Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11381 til 11400 af 154034
-
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
eksamen mat b -24.05.2013 opg. 10
ForumindlægHej sidder med en aflevering i dette årseksamenssæt i mat b fra d. 24.5.2013. Jeg har dog problemer med opgave 10. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524... -
Essay "Undskyld ventetiden"
ForumindlægHej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ... -
dansk eksamen: hvordan foregår det?
Forumindlæghej hvordan foregår en dansk mundlig eksamen? Hvad kan man trække? Hvis man trækker fx. reklamer- hvad gør man? analyserer man den eller hvad? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :) -
ATtforberede til skrft. eksamen (STX)?
ForumindlægHvordan forbereder man/I sig/jer til skriftlig dansk? Er lidt nervøs :-S -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Engelsk FSA !!!!! (lidt hjælp søges)
ForumindlægHeeej!!Jeg skal op til engelsk mundtlig prøve (FSA) i morgen og har brug for lidt hjælp og gode råd fra erfarne.Jeg plejer at få 10 i årskarakter, og 11 i mine skriftlige opgaver. Desuden er min lærer ikke typen der giver 13-taller.Så derfor skal jeg gøre det nogenlunde perfekt for at få 11, som ... -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
Standardafvigelse og Matematikbøger
ForumindlægHej! Jeg er en ufattelig dårlig matematiker, men har forelsket mig i programmering. Og da matematik er en fatal byggeklods inde for denne branche, er jeg ret... fæcked. Jeg forstår selvfølgelig det grundlæggende, men efter ottende klasse begyndte jeg at ikke kunne finde rundt i skole og fritid, s... -
Hjælp til analyse af
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. &qu... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Hjælp til at rette engelsk. 9 klasse opgave.
ForumindlægHej Jeg skal lave en forsættelse af Samanthas brev som er skrevet øverst. Jeg håber i vil hjælpe mig med at rette det jeg selv har skrevet. Og meget gerne komme med en forklaring til fejlene så jeg lære noget samtidig. :) Jeg håber du vil hjælpe mig! Mange tak på forhånd. ... -
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition? -
Dårlig kost
ForumindlægHvad kan man indrage mht. emnet dårlig kost, set fra biologi? -
eksamen
ForumindlægKan man komme op i en rapport til biologieksamen?Vi har desuden fået at vide, at vi kan komme op i vores projekt, men ikke hvordan. Nogen der ved det?Troede "bare" man kom op i nogle spørgsmål med en eller to tilhørende figurer, men tager jeg fejl?Det er forresten B-niveau, hvis det gør... -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Spørgsmål omkring HF enkeltfagseksamen
ForumindlægHej alle... Jeg har et ret vigtigt spørgsmål omkring HF enkeltfags eksamenerne... Jeg har været oppe til alle eksamener indtil videre... Dog har jeg skrevet frem og tilbage med min matematik lærer da han første gang skrev en seddel ud med eksamensdatoer og tid var jeg ikke skrevet på til ek... -
Enzymer
ForumindlægHej, kan nogen give et svar på hvordan enzymer kan forøge hastighden, så den i de fleste tilfælde bliver millioner gange hurtigere end hastigheden for sammenlignelige ikke-katalyserede reaktioner? -
Et par spørgsmål om Proteinsyntesen
Forumindlæg#1 Min lærebog påstår, at der er flere koder for samme aminosyre. figur 7.17 link Forstår jeg ikke helt? Hvis vi tager udgangspunkt i Tyrosin (tyr) kan jeg da kun se en form for det? Eller menes det med det både kan hedde TGC,TGT,TGG,TGA? #2 Hvad er forskellen på m-RNA t-RNA og m-RNA synes ikke...
