Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10141 til 10160 af 33009
-
Engelsk: hvad betyder...?
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige mig hvad "the plot" betyder? (ordet er engelsk)mvh -
1.g danskopgave spørgsmål
ForumindlægHej..Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men skal de bøger man vælger til danskopgaven, ikke have en hvis relation til det man har abejdet med gennem året?? Hvis ja, betyder det så, at den bog man vælger skal perspektiveres/sammenlignes til en bog/film m.m som man har arbejdet med gennem 1... -
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Obligatoriske eksamener..
ForumindlægOk, jeg ved det... Jeg er langsom i opfattelsen! :) Men jeg har ikke helt fattet hvilke fag jeg SKAL op i i 3.g!Jeg er til den tid en matematiker med matematik, musik og engelsk på højniveau... -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder "homodiegetisk fortæller" -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen's "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
Det nationalsocialistiske arbejderpartis program...?
Forumindlæghvad går Det nationalsocialistiske arbejderpartis program ud på..? hvad er det egentlig for noget og hvad blev den brugt til...? osv... fatter ikke en meter, der er en række punkter og intet andet.!!!!Håber at der er nogle kvikke hoveder der kan hjælpe den mindre kvikke....!!!!PÅ forhånd takGorilla -
sovjets økonomi
ForumindlægNogen der kan fortælle mig lidt om Sovjets økonomi efter den russiske revolution og op til den kolde krig?Er meget i tvivl om fx planøkonomi og NEP er det samme og hvad problemet var med dem/det? Har prøvet at søge, men synes ikke rigtig at finde et svar.Håber nogen vil hjælpe mig - er ved at vær... -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
For meget??
ForumindlægEr 4,5 siders redegørende i en sso for meget??\n -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Columbus
ForumindlægHej.. jeg skriver His opg om Christoffer Columbus og skal bl.a. grundigt vurdere hvorfor Columbus foretog denne reje? nogen som kan hjælpe???
