Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10461 til 10480 af 14099
-
Forstår ikke sammensatte ioner
ForumindlægHej. Jeg fatter ikke hvad en sammensat ion er. I min kemi aflevering skal jeg fokusere på denne fældningsreaktion: Na3PO4(aq) + FeCl3(aq) ------> FePO4(5) + 3Na+(aq) + 3Cl-(aq) Jeg skal forklare hvad der sker i fældningsreaktion og bruge disse ord: simpel ion, sammensat ion, tilskuer-ion, io... -
SRP - redegørelse
ForumindlægHEJJJJJ Jeg har brug for hjælp ASAPPPP. Er der en som har styr på følgende; pandemier, den spanske syge, influenza. Jeg skal redegøre for følgende: Redegør videre for smitte mønstret i Danmark under Den spanske syge. Har absolut ingen ide om hva jeg skal skrive om her. Dette er en del af min red... -
Projektopgave, Unges trivsel
ForumindlægHej Vi mangler en produkt ide til vores projektopgave, vores emne er "Verdens Tilstand" Underemne er "Unges trivsel" vores problem stilling er Mange unge trives dårligt i både i skolen og i hjemmet. Hvorfor er der så mange unge der trives dårligt og hvilke grunde er der til ... -
Allen Ginsberg digte om fremmedgjorthed og the daily grind
ForumindlægHalløj hestenettet. Jeg skal skrive SRP om fremmedgjortheden ifht samfundet, i hhv Radioheads OK COMPUTER, og beat generationens store forfattere. Jeg har lidt valgt at fokusere på Ginsberg, eftersom han virker mest oplagt, og han har lavet flest digte. Selvom jeg hjertens gerne vil tage &quo... -
Fysik eksamensprojekt
ForumindlægHej, jeg er igang med et eksamensprojekt hvor jeg skriver om bølger med fokus på forskellen mellem 2.4 ghz vs 5 ghz wifi. I den forbindelse skal jeg finde noget data jeg kan analyser. Jeg har fundet denne: https://www.am1.us/wp-content/uploads/Documents/E10589_Propagation_Losses_2_and_5GH... -
Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægJeg har valgt kunsteventyret "den lille pige med svovlstikkerne" til den danske afgangseksamnen. Fra de her punkter, hvilke ville i så vælge at fokusere på og hvorfor? Kompositionen: konflikt, hjem ude hjemme, tidsforløb, de episke love Personer: fortæller/synsvinkel, vigtige... -
Krystalnatten problemstilling
ForumindlægHej jeg er en folkeskole elev der snart skal lave en stor præsentation om krystalnatten Mig og min makker har stort set alt klart men vi mangler en god og velformuleret problemstilling som ikke er for bred, men er fokuseret. Vores lærer gav os en problemstilling men den er ikke ret god hvilke h... -
SRP - mundligforsvarlese
ForumindlægJeg skal om 2 dage op og forsvar min opgave i SRP. Jeg kan sagtens finde ud af metoderne i samfundsfag. Dog kan jeg virkelig ikke finde ud af dem i Dansk. Jeg har analyseret et teaterstykke som er filmatiseret. Her var jeg inde og kigge på genre, instruktør, personkarakteristik, filmiske virkemid... -
Hælp til analyse af Paradise Hotel til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ska op i reality TV, jeg har valget Paradise Holet, men jeg ved ikkehelt hvordan jeg skal lave min analyse, hvis der nogen der kan hjælpe mig med det, jeg ska fokusere meget på virkemidler og det er kun et afsnit jeg ska analysere, je... -
Harry Potter (både for børn og voksne)
ForumindlægHej, er i gang med at lave en perspektivering af “Fyrtøjet” til Harry Potter generelt. Mit fokus skal være, hvordan de begge både henvender sig til børn samt voksne. Jeg havde her tænkt over, at det fx begge er magiske verdner med magiske ting, som her er noget der appalerer til børn, som sætter... -
Valg af emne - srp
ForumindlægHejsa Jeg har egentlig valgt mine SRP fag i Historie og Samfundsfag. Dog vil jeg meget gerne skrive omkring noget IP-teori, her især konsturktivisme og sikkerhedsliggørelse, hvor jeg tydeligt forbinder de to førnævnte fag. Mit problem er jeg helst ikke vil arbejde med Ukraine-krigen, eller noget... -
Analysen i DHO
ForumindlægJeg sidder og er i gang med min DHO på HTX, men jeg er ret forvirret omrking analysen. Jeg skal analysere og fortolke en novelle omkring overvågning, men skal jeg skrive et kort resume af teksten? Eller antages det at censor har læst materialet? Jeg forstår heller ikke hvordan jeg begynder analy... -
Akuut hjælp: Har brug for hjælp til hvordan man analysere i naturvidenskabelige fag
ForumindlægHej, Jeg skriver blot for at spørger, om nogen kan hjælpe mig med at forstå, hvordan jeg griber min analyse an i biotek og mit forsøg, da jeg ikke selv har lavet det? Dette er hvad min lærer beder om: "Analyser hvordan antibiotikaresistente bakterier spredes i samfundet med særlig fokus p... -
Hjælp til nyplatonisme
ForumindlægHej, Jeg skal svare på noget min lære kalder "de seks skarpe" om en strømning i romantikken som hedder nyplatonisme - er der nogen som kan hjælpe mig lidt, da jeg ikke synes det giver mening alt det jeg kan læse mig frem til lige nu? De seks skarpe: Hvornår? (begyndte denne strømning)... -
Spillefilm (selvvalgt)
ForumindlægHejsa, jeg skal finde eb selvvalgt spillefilm, som jeg derefter skal analyser og fortolke i dansk. Nogen der kender nogle gode spillefilm, som særligt har fokus på, hvor man kan analysere det humoristisk/overraskende? Jeg har forsøgt at lede mig frem bl.a. på Filmstriblen, men kan som sådan ikke ... -
SRO diskussionen
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive min diskussion til SRO og dette er min problemstilling: "Diskutér og vurdér afslutningsvist med udgangspunkt i din redegørelse og analyser, hvorvidt moderne litteratur der fokuserer på naturen, kan ses som en genopfindelse af det romantiske natursyn." Jeg h... -
Vurdering af aflevering
ForumindlægHej SP Jeg har lige oprettet mig i dette forum qua mit arbejde som mentor. Jeg er mentor for en elev i 3g på STX, som har fået en aflevering tilbage med feedback og karakter og jeg må blankt erkende, at jeg blev overrasket. Jeg har støttet eleven i afleveringen og har haft for øje, hvad en el... -
Forvirring vedr. optagelseskrav for kandidatuddannelsen
ForumindlægJeg skal til at vælge kurser for mit 3. og sidste år på bacheloren, og sidder derfor og tjekker optagelseskrav for diverse kandidatuddannelser. Jeg ville gerne enten læse en kandidat i forsikringsmatematik eller statistik. Da jeg kiggede på optagelseskravene, så jeg en kategori, der virkede lidt ... -
AT emne - havet 2019
ForumindlægHej Studieportalen Jeg havde som udgangspunkt til dette års AT-emne (Havet) valgt et projekt omkring de søfartsveje der åbner sig op i takt med at Arktis smelter. Til dette emne havde jeg valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Engelsk, med en idé om at analysere amerikanske udtalelser og fokus... -
Induktion eller hypotetisk-deduktiv?
ForumindlægHej! Jeg har lidt svært ved alt det metode i AT, og jeg er derfor kommer i tvivl om, om jeg har arbejdet induktivt eller hypotetisk deduktivt... Jeg har opstillet en hypotese: "Miljøhensyn spiller en mindre rolle i fiskeripolitik i dag, fordi der er mere fokus på at skabe økonomisk vækst i ...
