Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10721 til 10740 af 14099
-
sætniner - Relative pronominer
ForumindlægHej. Er der ikke nogen der vil kigge disse sætninger igennem? Der er fokus på relative pronominer. Hvis i finder fejl må i meget gerne forklare mig, hvad det forkerte er i sætningen og hvorfor. 5. Der kommer tjeneren, som du allerede har givet drikkepenge. 5. Da kommt der Kellner, dem du scho... -
Er der en AT-klog i nærheden? DANSK OG RELIGION
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i AT årsprøve på onsdag og det er ikke ligefrem min yndlings beskæftigelse. Emnet er kommunikation - muligheder og begrænsninger, herunder Jehovas Vidner Vores problemformulering er: Hvordan fremstilles JV indefra og udefra? Jeg har brugt en kvalitativ undersøgelse... -
Litterær artikel - Hvad synes i?
ForumindlægHej allesammen. Jeg var oppe i skr. dansk i fredags, og syns da det gik meget godt, selvom jeg løb lidt tør for tid til sidst med hensyn til at rette opgaven ordentlig igennem. Jeg valgte at skrive en litterær artikel ud fra novellen "Tyngde". Jeg ved godt i ikke har teksten foran jer... -
Opstilling af målhieraki
ForumindlægJeg sidder her med et projekt omhandle effektiviseringer af bibliotekerne.. - og i den forbindelse skal jeg opstille et målhieraki for vores Ideér og mål. Målhierakiet består af: Målsætninger --> At fremme børn og unge i alderen 12-30 års brug af biblioteket. Delmål --> Der skal ø... -
Hjælp til produkt - Eksamen
ForumindlægHej Min makker og jeg prøver at finde på et godt produkt til vores eksamen, i historie. Vi har emnet "Danmark som kolonimagt" hvor vi fokusere på de dansk-vest indiske øer. Vi har ikke helt fast låst os på en problemstilling men den går noget lignende: "Var Danmark det første l... -
Atombomber - metode?
ForumindlægHej allesammen Jeg har i AT arbejdet med atombombningerne over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har i min fremlæggelse valgt at fokusere på to forsøg: afstandskvadratloven for gammastråling og gammastrålings absorption i bly. Jeg har i min synopsis skrevet, at jeg har anvendt den hypoteutisk-dedu... -
AT metode hjælp - hurigt
ForumindlægHej! Jeg skriver AT om dommedag i fagene dansk og religion. I min redegørelse redegører jeg for begrebet dommedag og hvordan det har ændret sig gennem årene. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilke metoder man bruger til det?! Den hermeneutiske spiral er naturligvis ikke nok. En meto... -
Økonomi - Realløn
ForumindlægSidder og bøvler lidt med noget økonomi, som jeg håber at kunne få hjælp, da jeg har lidt svært ved at komme i gang og økonomi ikke er min stærkeste side. www.dors.dk/sw3833.asp Indeholder det økonomiske Råds Formandsskabs rapport fra efteråret 2006. Vi skal fokusere på udviklingen de kommende ... -
induktiv eller desuktiv metode????
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig på min metode del til AT-eksamen. Det hele er blevet lidt forvirrende så jeg er blevet meget i tvivl om jeg benytter induktiv eller deduktiv metode... Jeg skriver i Samf A og religion C. Min problemformulering er: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og religiø... -
SRP - VALG AF EMNE!
ForumindlægHejsa.. Jeg skal meget snart vælge fag til SRP opgaven.. I skolen er vi blevet informeret om at vi skal have mindt en studieretning fag (I dette tilfælde er det så VØ og Afsætning som jeg har) og en B fag... I sådanne opgaver synes jeg at man skal fokusere på emnet og ikke på fagene...Endvidere ... -
Krisetiden efter 1973
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at danne overblik over perioden fra 1973-1989 (perioden fra oliekrisen til murens fald). Der er fokus på sovjetunionen og den vestlige verden, hvor jeg roder lidt rundt i alt det der skete, så jeg tænkte på om nogen kan hjælpe mig med at lave en tidslinje over det? ... -
Mangler materiale omkring overvågning - Psykologi
ForumindlægHej! Jeg skal meget snart op til AT, og jeg har først nu haft tid til at læse min synopse igen siden jeg afleverede den i maj måned. Jeg har fundet adskillige fejl og mangler, hvilke jeg meget gerne vil rette op på. Jeg har valgt emnet overvågning med fokus på dets konsekvenser for samfundet så ... -
Fysik A STX mdt. eksamen
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til studentereksamen i Fysik A mundtlig her om en lille uges tid. Vi kender spørgsmålene til den teoretiske del på forhånd, og derfor vil jeg gerne have lavet dispositioner til hvert af dem, men jeg er kommet i tvivl om hvorledes jeg skal bære mig ad... Skal man starte... -
Dumpe eksamen -HJÆLP!
Forumindlæghej Hvis nu jeg dumper en eksamen 3 gange, bliver jeg så VIRKELIG uden videre smidt ud selvom jeg f.eks. har bestået mange andre eksamener, stadig er igang, har gået der i et par år? Kan man ansøge om at komme ind igen af en grund? og hvad skal grunden være, f.eks. hvis jeg har været rigtig str... -
Agent Orange
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en synopsis om Agent Orange. Overemnet hedder Krig, medier og teknologi. Jeg kunne godt bruge hjælp til at skrive en opgaveformulering, så hvis der er nogen der kender lidt til emnet ville det være rart med en hjælpende hånd :) Opgave: Du skal inden for emnet ”krig, me... -
Tvivl omkring synopsisgenren
ForumindlægEr en synopsis en afsluttet opgave i kort form, eller er den endnu ikke afsluttet? Eksempel: 1) Vi har analyseret novellen "xxx", og herunder følger de vigtigste punkter. (...) Heraf kan vi konkludere, at novellen er blablabla, hvilket passer overens med blablabla. 2) Vi vil analysere... -
Hjælp !!
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg blevet taget på sengen da jeg for 2 dage siden opdaget jeg skulle til historieeksamen. Troede ellers jeg havde sommerferie! Jeg går på vuc ekeltfag og havde fået afvide af min historielærer jeg IKKE kunne få til eksamen pga en manglede opgave. Har kun faget så j... -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Den Kolde krig
ForumindlægHej :-) Jeg skal til historie eksamen imorgen. Jeg har om emnet mellemkrigstiden - den kolde krig, hvor mine kilder består af: 1.Præsident Wilson's 14 punkter 2. Lenin om sovjetmagtens nærmeste opgaver. 3. Trumandoktrinen. 4.Ungarnsopstanden 1956, Studenternes krav: 22 oktober 195... -
24-timers eksamen - spørgsmål til fremgangsmåde
ForumindlægJeg sidder og snakker med en, der har trukket til 24-timers historieeksamen, og der er noget forvirring omkring fremgangsmåden. Sagen er den, at hendes emnetitel er "Renæssancen og enevælden - de store opdagelser.", men hendes tre bilag er alle omkring opdagelserne; en tekst om Columb...
