Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 10201 til 10220 af 24089
-
Humanistisk metode
ForumindlægHej alle derude... Står og snart skal til AT-eksamen... og nu står jeg i det problem at jeg mangler en meget grundig forklaring på den humanistiske metode! Please... hjælp!! -
AT - naturalisme
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive AT eksamen 2010 om emnet naturalisme. Til dette emne har jeg tænkt på at bruge fagene engelsk og eventuelt biologi. Jeg har tænkt på at arbejde med Jack Londons roman "The Call of the Wild", og i biologi-delen komme ind på noget med Darwin. Tror I at dette k... -
Psykologi vs samfundsfag - videnskabsteori
ForumindlægSkriver i psykologi og samfundsfag om mønsterbrydere. Mit problem er, at give en god beskrivelse af de to fag i sammenspil. Har valgt psykologi indenfor fakultet humaniora. Hvis der er nogen, som kunne komme med guldkorn om, hvad de forskellige fags begrænsninger er. -
Nogle der har været op i DANSK skriftlig årsprøve?
ForumindlægHejsa. Nogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? -
historie - samfundsvidenskabelig vinkel
ForumindlægHej Jeg skal lave AT i design og historie.. Min vision er Kaare Klint vision om, at gøre stole, møbler, borde osv. ergonomiske for menneskekroppen.. Dertil skal jeg have noget historie - hvad der i historien har gjort sådan at det blev nødvendigt at Kaare Klint tænkte i de baner.. Kunne være ... -
Dansk skriftlig årsprøve
ForumindlægNogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? + hvilke emner var der, at vælge mellem ? -
Historie metode
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle hvad historie metoden går ud på og hvordan man bruger den? Tak på forhånd. -
Eksamen i historie
ForumindlægHar nogen været oppe i historie, vil jeg gerne høre om eksaminationsformen. -
Eksamen i Erhvervscase 2008
ForumindlægSå er dagen snart kommet hvor vi alle skal trække erhvervscase 2008. Her kan vi diskuttere problemer og løsninger! Held og lykke imorgen allesammen! -
HASTER...please ;)
ForumindlægHej alle gæve samfundsfagselskere;) Jeg har lige trukket til samfundsfagseksamen i morgen. Mit emne er ideologier og politiske partier - herunder vælgeradfærd. Der lægges hovedvægt på Anders Fogh, derved har jeg lavet en one-liner således: Er Anders Fogh gået over til populisme? Redegør for be... -
Hjælp til fysik rapport om Røngent diffraktion..
Forumindlæger i gang med en rapport om røngentdiffraktion... kan seriøst ikke komme videre.. forstår overhoved ikke teorien bag det hele... selvom jeg har læst det mange gange -
Hjælp til tysk eksam den 17
ForumindlægHej til jer alle kloge mennesker :) Jeg skal til tysk eksam den 18 juni, og får udleveret 4-6 sider dagen før som skal forberedes mundtlig, og jeg tænkte på om der findes en engel som kan hjælpe mig, naturligvis mod betaling..? PS bor i KBH. -
Feedback på historieopgave ift. SSO
ForumindlægHejsa. Er der én derude, der har godt forstand på historie, der evt. kunne læse min historieopgave og komme med noget feedback på den? Jeg har selvfølgelig fået feedback af min lærer, men da jeg nu står i en situation, hvor jeg skal til at vælge, hvad jeg ønsker at skrive om og i hvilket fag til... -
Er der nogle der vil hjælpe
ForumindlægJeg skal til en historie opgave finde en samtidig kilde, der kan forklarer årsagerne til Hitlers matovertagelse i 1933. Det skal helst ikke være statisk, da jeg allerede har skrevet en del om hvordan nazistpartiet fik en masse stemmer op til valget i 1933. Men det kan være næsten alt andet. 100... -
Humaniora vs naturvidenskab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til en årsprøve i 1.G på onsdag i fagene dansk og fysik. Jeg er blevet bedt om at finde svar på apørgsmålene: Hvad kan den humanistiske metode som den naturvidenskabelige ikke kan? og Hvad kan den naturvidenskabelige metode som den humanistiske ikke kan? Jeg h... -
Problemstilling
ForumindlægSøger en dejlig problemstilling til min opgave, som omhandler lys, hvordan man kan bruge det i sygehuse, militæret osv. Har nogle arbejdsspørgsmål: Hvordan kan stråling bruges i sammenhæng med militæret Hvad er IR stråling? Hvad er UV stråling Hvordan kan stråling bruges i sygdomsbehandling ... -
Nøgletal det samme som hovedtal?
ForumindlægEr det det? Hvis ikke - hvori ligger forskellen? På forhånd mange tak -
knækprosa og nye dansk novelle.
ForumindlægHvordan kan jeg skelne mellem disse to genrer? -
digte
Forumindlæger digte altid lyriske eller kan de også godt være episke ? -
Starten på en engelskstil ?
ForumindlægHej ! Jeg ville høre, om der var nogen der havde nogle gode forslag til, hvordan man kan starte sin engelsk stil ? evt. gode vendinger ?
