Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10281 til 10300 af 11183
-
Hjælp ang. Model & analyse
ForumindlægNu er jeg ved at lave mit AT talepapir til i morgen. Jeg har om malaria, og en af mine problemstillinger til eksamen i morgen er bl.a. at påvise sammenhængen mellem økonomi og dødelighed - for jeg ved den er der! Jeg har fundet BNP pr. capita for landene Zambia, Uganda, Tanzania og Mozambique - m... -
Bioligi B eksamen. skal op imorgen
ForumindlægHej kloge hoveder! Er der nogle kloge venlige ppl her der kan hjælpe mig med at komme igang med det her emne i biologi. Det emne som jeg frygtede mest. I´m lost. Hjælp please på forhånd 10000000 tak. Proteiner og enzymer På baggrund af din generelle viden om celler, genetik og biokemi og det ud... -
Mitose - Haster :S
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg skal aflevere en biologi opgave om mitosen, jeg har været syg i lang tid og har ikke fulgt med i timerne, og da jeg ikke har været til stede aner jeg heller ikke noget om det forsøg de havde lavet, hvor de studeret forskellige stadier i mikroskop . Jeg har læst spørgsmålene... -
Tilbyder lektiehjælp i hovedstadsområdet
ForumindlægHej! Jeg er en 19-årig pige, der her til sommer blev student. Det blev jeg med linjefagene engelsk A, samfundsfag A samt biologi B og matematik B. Jeg har afsluttet med 12 i alle mundtlige eksamner, og har endt med et snit på 10,5. Derudover har jeg passet børn så længe jeg kan huske, og har tidl... -
Hjælp til uddannelsessted.
ForumindlægHej alle sammen. :) Jeg ved godt dette ikke er et direkte lektiespørgsmål, men mit problem er at jeg søger et sted hvor jeg kan tage et ekstra A niveau fag (helst gs/gsk fag) i København, jeg går pt. på Akademisk Studenterkursus(hvor det ikke er muligt at have et 5. højniveau fag), med matematik... -
Hjælp til uddannelsessted.
ForumindlægHej alle sammen. :) Jeg ved godt dette ikke er et direkte lektiespørgsmål, men mit problem er at jeg søger et sted hvor jeg kan tage et ekstra A niveau fag (helst gs/gsk fag) i København, jeg går pt. på Akademisk Studenterkursus(hvor det ikke er muligt at have et 5. højniveau fag), med matemati... -
StamtræBlodtype-Spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg har biologi på B niveau og har fået nogle spørgsmål som jeg har svært ved at besvare, primært fordi jeg har været væk grundet rejse da læreren har gennemgået teorien. Håber et venligt sjæl kan være behjælpelig Opgave 2) Farmor og farfar er A+, som deres 7 børn osse er. Moren har ... -
NV PRØVE PÅVISNING AF CO2
ForumindlægHeej folkeens. Jeg er i gang med at forberede mine forsøg som jeg skal lave i NV Prøven her på tirsdag. Jeg skal op i biologi/kemi. Og jeg har tænkt mig at lave et forsøg, som hedder påvisning af carbondioxid. Jeg har 2 kolber, hvor jeg i kolbe 1 ligger gær, vand og glukose og i kolbe 2 ligger je... -
Ekstreeem vigtig !
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at forberede mine forsøg som jeg skal lave i NV Prøven her på tirsdag. Jeg skal op i biologi/kemi. Og jeg har tænkt mig at lave et forsøg, som hedder påvisning af carbondioxid. Jeg har 2 kolber, hvor jeg i kolbe 1 ligger gær, vand og glukose og i kolbe 2 ligger jeg gær, van... -
Kulhydrater i celler
ForumindlægHej. Vi sidder og prøver at svare på et spørgsmål til biologi C eksamen: Ved hjælp af udleverede bilag og relevante udførte forsøg skal følgende besvares: Beskriv kulhydraters opbygning. Forklar hvordan kroppen nedbryder kulhydrater og optager det i mave-tarmsystemet. Redegør for hvordan kroppen... -
Hjælp til kemi ..
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at forberede mine forsøg som jeg skal lave i NV Prøven her på tirsdag. Jeg skal op i biologi/kemi. Og jeg har tænkt mig at lave et forsøg, som hedder påvisning af carbondioxid. Jeg har 2 kolber, hvor jeg i kolbe 1 ligger gær, vand og glukose og i kolbe 2 ligger jeg gær, van... -
homozygot eller heterozygot?
ForumindlægHar fået disse spørgsmål i Biologi: - Hvordan kan man finde ud af, om en Langtandet kanin er homozygot eller heterozygot? - Og hvordan kunne man forestille sig, at genet for tandlængde faktisk ”virker” – dvs. hvordan kan genet være bestemmende for tandlængden hos Kaninus kaminu... -
konditionstræning
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi aflevering som skal afleveres på tirsdag, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive i følgende opgave(er). Hjælp er derfor meget værdsat ! :) Ogaven Herunder ser de en række ændringer, som sker efter konditionstræning. Forklar hvorfor hvert af disse punkter ... -
Naturvidenskabeligt projekt
ForumindlægHej alle! I næste uge skal jeg sammen med en gruppe arbejde på et projekt, som om fredagen skal vises frem for resten af skolen, HTX. Fagene som vi skal tage udgangspunkt i er matematik, biologi, kemi, fysik og teknologi. Problemet hertil er, at vi endnu ikke kan finde ud af, hvad vi skal lave. V... -
valgfag udskiftning
ForumindlægHej Jeg går på HF og forsøgte på at ændre et valgfag, nemlig biologi B med Design B, og dermed ændre fagpakken. Jeg havde kontaktet Undervisningsministeret, men de sagde, at det var selve skolen der skulle afgør det, og træffe denne beslutning. Det betyder meget for mig at få det ændret. Je... -
Komparativ analyse af en serie?
ForumindlægHej dejlige medstuderende :) Jeg skriver pt. SRP i engelsk(B)/biologi(A). Min problemformulering: Foretag en komparativ analyse af Richard O'Barry film "The Cove" (2009) med TV-serien "Flipper" (1963) med særligt fokus på O'Barrys instilling til forholdet mellem delfin... -
LH – et eksempel på hormonel regulering
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en opgave til biologi om hormonet LH, hos mænd og kvinder. Jeg kan dog bare ikke forklare hvorfor at hormonerne FSH og LH er meget høje hos mænd i perioden 50-80 år, og hvorfor de er lavere i perioden 9-50 år? Hvorfor testosteron er højt hos mænd i perioden 9-40 år og dere... -
Fag i HTX...
ForumindlægJeg skal her til august gå på HTX. Jeg vil gerne være læge, men ved ikke hvilken studieretning vil være bedst: Science eller Biokemi? Hvad er forskellen på de to studieretninger og hvad laver man??? Det første halve år har man fælles undervisning, hvor man har undervisning i de obligatoriske fag... -
meget brug for hjælp!
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med nogen mulige eksamens emner og spørgsmål jeg kan komme op i. til et emne om nitrogen og vandmiljø er de to sidste spørgsmål følgende; 3. Forklar hvilke miljøproblemer landbrugets brug af nitrogenholdige stoffer kan give. 4. Vurder betydningen dette kan ... -
Laktoseintolerans
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i eksamenprojekt imorgen og mit emne er Laktoseintolerans. Min problemformulering lyder således: Gør rede for den kemiske opbygning for laktose. - Beskriv den katalytiske proces når Laktose spaltes til galaktose og glukose ved hjælp af enzymet laktase og hvor...
