Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11201 til 11220 af 14099
-
Vandforurening udvidet eksamens...
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg kan komme ind på, hvis jeg fik følgende eksamensspørgsmål i biologi c-niveau: De fleste danske vandløb, søer og kystnære områder påvirkes af menneskets aktiviteter. Gør rede for nogle forhold, som belaster vores vandmiljøer. Forklar hvordan ... -
metodernes konsekvenser
Forumindlægjeg går i 3.g og er i gang med at lave et talepapir, så skal jeg også fortælle mine anvendte metoder, hvilke er argumentations-model, appelformer og kildekritik. AT handler mest om metoder end emnet og fag. mine fag er biologi (C) og dansk (A). mit emne under "Katastrofe" er Aids... -
Umuligt?
ForumindlægHej.. Nogen der kan give nogle råd til hvordan man bedst husker tingene i faget Biologi? Skal op til eksamen her om ca. 2 uger og er så småt begyndt at læse. Er f.eks. i gang med at læse om blod og kredløb, herunder alt det med fibrinogen --> fibrin, koaguleringsprocessen, hæmoglobin, de røde... -
Matrialer? Skimmelsvamp!
ForumindlægHej med jer, Jeg skal finde nogle gode bøger/internetsider hvorfra jeg kan finde information til min SSO i biologi på B-niveau. Jeg har haft lidt problemer med at finde materialer som omhandler svampens opbygning osv. det jeg søger er stof som ikke er på meget højt niveau som meget af det jeg ha... -
HJÆLP ! AT Kolera
ForumindlægHej Alle !! Jeg skal op i AT eksamen her på torsdag, men har INGEN idé om hvordan jeg skal fremlægge det der inde osv. er virkelig på bar bund ! Selve emnet for AT 2012 er Katastrofe, og jeg har så valgt Kolera Epedimien i Danmark, Biologi B & Historie A. Jeg har ved hæftet min syno... -
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil... -
Sammenhæng. Arbejde og energiproduktion.
ForumindlægHey, gutter og gutinder. Sidder og bikser med lidt biologi og har fået til opgave at besvare spørgsmålet: - Diskuter sammenhængen mellem typen af arbejde og den anvendte energiproduktion. Super super. Jeg har også fået skrevet lidt til det, men er ikke helt sikker på at jeg har begivet mig ind ... -
Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er en pige på 19 år der har brug for lektiehjælp PRONTO! - da min gamle lektiehjælp selv har travlt med eksamner. Jeg skal op d. 6 juni, så jeg søger allerede hjælp fra imorgen af. Jeg skal op til NF eksamen på HF - så det handler om gennemgang af rapporter, omskrivning... -
Selve årsprøven i AT - hvad skal der foregå?
ForumindlægHej alle! På torsdag skal jeg til AT-årsprøve (dansk og biologi), men jeg er meget i tvivl om hvad man overhovedet skal gøre til selve årsprøven, når man sidder overfor sine to lærere, og det bliver ikke just bedre af, at ens klassekammerater har forskellige svar og meninger om hvad der skal ... -
Biotech Academy 2009 i efterårsferien. Skal du med?
ForumindlægHar du kemi eller biologi på mindst b-niveau kan du komme med til Biotech Academy, som afholdes på DTU. Biotech Academy Camp 2009 byder på et 7-dages intensivt og alsidigt fagligt program, hvor relevante udsnit af højteknologisk, dansk bioteknologi præsenteres. I de eksperimentelle øvelser vil du... -
Hjælp til spørgsmål omkring energifordeling
Forumindlæghåber virkelig nogle søde mennesker kan hjælpe mig, for jeg kan simpelthen ikke komme videre. jeg skal lave nogle opgaver i biologi på c niveau. Har lavet de første 4 men kan simpelthen ikke finde ud af opgave 5 den lyder sådan her. 5. En pige på 170 cm og 55 kilo lider af tendenser til ner... -
analyser figur
Forumindlæghej alle i kloge hoveder. håber virkelig i kan hjælpe mig med dette biologi! . spørgsmålende ligger vægt på den vedhæftede fil, 1) analyser figuren (se vedhæftet fil) og angiv gonotype I-1, II-1, II-4. hvilken person må have et afvigende kønskromosomantal? begrund svaret. 2) ved ved en ski... -
Løgceller og DNA
ForumindlægSkal aflevere biologi rapport i morgen .. Jeg er stort set færdig, jeg mangler bare to spørgsmål .. 1. Hvor i løgcellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA og, hvilke funktioner har DNA i disse celler? 2. Hvad kan man bruge DNA til? Giv eksempler på nogle sammenhænge (Forsøg/undersøgelser... -
Hjælp - er i tvivl om et spørgsmål.
ForumindlægJeg har en biologi opgave om en sjælden stofskiftesygdom http://bogwebs.systime.dk/bogwebs/IdraetTeoriOgTraening_61601292/phosphorylase-ma.htm ,men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal svare til spørgsmål nr.2? b. Giv en forklaring på den manglende stigning i laktat i blodet. Jeg overvejer at ... -
Gensplejsning i medicinalindustrien
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede til mundtlig biologi i næste uge, og har disse spørgsmål: 1. Til produktion af insulin kan gærceller med fordel bruges. Hvordan kan man argumentere for, at gærceller er bedre at bruge end bakterier? Og 2. Man kan bestille et ønsket gen med posten. Fo... -
DNA og mutationer
ForumindlægSkal til biologi eksamen inden så længe og har fået udleveret vores spørgsmål nu. Men er kommet til et spørgsmål jeg finder svært at besvare, måske mest fordi jeg ikke helt forstår hvad det går ud på. Vurder risikoen ved forskellige former for nedarvning af sygdomme. Dette er indenfor e... -
iltmætning i havvand. hjælp
Forumindlæghej. jeg sidder med en biologi opgave, hvor jeg ikke kan finde svaret til nogle spørgsmål. håber i gider hjælpe, da jeg ikke kan finde noget på nettet eller i mine bøger. 1. hvilke biologiske processer har betydning for iltmætningen i havvand? 2. hvorfor er koncentrationen af NO3- meget stor i de... -
Hjælp til genetik!
ForumindlægHej! Det er sådan at jeg skal op til eksamen i biologi snart. Vi har fået tildelt de spørgsmål vi kan trække på forhånd og jeg har stort set fået svaret på dem alle, dog er der en enkel jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe. Gør rede for nedarvning a... -
Israel-Palæstinas vandkonflikt
ForumindlægHej, sidder og laver at, jeg har fagene engelsk og biologi og min sag er israel og palæstinas' vandkonflikt, hvilkene metoder kan jeg bruge til engelsk? jeg har de biologiske men er i tvivl om engelsk. Jeg har yderligere to spørgsmål jeg gerne vil have besvaret, jeg ved godt jeg kan finde den... -
En ikke forurenet sø?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til biologi eksamen imorgen, men der er et enkelt spørgsmål som driller mig. Spørgsmålet lyder: Med udgangspunkt i undersøgelserne ved Egaa Engsø skal du redegøre for de fysiske og biologiske betingelser for en ikke-forurenet sø. Forklar desuden hvilke ændringer som kan...
