Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 10881 til 10900 af 47924
  • Noter til mundtlig eksamen biologi C

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er lidt i tvivl om hvilke noter, man må tage med til eksamen i biologi C. Må man godt tage noter, man har skrevet i forvejen, ind i eksamensrummet eller må man kun tage de noter med, som man har nået at skrive i forberedelsestiden?
  • Nyt materiale til AT inden eksamen!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet i den situation at jeg ikke har fundet noget nyt materiale til min AT-eksamen imorgen Det skal lige siges at jeg har om "Pesten i europa" PLEASE JEG BER' JER HJÆLP!!!
  • Fransk Eksamen - Gloser til billede-del

    Forumindlæg
    Hej! Er der tilfældigvis nogle der ligger inde med nogle standart sætninger el. lign. der kan bruges til fransk eksamen til billede ? Fx. A droit il y a ... Så må det meget gerne sendes til mig på mail eller smidde det ind her: [email protected]
  • Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak!
  • Eksamen Folkeskolen - Naturfaglig Prøve - Forsøg

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal til eksamen om noget tid og jeg mangler et forsøg til mit emne Vejr og Klima. Mine hovedpunkter er hvordan klimaet påvirker os. Nogen der har en god idé til et forsøg? Uddyber gerne. Tak! (Har oprettet 2 gange pga. kategori)
  • At lukke sin eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har en HF-eksamen eller snarere jeg har næsten en HF-eksamen. Jeg mangler nemlig et enkelt c-fag(psykologi) Jeg har fået at vide at man kan tage de andre eksamener om, så længe det afsluttes på samme tid som det manglende c-fag. Mit spørgsmål lyder: Det betyder vel at eksempelvis KU ikke &quo...
  • eksamen - forberedelse mm.

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ...
  • Musik C eksamen, hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder her og skal til musik c eksamen her om ca 1 uge. Jeg er meget i tvivl om hvad det går ud på, vi har fået meget dårlig information. Nogen der evt kunne beskrive forløbet af en hel musik c eksamen? Evt. hvad krav der bliver stillet.? Mvh. Casper
  • Historie eksamen imorgen!!! hjælp

    Forumindlæg
    Hej hej :) jeg sidder med min sidste eksamen lige nu, en 24-timers Historie A eksamen.. Der er meget forvirring i min klasse om hvor vidt man skal lave en synopsis eller en disposition, så hvis der er nogle der ved det må i meget gerne lige sige til.. tak tak
  • Eksamen bioC råd

    Forumindlæg
    Sagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd?
  • Robert Fischer - skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har været til tysk eksamen idag, så tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem og give en uforpligtet karakter? ;) 2. Schreibe über Robert Fischer und seine ersten Monate als Auslandsstudenten in New York. Die Geschichte „Robert Fischer“ die im Jahr 2007 geschri...
  • lille fysik spørgsmål ( hvad er forskellen på disse spejle?)

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på et Plant, cirkulært og parabolsk spejl?
  • Er historie og fysik god eller dårlig fagkombination til SRP?

    Forumindlæg
    hvad kan man eventuelt skrive om i disse to fag?
  • Fysik opgave, acceleration Mercedes 600 SL

    Forumindlæg
    Hej Derude :D Jeg har vedhæftet et dokumentet med et forsøg på en besvarelse af opgaven, er besvarelsen rigtig???: Mercedes 600 SL Ved en test af en bil undersøgte man, hvor godt den kan accelerere på en lige, vandret vejstrækning. Man målte følgende sammenhørende værdier af tiden t og bilens far...
  • Hvordan bestemmes nyttelasten eksperimentielt i fysik (helium ballon)?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg kigger igennem mine rapporter, og den ene omhandler opdrift i en heliumballon. Vi har ganske enkelt en heliumballon med en snor, og en del af opgaven er, at vi skal finde nyttelasten. Men hvordan gøres dette? Er der nogen der har nogle vink til hvordan man gør det?
  • Grundlæggende fysik opgave 2.36 & 2.38

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der er nogle der kan hjælpe mih med: 2.36 En tændt 60 W pære anbringes i en lukket kubisk kasse. Kassen er opbygget af 1 cm tykke flamingoplader med varmekonduktiviteten på 0,05 W/ (m * K) og har en indevendig kantlængde på 25cm. Forsøget udføres i et rum, hvor tempera...
  • jeg sidder og ser på mine fysik rapport

    Forumindlæg
    og kan se der er nogle "huller" som jeg ikke forstår. og jeg kan komme op i en af 10-11 rapport i morgen tidlig :( hvad skal jeg gøre :( og kan ikke rigtigt skrive her, da noget af det er teknisk. f.eks. lavet i DataStudie eller tracker.. osv
  • Fysik Nyttevirkning - Har brug for hjælp til disse opgaver hurtigst muligt!

    Forumindlæg
    Jeg har fået disse formler som skal bruges til at løse opgaven: P = E/t <=> E = P*t <=> t = E/P hvor P er effekten målt i watt=W=J/s, E er den omsatte energi målt i joule=J og τ er tiden målt i sekunder=s.
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej peeps! Tænkte på; hvis jeg nu trækker en tekst til den mundtlige eksamen fra romantismen, hvordan ved jeg så at det er fra romantismen???? Jeg mener, det kan vel være svært helt præcist at sige hvilken litterær tid teksten kommer fra? og det ville jo være katastrofalt hvis man gav teks...
  • DISPOSITION TIL MUNDTLIG EKSAMEN

    Forumindlæg
    Har fået at vide at det er en god ide at lave en disposition til mundtlig eksamen. Hvordan skriver man en? og hvordan skal den "fremlægges" for lærer og censor? hvordan ville i definere en GOD indledning, til fx en novelle analyse? Vær sød at giv nogle eksempler hvis i kan det :)