Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 10161 til 10180 af 24089
-
die eller der
ForumindlægHej :) Henførende stedord. Hvilken sætning er rigtig? Der Dezember ist eine Zeit, die von dem vorweihnachtlichen Hochbetrieb beeinflusst ist. Der Dezember ist eine Zeit, der von dem vorweihnachtlichen Hochbetrieb beeinflusst ist. -
Alexandria.. Haster!
ForumindlægJeg skal svare på følgende: Gør rede for omstændighederne omkring Alexandrias grundlæggelse... For det første hvor omfattende bør det være? hvilken længde bør denne redegørelse minimum have ? jeg har skrevet 13 linier om det.. Om Alexander den store der grundlagde det, og om ptolemæus der laved... -
Hjælp til indtjeningsevne!!
ForumindlægJeg sidder her og skal til at lave en indtjeningsevne. Mangler bare lidt hjælp og inspiration til at komme i gang. Jeg har beregnet nøgletallene. Er der en der har et godt eksempel på en indtjeningsevne? -
hjælp til underemne af stråling
ForumindlægVi skal snart op i den mundlige tværfaglige prøve. Vi har trukket overemnet stråling, og er nu i tvivl om underemnet da der skal følge et godt forsøg med (da hele prøven afhænger af dette forsøget). Vi skal have 3 modeller dette kan både være billeder, video eller andet man forklare ud fra, men v... -
Hvor meget tror i at censor...
ForumindlægHeej tænkte på , hvor meget tror i at lærerne og censorerne går op i ens kilder ??? Hvor meget tror i der skal til før de siger man har skrevet af eller noget andet ?? -
Indledning - nogen der har en indledning, som må låne til inspiration?
ForumindlægHej. Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg kunne låne en indledning til et studieretningsprojekt - jeg er nemlig i tvivl om, hvad den skal indeholde.. -
placere kildekritik ?
ForumindlægHej Nu skriver jeg i engelsk og historie, og har såvidt opfattet, at jeg så bør have kildekritik med i min opgave. Det vil jeg meget gerne placere i et afsnit for sig, da jeg ikke ser nogen grund til at skrive det samme om diverse websider flere gange i løbet af opgaven. Regner med at det skal... -
11. september 2001 projektopgave
Forumindlæghej allesammen jeg skal lave projektopgave om 11. september 2001 jeg ved det er et stort emne. Men er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kunne bruge? altså noget der kunne være i min problemformulering på forhånd tak -
Projektopgaven 9.klasse
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og skal sammen med en anden, snart have projektopagve om Jehovas vidner. Er der nogle, der har nogle gode ideer til et produkt, eller noget godt man kan lave til fremlæggelsen? Gerne noget krativt. På forhånd tak! :D -
At undersøge i samf opg.
ForumindlægHej I samfundsfag får man typisk en opgave der lyder, redegør, undersøg og diskuter. Men er der nogen der kan uddybe hvad undersøgelses-delen hovedsageligt skal bestå af, altså er usikker på hvad de mener med at undersøge. (ved at det skal gøres udfra nogen tekster, hvorefter man så sammenfatter) -
Dansk historie opgave , hvad skal jeg dog vælge ?
ForumindlægHej (: Jeg står med garateret samme problem som en masse andre 2.g'er , hvad skal jeg dog vælge at skrive om ? Jeg satser på dansk hvor der er oplysningstiden (Holberg), romantikken (H.C Andersen) , ellers bare sagaer osv. Jeg overvejer oplyningstiden , men vil lige høre om nogen ved noget ... -
Kedsomhed...
ForumindlægHeysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D -
Columbus digt johannes v jensen
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål: Det første strofe og den lyder således: "Der nejed saa mangt et sødygtigt skib paa bølgen som fór" Hvad betyder det, jeg forstår det som der nejede et sødygtigt skib på bølgerne som få andre... Hvad betyder det der fór? -
SRP fagkombination
ForumindlægHej, Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner: Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her... -
Redegørelse
ForumindlægHej.. Jeg har fået til opgave at skrive en redegørelse. Men.. Hvordan gør jeg det uden at lave et resume? Jeg kommer til at skrive for meget af fra teksten, hvilket jo ikke er meningen. -
gaschromatofrafi
Forumindlæghej, jeg har i skolen lavet et forsøg med en gaschromatografi, med en cellulosefortynder og acetone. Formålet med forsøget et at finde acetone indholdet i celluloefortynderen, men jeg forstår ikke - når min lærer har blandet begge stoffer sammen, at vi så ska finde acetone indholdet? Er det mig d... -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
Jeres Problemformulering
ForumindlægHvordan lyder jeres problemformulering til AT-synopsen? Jeg er gået lidt kold i den... hvor lang og detaljeret skal den være? -
Litteraturliste m.m.
ForumindlægSkal litteraturlisten i SRP deles op i sekundær og primær litteratur? -
Emne med psykologi som det ene fag?
ForumindlægHej alle (: Jeg er nok ikke den eneste der har problemer med at finde emne til AT - Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, men jeg vil virkelig gerne skrive med psykologi som det ene af fagene og så f.eks beskæftige mig med Freud eller Nietzsche, men ved ikke hvordan jeg skal ko...
