Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10341 til 10360 af 14099
-
SRP- Køn og ligestilling
ForumindlægHej alle Jeg sidder pt og skal til at vælge et emne til min srp-opgave. Jeg har i tankerne at skrive om køn, men jeg er dog meget i tvivl om, hvilken retning min opgave skal tage. Enten vælger jeg kønsroller, forskellige kønsidentiteter osv. eller så vil jeg fokusere på ligestilling imellem kønn... -
Synopsis - psykologi og fysik
ForumindlægHej allesammen Jeg ville høre om der var to med kendskab til henholdsvis fysik og psykologi som kunne have tid og lyst til at læse min synopsis igennem for eventuelle fejl.. Og måske give et bud på, hvad der ville være klogt at fokusere på til eksamen især når jeg ved at min censor er fysiklærer?... -
3.g om igen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål der virkelig tager alt mit fokus.! Jeg har et snit på 8,5 men det er ikke nok til mit drømmeuddannelse. Så dum som jeg var brugte jeg hele året på alt andet end lektier og skole. Har overhovedet ikke taget mig sammen det sidste år så mit snit røg lidt ned. Er det en god i... -
Religion og historie
ForumindlægHej :-) Jeg skal til AT eksamen i morgen, men er pludselig blevet i tvivl om, hvilke fakulteter mine fag arbejder i. Jeg har om 11. september med fokus på en Bourdieu teori der siger noget om religion og social praksis overfor en bin Laden kilde. Her handler det selvfølgelig om al-Qaedas selvis... -
HASTER! - metode
ForumindlægDet her haster virkelig meget! Jeg har lavet en synopsis om (selv)iscenesættelsen af spiseforstyrrelser gennem medierne. her er mit primære fokus en dokumentar. fag: dansk og psykologi. I dansk gør jeg brug af dokumentaranalyse. Men i psykologi er jeg i tvivl! Jeg redegører og vurderer hvilke f... -
analyse af salme om døden?
ForumindlægHej :-) Jeg har til dansk eksamen prøveform B og har trukket salmer om døden, - hvad er vigtigt? - Hvad skal jeg fokusere på? - Har problemer med at analysere følgende: Før døden med din istap hånd gør skel imellem støv og ånd bortvifter hjertets varme indslumre skal jeg da med lyst som barnet... -
Hvilke karakterer gælder? (9. eller 10.)
ForumindlægHvilke karakterer kigger gymnasierne på, når de skal finde ud, hvorvidt de vil optage en elev? Er det 9. klasses eksamen eller (hvis man nu skal på efterskole) bare "alm." 10. klasses eksamen, som de går ud fra? Man kunne jo godt være bange for, at ens gennemsnit ville falde på eftersko... -
Definitioner i mediefag
ForumindlægHej alle sammen! Jeg ville høre om nogen ved hvad disse ting "betyder" og hvilken betydning de har inden for mediefag / dansk, på godt dansk. På forhånd tak!. " - fokus på virkemidlernes funktion i perceptionsøjemed - gysets tematiske og stilistiske anatomi - Psykoanalytisk... -
Vandløbsøkologi
ForumindlægHej alle :) Jeg kæmper med et spørgsmål til eksamen. Det handler om vandløbsøkologi. Håber i kan hjælpe mig :) 1. Opdele vandløbet i strækninger og fortælle, hvilke abiotiske forhold og hvilket dyreliv, der er karakteristiske for de forskellige strækninger. 2. Give eksempler på dyrs tilpasninge... -
EKSAMEN!!! HJÆÆÆÆLPP!!! :O)
ForumindlægPsykologi B Hej jeg har lige trukket mit eksamenens spørgsmål til min 24 timers forberedelse i Psykologi B niveau. Det lyder sådan her: " Psykiske kriser og psykiske lidelser. Belys forskellige forhold, ved psykiske kriser og psykiske lidelser, med særligt fokus på angst og OCD Me... -
FP9 - Engelsk selvvalgt emne Social Media genealt eller Facebook?
ForumindlægHej. Jeg skal snart igang med min outline til min engelsk mundtlig prøve. Jeg har overemnet "Being young" og tænker jeg vælger Social Media som underemne, jeg kunne godt tænke mig at komme ind på historien bag facebook og hvordan facebook blev skabt. Mit problem er bare at det er et s... -
SRP andalusien
ForumindlægG'day fellas Håber I har tid til mig et øjeblik. Jeg er nemlig i gang med at skrive mit SRP, men jeg struggler lidt med at finde relevante kilder jeg kan inddrage. Sådan lyder min problemformulering: Hvordan har kulturmødet mellem muslimer og kristne fundet sted i Spanien? Gør rede for p... -
Meget bred problemformulering:(
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min SRP problemformulering. Problemet er, at den er rigtig bred. Mit overordnet fokus er atomvåben og Cubakrisen. Dertil skal jeg undersøge atomvåbens nutidige rolle i IP samt diskutere, med udgangspunkt i redegørelsen af Cubakrisen og undersøgelsen, hvorvidt den kold... -
Analyse af webblogs
ForumindlægHalløjsa :) I AT har jeg valgt at fokusere på en webblog. Men jeg har et lille problem. For jeg er ret usikker på hvordan man analysere sådan en blog. Jeg har først og fremmest brugt kommunikationsanalysen. Men så er der alt det andet med hvordan hun skriver bloggen, hvordan hendes sprog er osv. ... -
Udledning af tidevandskræfter
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en udledning af tidevandskræfter, hvor jeg fokuserer på hhv. Månens og Solens tiltrækningskraft på Jorden. I den forbindelse er jeg blevet ret forvirret over følgende ligning, der viser tyngdeaccelerationen fra et legeme med massen (m) og radiusen (r): a(r) = F/m_1 = (G·m)... -
Økonomi - samf mundtligt
ForumindlægHejsa Vi er en lille gruppe 3.g'er som sidder lidt fast i vores emne til samf - økonomi i et dansk, europæisk og globalt perspektiv. Vi er blevet enige om primært at fokusere på dansk økonomi og bruge europæisk økonomi til dels. Global økonomi perspektivere vi mest til.. Vi kan dog ikke f... -
24 timers eksamen - kold krig problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har lige nu 24 timers eksamen i historie og har trukket kold krig 1945 - 1989 Mine kilder er: Atlanterhavserklæringen, engelsk bekymring for sovjetisk dominans, procesaftalen, trumandoktrien, Churchill tale om jerntæppet og en oversigt over amerikanske dokrier Har svært ved at... -
the boy on the left had no future. the one on the right...
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen om en uges tid, og en af de mulige emner at komme op i er som overskriften lyder 'the boy on the left had no future. The one on the right is a talented star pupil' der skal laves en analyse og fortolkning og mit problem er altså således at jeg ... -
Helt ude og skide med Mat A karakterer
ForumindlægHej alle Er sådan set ret så meget ude og skide, med henhold til mine mat karakterer.. min mat lærer er ikke specielt god til at formidle, men det er dog i sidste ende mit eget ansvar at tage hånd om mit problem. Jeg tænkte på om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man kan oppe sig h... -
SRP, international politik
ForumindlægHej Jeg ville spørge om I kunne komme med nogle gode idéer til SRP. Jeg skriver i Historie A og Samfundsfag A og har valgt international politik, men kan ikke beslutte mig om hvilket underemne, det skal være. Har overvejet: Magtspillet om Syrien (ift. USA og Ruslands rolle og FN) Danmarks akt...
