Dansk

SRP - mundligforsvarlese

04. juni 2023 af Milleza2817 - Niveau: A-niveau

Jeg skal om 2 dage op og forsvar min opgave i SRP. Jeg kan sagtens finde ud af metoderne i samfundsfag. Dog kan jeg virkelig ikke finde ud af dem i Dansk. Jeg har analyseret et teaterstykke som er filmatiseret. Her var jeg inde og kigge på genre, instruktør, personkarakteristik, filmiske virkemidler, sproget og temaet. Ud fra hvad jeg har læst har brugt nykritik metode, da jeg har fokuser på dramaet og hvad den indeholder. Men jeg har vel også været inde på det mediemæssige område i form af filmiske virkemidler. Håber i kan hjælpe, i forhold til metoder i dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2023 af Stygotius

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juni 2023 af Stygotius

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2023 af Stygotius

Det er ikke mærkeligt at standarden i dansk er så uhyggeligt lav som den er i folkeskolen når inkompetente amatører forsøger at ødelægge alle forsøg på at hjælpe eleverne. De har virkelig hårdt brug for dem -med den uduelige folkeskole vi i øjeblikket  har..


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. juni 2023 af Moderatoren

Der bliver spurgt om hjælp til metoder i dansk. Derfor skal man hjælpe med det – ikke rette på andres grammatik. Det er meget enkelt. Du har fået det at vide 1000 gange før – og at vi sletter dine "rettelser".

Du skrev dette i #1:

"Hvis du virkielig går i 3.G, kunne man foreslå dig at starte med at lære at skrive dansk."

Det kan ingen bruge til noget.

Og til #2:

Der er i øvrigt ikke meget forskning, som bakker op om, at det hjælper nogen, at en "lærer" markerer fejl. 


Skriv et svar til: SRP - mundligforsvarlese

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.