Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10121 til 10140 af 14099
-
Københavns bombardement
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til at skrive 2.g opgave i historie. I den anledning har jeg besluttet at skrive noget om Københavns Bombardement. Mit problem er bare jeg ikke lige kan finde ud af hvilke elementer jeg skal tage op i min problemformulering, og dermed opgaven. Jeg skal jo gerne nå rundt om ... -
Hjælp til Korea-krigen
ForumindlægHej :) Jeg har besluttet mig for at skrive om Korea-krigen her til december når SRP'en kalder.. Jeg skal skrive i samfundsfag og historie. For det første, er der nogle der har input omkring mine interesse punkter? . Det historiske forløb i Korea-krigen og politikken bag – fokus på USA, ... -
Hvordan er niveauet på de engelsktalende uddannelser?
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal vælge en vidergående uddannelse, og jeg overvejer en uddannelse hvor undervisningen foregår på engelsk. Jeg mener selv jeg er god til sproget, da jeg har boet i udlandet og talt det dagligt. Jeg er dog lidt bekymret om niveauet er så højt at jeg skal fokusere mere på sp... -
"Mænd der hader kvinder" - analyse
ForumindlægHej! Jeg sidder med en dansk aflevering, der skulle have været afleveret for 1½ måned siden. Det drejer sig om en analyse af af Stieg Larssons "Mænd der hader kvinder". Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvilke punkter jeg skal inddrage i min analyse, og hvilket fokus jeg skal holde.... -
Den utrolige og sørgelige historie om den troskyldige Erendira og om hendes ryggesløse bedstemor
ForumindlægHej er der nogen, der har analyseret Gabriel García Márquez' værk: "Den utrolige og sørgelige historie om den troskyldige Erendira og om hendes ryggesløse bedstemor"? Vi skal analysere med fokus på fortællestilen, fortællemådens betydning for formidling af værket, bud... -
Hvordan havde i det med at vælge en uddannelse? smid en kommentar!
ForumindlægVi er to piger som er i gang med en projektopgave og vi sætter fokus på om der er nogen der har følt sig presset til at skulle vælge en uddannelse. Her for tiden har mange unge mennekser meget svært ved at vælge en uddannelse, og nogen føler sig presset til at vælge en uddannelse enten af deres f... -
Oversættelse..
ForumindlægHey derude ! :) Jeg har fået en tysk afl. for med fokus på sein, haben og werden! Jeg stinker vildt til tysk , så håber en eller anden derude kan hjælpe mig :( Hvis jeg bare kan få oversat nogle sætninger, så kan jeg sagtens klare det ! Karin har været i Berlin i 1980. Far har altid haft en hobby... -
Oversættelse relative pronominer
ForumindlægHej :-) Jeg har lavet en oversættelse fra dansk til engelsk, hvor jeg fokuserede på korrekt brug af relative pronomier. Da jeg har lidt svært ved netop relative pronomier vil jeg blive rigtig glad for at få lidt respons på om det arbejde jeg har lavet er korrekt. Jeg har for at gøre... -
NVG - HJÆLP!
ForumindlægJa så er det i morgen vi bluver evalueret. Vi havde i sidste uge en lille prøve i fysik delen såvel som bio og kemi delen. Så vidt jeg har forstået har man til evalueringen "mulighed" for at forbedre sine karakter! (hvad min lærer sagde) Har nogle råd, tips eller andet til detté? Hvad... -
Privatundervisning og lektiehjælp
ForumindlægAfgangsprøven nærmer sig med hastige skridt, og i denne forbindelse tilbyder jeg danskundervisning. Jeg er uddannet folkeskolelærer og underviser udskolingen i blandt andet dansk. Jeg tilbyder privatundervisning med fokus på eventuelle faglige udfordringer, men også i forbindelse med afgangsprø... -
Noget om kommunismen i 1940'erne
ForumindlægJeg har en opgave jeg skal aflevere imorgen og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt forstår noget af. Jeg skal lave en analyse af forholdet i Østeuropa med fokus på kommunismens udbredelse. Jeg vil gerne have hjælp til at besvare opgaven, da jeg ikke aner noget om det. Det var der hvor Churchill ho... -
Bourdieu's habitus-teori
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive SRP om social arv i samfundsfag og dansk, og den første problemstilling lyder: Der ønskes en redegørelse for Bourdieu's socialiseringsteori (habitus-teorien) med særlig fokus på at belyse teoriens anvendelighed på emnet social arv og mønsterbrud i det senmonderne sam... -
Redegørelse
ForumindlægHej Alle sammen. Har lige et spørgsmål. Jeg skal lave en opgave der minder lidt om en kronik. Først skal jeg lave en redegørelse af en artikel og derefter diskuter synspunkterne. Jeg har først lavet en indledning, også har jeg også præsenteret teksten/artiklen. Så nu skal jeg iga... -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
'diskussion'
ForumindlægDav. Jeg er i gang med at skrive historie opgave om Kanslergadeforliget. Jeg har valgt at fokusere på landbrugskrisen, og er nu gået i stå efter mange timer foran skærmen. Jeg mangler blot at diskutere Kanslergadeforligets intentioner som kriseløsningsmodel for landbrugskrisen, og derefter disk... -
notor og info søgning til borgerkrigen
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en historieopgave om den amerikanske borgerkrig med fokus på optakten, og det politiske. Men jeg mangler noget stof om det. Har været på biblioteket, men der var det meste udlånt :( Jeg har et spørgsmål som lyder: Hvilken politik havde nord- og sydstaterne?.. det er ... -
Stress og de vitale parametre
ForumindlægHej, jeg er i gang med et 2. Semester projekt, om Stress og de vitale parametre, lige nu er jeg i gang med at undersøge hvordan de vitale parametre er på virket under stress. Men jeg mangler virklig kilder der kan fortælle mig noget om hvad der sker under stress med parametrene. De parametre je... -
Det moderne gennembrud: sædelighedsfejden
ForumindlægHej alle er i gang med at skrive DHO, men mangler idéer til et hovedspørgsmål. Har mine underspørgsmål der lyder således: - Hvilke formål havde sædelighedsfejdens litteratur i slutningen af 1800-tallet? - Hvordan kommer forfatternes holdning til udtryk i udvalgte tekster, og er der f... -
Måledata - Cepheidemetoden - afstandsbestemmelse af galaksen M100
ForumindlægHejsa, jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at skrive rapport - det er vores allersidste rapport. Formålet med rapporten er: "Ved hjælp af målinger af den tidslige variation af den tilsyneladende størrelsesklasse for en række Cepheider i galaksen M100 at bestemme afstanden til de... -
SRP-vejledning (problemformulering & redskaber)
ForumindlægHej folkens. Jeg skal i gang med forberedelsen til SRP-opgaven. Mit emne er: Konspirationsteorier - med fokus på 9/11 Fagene er Engelsk/Samfundsfag og jeg har indtil videre fundet nogle links samt bøgerne: -Ole Retsbo – Konspiration? -Tommy Hansen – Stadig ingen svar II ...
