaner. Har I nogle forslag til matematik delen, som jeg ellers også kunne komme ind på? Føler nemlig at elipsebaner ikke er nok, da det jo skal fylde mest. -
Tekstlæsning
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en tekstlæsning af: Herremoral og slavemoral - men kan intet finde. Det drejer sig om disse spørgsmål: Præsentation - Afsender - Modtager (indefra eller udefra) Genre Resume Temaer i teksten Nøgleord og centrrale begreber Budskabet Knytte religionsvidenskabelige termer i t... -
Noder
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige høre om, de noder der ligger her inde er de gratis at downlade eller kodster det noget? Tak på forhånd. -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægJeg har en sætning Du kan nu beregne et enkelt regnestykke, og du kan også finde eksponenten anvendt på grundtallet i både log(x) og ln(x) Jeg skal bruge sætningen i programmering, men jeg skal bare have den oversat. You can perform a simple calculation and Er det rigtigt det første, og hvord... -
Uploaded opgave - har ikke fået point for den
ForumindlægHej alle. Jeg uploadede i dag d. 28/10 en afsætnings opgave om Cocio til studieportalen, men har ikke fået nogle point endnu. Hvornår kan jeg få dem? -
Alkohol
ForumindlægHvad er permanganat?
