Studievejledning

Dumpe eksamen -HJÆLP!

29. juni 2016 af Dian123

hej

Hvis nu jeg dumper en eksamen 3 gange, bliver jeg så VIRKELIG uden videre smidt ud selvom jeg f.eks. har bestået mange andre eksamener, stadig er  igang, har gået der i et par år? Kan man ansøge om at komme ind igen af en grund? og hvad skal grunden være, f.eks. hvis jeg har været rigtig stresset har det jo været umuligt at fokusere på den ene eksamen og bestå den! Er der sådan nogle grunde der er tale om, når jeg læser nogle steder at man skal have en god grund i sin ansøgning?

Vi snakker forresten om uni og ikke gymnasiet....kommer det an på HVAD man studerer? F.eks. medicin, jura og tandlæge, hvordan foregår det der?

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2016 af Jerslev

Du skal søge dispensation til dit fjerde eksamensforsøg. Konsulter din studieordning for detaljerne.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. juni 2016 af OnceUponATime

Du kan søge om dispensation efter tredje forsøg. De plejer at acceptere, såfremt begrundelsen for dine tidligere dumpede eksamener skyldes noget udefrakommende. Feks dødsfald i familien, brud med kæresten og lignende.

Svar #3
30. juni 2016 af Dian123

Tak! #2 kan det også være sådan noget som psykiske lidelser? Og nogne af jer der evt. ved om man kan få en mentor når man går på uni?


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juni 2016 af JulieW99

#3

Jeg ved at man kan på KU, og på andre universiteter må jeg melde pas. Men undersøg det. Jeg er i hvert fald glad for at jeg har mentor på i gymnasiet, og satser på jeg også bliver bevilget til en på uni, når jeg starter der om nogle år.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. juni 2016 af drjuliet (Slettet)

Hvis du har en psykisk lidelse og det kan dokumenteres at du har et støttebehov så kan du få SPS støtte http://www.spsu.dk/Videregaaende-uddannelser/Stoetteformer hvad man får af støtte planlægges efter den enkeltes behov.

Mht at søge dispensation for 4 eksamensforsøg, så har jeg endnu til gode at møde dem der med en god begrundelse ikke har fået det. Det er bare om at kunne dokumentere hvad der er sket der har gjort det svært. 

Held og lykke med det.


Svar #6
01. juli 2016 af Dian123

Mange tak for svarene!


Skriv et svar til: Dumpe eksamen -HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.