Studievalg og videregående studie

valgfag udskiftning

01. juli 2019 af Fatima2904

Hej 

Jeg går på HF og forsøgte på at ændre et valgfag, nemlig biologi B med Design B, og dermed ændre fagpakken. 

Jeg havde kontaktet Undervisningsministeret, men de sagde, at det var selve skolen der skulle afgør det, og træffe denne beslutning. Det betyder meget for mig at få det ændret. 

Jeg har kontaktet min skole, hvor både studjevejlederen, men også reaktoren har drøftet det, og de sagde at der ikke var mulighed for ændring af valgfag, da eksamensudtræk havde påvirket det, selvom det kunne være en undtagelse i min situation. 

Er der slet ingen andre muligheder for at få det ændret? Ved godt man kan ændre det hvis man skifter sole, men det vil jeg helst gerne undvære. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. juli 2019 af Anders521

#0 Hvis ledelsen på skolen har besluttet, at et skift ikke er muligt, må du nok acceptere beslutningen. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juli 2019 af KlogeÅse

Nogle gange fanger bordet.

Der ligger et stort administrativt og it-systemmæssigt arbejde bag det med valgfag, så derfor er det ikke noget, man kan ændre på så længe efter fristen for at skulle vælge.


Skriv et svar til: valgfag udskiftning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.