Dansk

DHO

23. maj 2021 af Glov1e - Niveau: C-niveau

Hej! I øjeblikket har jeg DHO-forløb, med fokus på det moderne gennembrud. Jeg har allerede skrevet indledning, og er er snart færdig med at svare på hvordan var levevilkårene for forskellige samfundsklasser på landet i 1800-tallet. 

Problemet er at jeg skal nu fortsætte med at redegøre for den økonomiske og teknologiske udvikling på landet i anden halvdel af 1800-tallet. 

Men kan ikke finde nok kilder / ved simpelthen ikke, hvordan skal forsætte med at skrive.

Nogen forslag? 

Vedhæftet fil: Dansk Historie Opgave.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
23. maj 2021 af ringstedLC

Prøv med søgeordene: Andelsbevægelsen, mejeridrift.


Svar #2
24. maj 2021 af Glov1e

Tak for det. Men har desværre ikke fundet svaret. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2021 af Stygotius

Du kunne tage fat på "Lotterisvensken" (1894) af Martin Andersen Nexø om fattigdommen på landet og også på "En rabarberdreng voksen op" (1961) og "Bondeknold og rabarberdreng" (1962) om det barske liv i storbyen. Du kunne jo så perspektivere til maleriet "Udslidt" (1889) af H. Brendekilde, der taler sit tydelige sprog om levevilkårene på landet.


Svar #4
25. maj 2021 af Glov1e

1000 tak for den. Jeg synes at det er god kilder. Men det svare desværre ikke på den økonomiske og teknologiske udvikling. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. maj 2021 af Moderatoren

https://danmarkshistorien.dk/perioder/det-unge-demokrati-1848-1901/andelsbevaegelsen/

Det er første resultat på google når du søger på Andelsbevægelsen. Ofte kan man ikke bare finde et direkte svar på sine opgaver på nettet – man bliver selv nødt til at udlede noget ud af sine kilder.

#4

Dit indlæg kan de fleste sagtens forstå.


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2021 af Stygotius

ad #4

Dit indlæg er uforståeligt.


Skriv et svar til: DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.