Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10361 til 10380 af 14099
-
Forberedelse til historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal forberede mig til historie eksamen i STX.. Er der nogen der ved hvor stor en betydning de læste "kilder" i undervisningen har til eksamen? Er det noget jeg kommer til at kunne bruge til eksamen, for eksempel når jeg skal inddrage 2-3 andre kilder som suppellering til de 10... -
Mangler teori i Mekatronik
ForumindlægHej, jeg står og skal til Mekatronik eksamen her lige om lidt, og jeg har måske ikke være helt så fokuseret i teori timerne, kan hvert fald ikke huske nok til at jeg føler jeg kan fremlægge ud fra den, men jeg aner ikke hvor jeg skal finde noget af dette teori henne, teori om sammenføjninger, fo... -
(A) Samfundsfag - Eksamen
ForumindlægKære brugere og studieportalen. Vi sidder 3 elever og er igang med vores afsluttende eksamen, i samfundsfag. Vi har trukket emnet "klima og bæredygtighed" hvor den overordnede fokus er Kinas udvikling i både økonomisk og "forurenings" vækst, og end videre EUs holdning og forsø... -
Værdikæde - Tivoli A/S
ForumindlægJeg har fået min allerførste afsætningsaflevering og der er derfor en hel del, som jeg stadig er usikker ved. Ind til videre har vi kun lavet værdikæde-analyser over produktionsvirksomheder eller detailhandlere, hvilket jeg er nogenlunde med på, men som jeg fik Tivoli A/S som virksomhed, er jeg n... -
Brændvidde
ForumindlægHej Jeg har svært ved at finde fokuspunktet/brændvidden i vand. Jeg har en linse som er monteret i væggen på en boks der er fyldt med vand. Ind i boksen er der et objekt der skal være i fokus. Jeg prøvede at gøre det over to trin dvs. fra lyskilden til linsen (luft) og fra linsen til vand vha. br... -
Krisehjælp: kvindesyn SRP oldtidskundskab, dansk og samfundsfag
ForumindlægHejsa! Jeg skal aflevere SRP emne i overmorgen.... Jeg vil meget gerne skrive om kvindesyn i de TRE fag dansk, samfundsfag og oldtidskundskab - Nogle der kan komme med konkrette indputs til vinklingen? Vægtningen af fagene behøves ikke være lige stor, alle skal bare have en relevans for emnet... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHej med jer! Jeg starter i 3.g her om knap én uge. Og jeg har valgt erhvervsøkonomi som valgfag, og vil gerne være lidt velforberedt inden jeg starter, så mit(mine) spørgsmål lyder således: Jer der har haft erhvervsøkonomi, kunne fortælle mig lidt om, hvilke fokus og hoved områder jeg skal igen... -
Keglesnit - Ellipse og Hyperbel
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematik A HHX eksamen i morgen og jeg er lige nu i gang med at læse mig op på spørgsmålene, men er kommet i en blindgyde: Afsnittet handler om Keglesnittet med fokus på Ellipse og Hyperbel Mit spørgsmål er Delspørgsmål. I forlængelse af din fremlæggelse skal du vise n... -
AT - Problemformulering kvindefrigørelsen
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal skrive min AT-synopsis om kvindefrigørelsen i perioden 1851-1914, men har rigtig svært ved at finde på en problemformulering..... Jeg vil gerne fokusere på kvindes rolle i samfundet, og har en tale fra henholdsvis Frederik Bajer, som var for, og Claus Ploug, som ... -
SRP Matematik og Historie
ForumindlægHej Allesammen. Så nærmerer det sig snart. Den 20 december skal jeg aflevere min SRP. Jeg søger nogen, som vil rette den igennem med fokus på opbygningen, det sprogelige og om det er på et højt nok taksonomisk niveau osv. med andre ord skal den altså bare rettes igennem :) . Jeg er villig til at... -
DHO
ForumindlægHej! I øjeblikket har jeg DHO-forløb, med fokus på det moderne gennembrud. Jeg har allerede skrevet indledning, og er er snart færdig med at svare på hvordan var levevilkårene for forskellige samfundsklasser på landet i 1800-tallet. Problemet er at jeg skal nu fortsætte med at redegøre for den ... -
Hjæææææælp!!!
ForumindlægHeeeej.. Jeg er ved at skrive en paper og er nået til et spørgsmål, som siger ''Characterise the tone and style used in text 3. Illustrate your answer with examples from the text.'' - hvad mener man helt præcist med tone og stil i teksten? er der ikke lige nogen, der kan prøve a... -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
SRP om kræft - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg har valgt og skrive om kræft i min SRP, hvor jeg har valgt at kombinere Historie (A) og Bioteknologi (A). Her har jeg valgt at fokusere på hvorfor antallet af kræftramte steg efter industrialisering? - Dette ved jeg, da jeg har læst en artikel om det. Men min vejleder syntes jeg skal ... -
Fritz Hansen - Møbelgigant
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har nogle gode idéer til hvor jeg kan finde gode informationer om Fritz Hansen møbelgiganten? Når jeg søger rundt omkring i artikler og internettet, kommer der diverse op med pirater osv. og de informationer jeg så endelig får om virksomheden er desværre foræ... -
Masse% af kobberindhold
ForumindlægHejsa! Jeg har netop siddet og regnet på en opgave, hvori jeg skulle beregne masseprocenten af kobberindholdet i en mønt. Desværre er resultatet ikke blevet, som jeg ønskede (langt fra!). Er der en venlig sjæl derude, som vil kigge min opgave igennem og evt. forklare mig, hvad det er, jeg gør fo... -
SRP - Samfundsfag og Engelsk (school shootings)
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til at finde materiale til SRP omkring school shootings. Jeg ville gerne i min engelsk del skrive om en demokrat og republican som siger noget om gun control/gun laws. Jeg har bare haft svært ved, at finde "ikke tweets", altså en "ren" udtagelse omkri... -
Politiske skandaler - SRP (struktur?)
Forumindlæghej alle Jeg skal skrive SRP om mediernes rolle ifm. politiske skandaler. Jeg skal analysere og redegøre for Lars Løkkes bilagssag, men er kommet i tvivl om jeg bør bringe endnu en skandale på banen så det er nemmere at redegøre for mediernes rolles udvikling. Er der nogle af jer der har idéer t... -
SRP - Matematik A og Fysik A (Vindmøller)
ForumindlægHej alle sammen, tiden er kommet derhen, hvor mange af os er begyndt at forbedrede SRP (Studieretningsprojekt), og jeg skal bruge lidt hjælp til en ordentlig problemformulering. Jeg har valgt fagene mat/fys, som der også står i overskriften, og mit emne er vindmøller. Jeg har de sidste par uger... -
Forstår ikke Bilag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal lave en opgave hvor man skal redegøre og dokumentere. Jeg forstår ikke bilaget 100% Man skal opstille mindst to nationaløkonomiske prioriteringer, og der tænker jeg, at de fokusere meget på at få beskæftigelsen op, den der hedder stigning pct og BNP op. I føl...
