Søgning på: kemi b isis. Resultater: 11041 til 11060 af 96602
-
Hvad er mikrobiel respiration?
ForumindlægSom titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt. -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s... -
bølgelængder.
ForumindlægHej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt. -
hurtigt, en der vil hjælpe!:)
ForumindlægHej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det -
hvad betyder sætningen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid? -
Cement
ForumindlægBliver cement fremstillet af kalk og sand eller kalk og ler? Foregår så ved 1.500 C -
Illegalt Heroin
ForumindlægHey folkens :-) forstår ikke helt hvordan jeg skal lave denne her opgave, any help? "Du gider ikke være ansat på mejeri mere. Nu vil du til at score de store penge, så du vil til at fremstille heroin illegalt. Du starter med morfin og eddikesyre og lader de to OH-grupper i morfinmoleky... -
Jeg har tilsat 10mL 0.1 M Fe(NO3)3 og derefter 10 mL 0.1M KSCN
ForumindlægJeg skal opskrive ligevægtsloven og fortælle hvilken vej den forskydes og begrundelse på hvorfor -
dubletregel
Forumindlæghvad er en dubletregel? -
Akut! Hjælp til spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil spørger om der er nogle der kan fortælle mig om hæmmende og antagonister er? for oppe i mit hoved er det samme? -
Kulstof 14
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kan forklare, hvordan man regner tings alder ud vha. kulstof 14? -
En dum opgave...!
ForumindlægHey alle sammen!Jeg er bare helt lost i denne opgave:"Som nævnt får reaktionen mellem hydrogen og chlor et eksplosionsagtigt forløb, når man bestråler blandingen med lys fra en blitzpære. Hvorfor stiger trykket i reaktionsblandingen?"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med... -
Hjælp til blækfysik
ForumindlægEr der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave?Ved en kulstof- 14 datering af Egtvedpigen måltes aktiviteten af en prøve. Aktiviteten var 11,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof. Det tilsvarende tal for et nulevende menneske er 16,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof.Bestem alderen ... -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
Forsøgsbeskrivelse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en forsøgsbeskrivelse af et forsøg, som jeg for et stykke tid siden havde lavet. Forsøget gik ud på, at jeg skulle hælde ca. 2 ml vand og 2 ml majsolie i et reagensglas. Derefter skulle jeg ryste glasset kraftigt i ca. 10 sekunder. Til sidst skulle jeg lade glasset stå... -
Skolestart: Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Pka
ForumindlægHvordan aflæses Pka på en potentiometrisk kurve? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….?
