Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10421 til 10440 af 33650
-
Nogle eksamenssæt?
ForumindlægHejsa allesammen :) Er der nogle herinde, der står med nogle eksamensæts fra STX i matematik, som jeg kan øve mig på? Vil helt vildt gerne øve på nogle eksamenssæt. MVH Pokemonorm -
Delprøve 1
ForumindlægHej, er der nogen, der vil have mulighed for at sende mig deres gamle engelsk A stx delprøve 1 uden besvarelse? Jeg vil gerne øve mig, da jeg snart skal op til terminsprøve. -
Appelformerne
ForumindlægModsat de naturvidenskabelige fag, hvor logos bruges i høj grad, hvilke af de to andre appelformer bruges i høj grad i danske tekster som man normalt læser på HTX/STX? -
Skizofreni
ForumindlægHej alle studieportals fans. :-) Er der nogle som har gået på STX og skrevet om skizofreni i deres SRP? - Hvis ja. Har i lyst til at dele den med mig? Jeg ville ikke kopiere eller noget, kunne bare godt bruge noget inspiration og opbygningsråd. Tak på forhånd! -
Fra c- til a-niveau
ForumindlægNogen der ved, om man kan hæve et c-niveau fag til a-niveau på stx. Altså jeg kunne godt tænke mig bioteknologi, men samtidig samfundsfag på a, er det helt hul i hovedet? -
Hvordan skriver man en kronik?
ForumindlægHej! Jeg har kigget forskellige steder på nettet, men kan ikke rigtig finde ud af at skrive en kronik (stx). Jeg skal karakterisere en person på baggrund af en tekst. Hvordan gør man det? -
SRP - Bedømmelseskriterier
ForumindlægJeg vil klage over min SRP karakter. Jeg har derfor søgt efter bedømmelseskriterier for en stx srp karaktergivning. Jeg har ikke kunne finde nogle offiicielle kriterier for karakterene. Nogen der kan hjælp mig? -
Jura
ForumindlægHej. Nu går jeg i 2g på en stx uddannelse, og jeg har altid ønsket mig at være advokat. Hvad kræver det at læse jura ? er der et bestemt gennemsnit man skal have for at blive optaget i jura ? -
Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?
ForumindlægHEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :) -
Karaktersnit på hhx
ForumindlægNu har jeg set en masse udregninger af snit til STX, og forældede til HHX. Er der nogen der har en excel-fil, eller et link til en udregner efter den nye ordning til HHX? -
Bestem omkredsen som funktion af x, når arealet af området er 12.
ForumindlægJeg har desperat brug for hjælp i opgave 13a i dette sæt : http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090813_opgave_matB_stx_uden_kode.ashx -
idræt - teori eksamen
Forumindlægskal til teori eksamen imorgen i idræt b stx. hvad bliver der lagt særlig vægt på man skal kunne til det teoretiske, men man sikkert ville blive hørt i. håber nogle kan svare på dette. på forhånd tak. -
Toulmins argumentationsmodel
ForumindlægHej alle. Sidder og læser til mundtlig dansk eksamen (stx), og har om argumentation. Er der nogle af jer der kan forklare mig Toulmins udvidede argumentationsmodel, især gendrivelse og styrkemarkører. Ville være super dejligt, på forhånd tak. -
Dokudrama og Novellefilm
ForumindlægHey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak -
Bevis Binomialfordelt stokastisk variabel
ForumindlægSom titeloverskriften antyder, skal man/ kan man bevise Binomialfordelt stokastisk variabel, på STX Mat A niveau.. jeg kan nemlig ikke huske om dette var en del af mit pensum i mat. p. -
Kronik
ForumindlægHey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak. -
Privat engelskundervisning
ForumindlægNogen som har lyst til at undervise mig privat i engelsk i sommerferien, self mod betaling. Bor i kbh. Går på stx og har engelsk på b-niveau.? -
Computer til engelsk mundt. eksamen?
ForumindlægHejsa :) Man må gerne ha' computeren med ind til forberedelse ved engelsk B stx muntlig eksamen, ikke? Til hjælp ved ordbog? Skal bare lige være helt sikker :) Vh. christina -
Det sproglige - det litterære - det mediemæssige
ForumindlægDet sproglige - det litterære - det mediemæssige er der nogen der kan forklare mig hvad disse tre hovedmener dækker over i Dansk A på stx. hvis nogle kan give nogle eksempler ville det være super! -
Matematik - muskels tværsnitsareal
ForumindlægHej folkens, Jeg har vedhæftet opgaven, der kommer fra matematik A STX opgavesættet fra august 2012. Det er delopgave c, som jeg har problemer med og håber at i kan hjælpe mig med :) Tak :D
