Samfundsfag

Samfundsfags eksamen [det haster!]

05. juni kl. 14:45 af oscarserv1 - Niveau: 9. klasse

Hej alle! jeg skal op til samfundsfags eksamen, hvor jeg har valgt at snakke om alex vanopslagh.

problemstilling:  Hvordan har Alex Vanopslagh's lederskab og retorik påvirket Liberal Alliances position og popularitet i dansk politik og hos vælgerne,  herunder vælgervandringer til partiet? Hvordan bliver Alex Vanopslagh opfattet af både tilhængere og modstandere? 

jeg vill spørge om der er nogle guldkorn/tipstil hvordan jeg lige kan scorer nogle extra point 

og må man gerne have et papir til noter med?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni kl. 07:51 af Moderatoren

Du "skal bare" kunne svare på problemstillingen vha. gode kilder, analyse osv. 

Her er hvad du bedømmes på i samfundsfag:
Eleven prøves – med udgangspunkt i en selvvalgt problemstilling – i, i hvor høj grad eleven kan inddrage relevante færdigheder og viden, der demonstrerer kompetencer inden for og på tværs af kompetenceområderne politik, økonomi og kulturelle forhold samt samfundsfaglig metode, herunder at eleven 

– kan redegøre for, analysere og tage stilling til politiske problemstillinger lokalt og globalt, økonomiske problemstillinger både i forhold til egen økonomi og samfundsøkonomi, samt sociale og kulturelle sammenhænge og problemstillinger

– anvende samfundsfaglige metoder og begreber, 

– perspektivere den valgte problemstilling til andre samfundsmæssige sammenhænge og problemstillinger inden for det opgivne stof samt 

begrunde og formidle en undersøgelse af en samfundsmæssig problemstilling, herunder inddrage produktet understøttende.

Du må godt have få noter med, men det vil nok være endnu bedre at have en disposition med, som du kan støtte dig opad.
Her er hvad reglerne siger:
"Til præsentationen af problemstillingen kan eleven/gruppen medbringe en disposition med enkelte talepunkter – eventuelt i et digitalt præsentationsværktøj. Derudover må eleven/gruppen kun medbringe stikord, der er nedskrevet i forberedelseslokalet. "

Skriv et svar til: Samfundsfags eksamen [det haster!]

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.