Samfundsfag

SRP- Køn og ligestilling

05. februar 2022 af Nina122 - Niveau: A-niveau

Hej alle

Jeg sidder pt og skal til at vælge et emne til min srp-opgave. Jeg har i tankerne at skrive om køn, men jeg er dog meget i tvivl om, hvilken retning min opgave skal tage. Enten vælger jeg kønsroller, forskellige kønsidentiteter osv. eller så vil jeg fokusere på ligestilling imellem kønnene og undersøge, bla. ulighed indefor arbejdsmarkedet. Jeg skriver i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg mangler hjælp til at finde materiale, så i må endelig sende alt i har indefor dette emne

Tak på forhånd:D


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar 2022 af Justitia

Hvad er din (potentielle) problemformulering?

På hvilket arbejdsmarked?


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2022 af Christianfslag

Hvis du vil kigge på arbejdsmarkedet ville det være meget interessant, at kigge på hvordan mænd naturligt vil gå mod STEM-arbejde, og kvinder mod det humanitære. Hertil kan du vurdere hvordan det har en effekt på gennemsnitlig løn, m.m.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2022 af hillstrøm

der er nogle eksempler med køn og ligestilling som emne her -

https://forlagetcolumbus.dk/boeger/menneske-og-samfund/koen-og-ligestilling/srosrp/

prøv ellers at spørge biblioteksvagten.dk


Svar #4
05. februar 2022 af Nina122

Hej igen 

Tak for jeres svar!

Jeg er endnu ikke nået til en endelig problemstilling, da jeg først vil finde min litteratur. Har i nogle gode eksempler på bøger, noveller, taler, film osv. der vil kunne bruges indenfor denne retning?


Svar #5
05. februar 2022 af Nina122

Litteraturen skal selvfølgelig være på engelsk:)


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. februar 2022 af hillstrøm


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. februar 2022 af Christianfslag


Brugbart svar (0)

Svar #8
06. februar 2022 af MandenMedMangeHatte

#0 Vil du kigge på ligestilling i Danmark eller andre steder i verden?


Skriv et svar til: SRP- Køn og ligestilling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.