Dansk Historieopgave

INDLEDNING - HJÆLP!

27. maj 2018 af inneedofhelp123 - Niveau: A-niveau

Jeg skriver DHO om de borgerlige kvinders muligheder og rettigheder, både i samfundet og i ægteskabet i 1870-1900. Jeg har valgt ikke at fokusere så meget på sædelighedsfejden og seksualmoralen, men mere på ting som fx arbejde, uddannelse, juridiske rettigheder, og det at borgerlige kvinder skulle gå hjemme, men mændene måtte tage ud i verden og arbejde. 

Jeg har brug for hjælp til at skrive en fangende indledning! Ikke det med titel, forfatter, min problemformulering osv., men den første del af indledningen, der skal fange læserens interesse...

Nogle idéer? Det skal bare være kort


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2018 af Moderatoren

Indledningen skal beskrive din opgave. Du skal altså introducere læseren for din opgave. Man bliver nok nødt til at se hele din opgave før man evt. kan hjælpe dig. 

Du kan læse mere i DHO-bogen, om hvordan du laver en god indledning.


Svar #2
27. maj 2018 af inneedofhelp123

#1

Indledningen skal beskrive din opgave. Du skal altså introducere læseren for din opgave. Man bliver nok nødt til at se hele din opgave før man evt. kan hjælpe dig. 

Du kan læse mere i DHO-bogen, om hvordan du laver en god indledning.

Tak, men har bare hørt, at det er bedst at starte med en sætning, der ligesom vækker interessen, før man beskriver sin opgave...

Og det hjælper ikke rigtig, at du linker til den der DHO-bog, når den koster 80kr om måneden.


Skriv et svar til: INDLEDNING - HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.