Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 10841 til 10860 af 176852
-
Kemi Oxidation af Ethanol
Forumindlæghvordan afstemmes: CH3CH2OH(aq) + MnO4-(aq) → CH3CHO(aq) + Mn2+(aq) -
Søger hjælp til kemi opgave
ForumindlægJeg søger hjælp til mine svar i denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med facit :( Opgave Magnus opløser 2,045 g kaliumcarbonat, så der bliver 250 ml opløsning. Hvad bliver de aktuelle koncentrationer af kaliumioner og af carbonationer? Mit svar: K2CO3 kaliumcarbonat... -
organisk kemi og mængdeberegning
ForumindlægHEJ JEG FORSTÅR VIRKELIF IKKE DET HER VIL I IKKE HJÆLPE Hvor mange gram Br2 kan der adderes til 4,7 mol 2-methyl-hexen TAK PÅ FORHÅND:) -
Hjælp til kemi lektie! - Beregn stofmængde
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg sidder her med en opgave som hedder: "4.4 Beregn den stofmængde dinitrogen og den stofmængde dihydrogen, som skal til at fremstille 12,43 mol ammoniak" Hvordan skulle jeg gøre det? Er der en bestemt formel? Den eneste information er fra de forgange opgaver (s... -
Nogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlige Til at rette den...
ForumindlægNogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlge Til at rette. Da jeg tit kommer til at blande det med talesprog. -
Extended essay i kemi
ForumindlægHej, \nfor et par måneder siden gik jeg i første g i Danmark, men så er jeg begyndt på en international skole i sverige og skal allerede til at skrive mit Extended Essay, som jeg så har valgt at gøre i kemi. (Jeg er i IB1)\nSyre/Base forhold i fødevarer er en mulighed, eller ser jeg på noget med ... -
At-forløb Kemi og Samf.
ForumindlægSidder med sidste spørgsmål i min At-opgave og er gået lidt i stå! Vi arbejder med fagene samg. og kemi, men af en eller anden grund har min kemi lærer valgt fotosyntesen som en del af opgaven. Vi arbejder med global fødemangel og jeg skal i den forbindelse perspektivere på baggrund af nogle ar... -
Syre base kemi. Forvirret.
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med disse 4 kemi begreber? Jeg læser på dem, men med nogen blir jeg blot mere forvirret, og andre forstår jeg ikke. — Svag syre — Styrkekonstanten — Vands selvionisering (autoprotolyse) — Vands ionprodukt Jeg ved det er formler. Men er der nogen der kan forklar... -
Gode forsøg til fysik/kemi
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik her i overmorgen.. Og disse ting kan vi komme op i: Fysik: • Magnetisme • Elektromagnetisme • Induktion • Vekselstrøm • Transformation • Ioniserende stråling • Kerneenergi Kemi: • Ioner • Syre og baser • Neutralisation &b... -
SRP kemi/historie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart vælge emne og har overvejet at skrive i kemi/matematik. Jeg vil skrive om kemiske våben under 1. verdenskrig, for jeg i historie vil fokusere på menneskeretigheder mm, og i kemi vil jeg se på virkningen af denne våben. Jeg kan jo sjovt nok fremstille kemiske våben,... -
Matematik og Kemi AT7
ForumindlægJeg har været så heldig at ''få'' Kemi og Matematik i AT7 der handler om Overvågning og Iscenesættelse... og jeg er mildes talt total lost, vedrørende hvad jeg skulle skrive om. Jeg havde tænkt på noget med alkohol og hvordan folk iscenesætter sig selv når de er berusede og når d... -
fra årskarakter til eksamen
ForumindlægJeg går ud fra følgende: Kommer man ikke op i et fag man afslutter, så bliver karakteren flyttet over som eksamenskarakter!? fx års eksa dansk 7 ? religion 9 ? spansk 7 ? MAT 6 5 _ ... -
Hjælp til løsning af kemi opgaver
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med at løse disse opgaver med en forklaring? Opgave 1) Angiv det osmotiske tryk (i kPa) af en infusionsvæske, der er fremstillet ved en opløsning af 25 g glucose (MW: 180 g/mol) og 4,5 NaCl (MW:58,5 g/mol) i en liter vand ved 37 grader celsius Facit: 755 kPa Opgav... -
Til eksamen på torsdag
ForumindlægHej allesammen Jeg har virkelig bruge for jeres hjælp til spansk mundtlig eksamen Er der nogen af jer der har læst bogen " Villar - los hijos de Manuela" rute 1 Og kan give mig en referat af det... -
Hjælp med mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle studiehjælper, skal op til mundtlig matematik eksamen og kunne godt bruge hjlp til dette spørgsmål redegør for omdrejningslegemer og bevis at volumenet af et omdrejningslegeme for en funktion f er givet ved Ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe, da jeg selv har prøvet ude... -
Oldtidskundskab EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i old i næste uge, jeg har læst pensum ,men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om de læste tekster, det er jo bare nogle historier. Hvad skal man sige når man er til eksamen? Altså hvad kræves der at man siger? -
Historie-eksamen
ForumindlægMan plejer at dele en historie eksamen op i 3 dele. Redegørelse (af kildens sammenhæng/kontekst)Analyse/undersøgelse Vurdering/diskussion Nogen der vil give en forklaring på de sidste to? evt. med eksemplermvh Mattias -
Lifetranslator til eksamen
ForumindlægHej. Jeg vil hører om der er nogen der har prøvet at bruge LifeTranslator til eksamen? Virker det godt nok? ( Har hørt at det er bedst at lave en sætning af gangen) Har i brugt det uden at blive busted? Har i prøvet det, hvor i blev busted? Er det godt nok til lektie hjælp? Mange tak! :) -
Ideer til eksamen
ForumindlægHey allesammen ! :) Jeg har trukket temaet the american dream og en speech af Arnold Schwarzenegger i 2004.. Jeg vil gerne går efter et tolv tal, og det er hf med 24 timers eksame Hvad er vigtigt for mig ? og hvad kan give mig et top karakter ? -
finanspolitik- eksamen .. hjælp
ForumindlægHej folkens . Jeg ska op til samfundsfag B eksamen i morgen. Har trukket økonomiske styringsredskaber og økonomiske fordeling: Danmarks finanspolitik. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal komme ind på ? ved I ikke vær sød og hjælpe mig ?
