Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10241 til 10260 af 14099
-
Det gode liv
ForumindlægHej. Jeg skriver i Dansk og Samfundsfag.. Jeg har i Min AT-synopsis valgt at lægge fokus på karriere og succes. Jeg har som materiale valgt bogen American Psycho, som skal bruges til at få en bedre forståelse af hvorfor man i så høj grad ønsker at opnå succes. dog på en meget eksremis... -
HJÆLP TIL SRO
ForumindlægHej jeg sidder med en sro jeg skal lave, har en ide om hvad jeg kan komme ind på, hvad tænker i her min problemformulering lyder sådan her Der ønskes en analyse af virksomhedens Tesla motors. Analysen skal indeholde en redegørelse for virksomhedens historie samt el-bilernes globale udbred... -
Hjælp til en argumentations opgave i samf
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt faglig viden omkring den socialistisk grundholdning og lidt inspiration til min opgave. Opgaven lyder: Argumenter ud fra socialistisk grundholdning imod nedenstående udsagn: "Der er dog ikke tvivl om, at sundhedsforsikringerne og opblomstringen af pri... -
Historiske kilder til spanske borgerkrig
ForumindlægHejsa Jeg mangler nogle kilder til mit projekt omkring den spanske borgerkrig. jeg regner med at jeg vil fokusere på den fordrejning/skjulte sandhed som der var. Her vil jeg lægge vægt på hvordan pressen i DK behandlede emnet på. Det kan godt være lidt svært at finde materiale. men jeg har heldig... -
Det moderne menneske - afvigelse
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen i samfundsfag og psykologi. Jeg har om det moderne menneske og den afvigelse, der skabes i overgangen fra det trad. til det moderne samfund. I psykologi er mit fokus ødipuskomplekset og derunder homoseksualitet, som udgør en afvigelse. Det er den humanistiske metode je... -
Case study i psykologi - Model?
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med at skrive AT og ville høre om der var nogle som havde en model eller en skabelon til hvordan man laver en case study. Mit AT-projekt handler om "Kampen om det gode liv" og har fagene engelsk og psykologi. Jeg har valgt at ligge fokus på behandlingen... -
Harmoniske svingninger...
ForumindlægHej er der en, som har skrevet i mat og fys om de harmoniske svingninger, hvor jeg også inddrager noget med de dæmpede svingninger... Jeg er nemlig ved at skrive SRP, og jeg fokuserer på 2nd. ordens differentialligninger.. Er der evt. nogen, som har skrevet opgave i disse fag med ovenstående emne... -
harmoniske svingninger
ForumindlægHej er der en, som har skrevet i mat og fys om de harmoniske svingninger, hvor jeg også inddrager noget med de dæmpede svingninger... Jeg er nemlig ved at skrive SRP, og jeg fokuserer på 2nd. ordens differentialligninger.. Er der evt. nogen, som har skrevet opgave i disse fag med ovenstående emne... -
Lord of the Flies - HJÆLP
ForumindlægHej! Sidder og kæmper med mit studieretningsprojekt om Lord of the flies. . synes analysedelen er meget svær - den lyder således : Hernæst ønskes en analyse og fortolkning af William Goldings roman Lord of the Flies med specielt fokus på drengenes indbyrdes forhold og udvikling. Jeg skriver i ... -
Fangende indledning hjælp
ForumindlægHej! Jeg skriver DHO om de borgerlige kvinders muligheder og rettigheder, både i samfundet og i ægteskabet i 1870-1900. Jeg har valgt ikke at fokusere så meget på sædelighedsfejden og seksualmoralen, men mere på ting som fx arbejde, uddannelse, juridiske rettigheder, og det at borgerlige kvinder... -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ... -
INDLEDNING - HJÆLP!
ForumindlægJeg skriver DHO om de borgerlige kvinders muligheder og rettigheder, både i samfundet og i ægteskabet i 1870-1900. Jeg har valgt ikke at fokusere så meget på sædelighedsfejden og seksualmoralen, men mere på ting som fx arbejde, uddannelse, juridiske rettigheder, og det at borgerlige kvinder skull... -
Dansk historie-opgave om den danske enevælde. JEG HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg går i 1.g og skal skrive danskhistorie-opgave. Jeg har valgt at skrive i dansk-historie, og i min opgave vil jeg belyse den danske enevælden. Jeg fokuserer på enevældes etablering og kongeloven. Jeg vil redegøre for kongens magt, enevældens oprindelse (hvordan og hvorfor)... -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHejsa :) jeg har valgt at skrive om Apartheid hvor afskaffelsen vil være i fokus. Jeg har lavet disse underspørgsmål, men kan ikke finde på en god problemformulering. Kan i hjælpe ? 1. Hvad gik Apartheid ud på ? 2. Hvad kæmpede ANC for ? 3. Hvilke årsager førte til afskaffelsen af Apart... -
dansk metode - analyse af naturalistisk værk
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at analysere Mogens, en novelle af IP Jakobsen. Jeg skal forklare hvilken metode jeg har brugt. Fokus ved analysen af Mogens har ligget på drifterne, som kan relateres til Darwins evolutionsteori... Jeg ved at jeg overordnet bruger Hermeneutsik spiral, men skal forklare ... -
Analytisk Geometri - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder her med denne her opgave, om analytisk geometri, og jeg har virkelig ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal løse den. Håber i kan hjælpe mig :) Opgave 4. Vejskæring Bemærk i figur 8:24 herunder, at det oprindelige skæringspunkt mellem vej1 og vej2 ligger i origo for det indla... -
AT-Eksamen i morgen, samf. & hist. Tips ville være godt :)
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i morgen hvor jeg blandt andet skal se på forholdet mellem de tidligere kolonimagter og de tidligere kolonier. Eksempelvist mellem England og Sudan. Fokus ligger på om hvorvidt der til stadighed forekommer en udbytning mellem de tidligere kolonier og kolonimagter, og ... -
Darwin og fuglen
ForumindlægHej, jeg skal op til AT om et par dage, men jeg er lidt i tvivl om analysen af Darwin og Fuglen.. Jeg frygter lidt, at min analyse er lidt for banal og lige til.. Jeg har som de fleste andre i år, valgt emnet Darwin, hvor jeg i min redegørelse redegør for Darwins evolutionsteori med fokus på nat... -
Teori og metoder - dansk/psykologi
ForumindlægHey folkens.. I need some help from you.. Jeg har skrevet AT i fagene dansk og psykologi. Dansk som humanistisk og psykologi som samfundsvidenskabelig. Min problemformulering: Hvordan har Freuds psykoanalyse haft en betydning for den efterfølgende kunst Jeg har redegjort for psykoanalysens genn... -
SAMFUNDSFAGSEKSAMEN! HJÆLP!
ForumindlægVi er to piger, der skal til samfundsfagseksamen i morgen, og vi har brug for noget hjælp. Det er en 24-timers eksamen, og vi har i dag trukket emnet 'Dansk økonomi'. Vi har fået vedlagt en del bilag med artikler. Artiklerne fokuserer på den danske økonomiske krise og arbejdsløshed. Vi sk...
