Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11401 til 11420 af 23877
-
synopsis novelle tårer
ForumindlægHej allesammen jeg vil gerne have hjælp til at lave min synopsis, som er novellen tårer af tove ditlevsen. er der nogen derude som kan hjælpe mig? -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægI næste uge skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Hvad skal jeg forberede mig på? Jeg har læst de tekster der er blevet opgivet, men hvad skal jeg ellers.? På forhånd tak -
bedømmelse
ForumindlægHej med jer! jeg var oppe i skriftlig dansk idag hf. jeg valgte opgaven "skriv en argumenterende artikel om fortællerformer i fortællende journalistik. jeg aner ikke om jeg har misforstået opgaven, eller hvordan det er gået mig, da jeg syntes den var rigtig svær. er der nogen der lige vil ... -
Alkohol og Johannes Møllehave
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til min mundtlige AT-årsprøve snart. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige. Om jeg skal gentage min synopsis eller hvad...? Jeg har ved hæftet min synopsis. Nogen der har nogle gode idéer? -
vaccine 1851-1914
ForumindlægHej jeg skriver AT om pasteurs rabiesvaccine. I danskdelen skal jeg også snakke om andre vacciner inden for tidsperioden 1851-1914 som har haft en betydning for samfundetets velfærd, sundhed og hygiejne. Nogen som kan hjælpe? (: -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Hvad må man egentlig medbringe til FSA mundtlig dansk? På forhånd tak -
Problemstilling til projektopgave
Forumindlæghvordan skriver jeg en god problemstilling til det her delemne: frihed, rettigheder for børn og unge?? -
Tysk A niveau 24 timers
ForumindlægHey Peeepz Ville hører om nogen derude ved hvad der forventes til den mundtlige Tysk Eksamen på A niveau i gymnasiet. Altså hvad de lægger vægt på osv. Derudover må i meget gerne fortælle mig lidt om hvordan selve fremlæggelsen skal struktureres. På forhånd - Vielen Dank -
Danmarks industrialisering.
ForumindlægHej alle (: Jeg er den heldige vinder af at have trukket Danmarks Industrialisering til min 24-timers forberedelse historie. Er der en venlig sjæl som måske har nogle gode problemstillinger og en problemformulering som kunne give mig inspiration? Mine bilag handler blandt andet om dampmaskinen, ... -
Smertestillende stoffer (eksamensspørgsmål)
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemi eksamen i morgen, og jeg er gået helt i stå med det spørgsmål som lyder: Smertestillende stoffer: - Kemiske ligheder - Forskelle i de nedenstående strukturformler: reaktioner, der kan omdanne den ene struktur til den anden stryker; polaritet; opløselighed Håber ... -
Skulpturer, nyere tider??
ForumindlægHejsa, jeg sidder med forberedelse til old-eksamen og er p.t ved at gennemgå jeg diverse skulpturtider samt karakteristika. (: (Note: skulpturerne er udelukkende til perspektivering) Men min lære har opgivet skulpturer i (udover arkaisk, klassisk og hellenistisk) renæssancen, nyklassicismen, mod... -
fra stikprøve til population
ForumindlægHEj Alle JEg har lavet en spørgeskema undersøgelse som jeg ikke har fået så mange svar på. Jeg skal nu finde en måde som jeg kan "gå" fra stikprøve til population på. Er der nogen der kan hjælpe mig igang? -
lektiehjælp - i økonomi haster
ForumindlægHej jeg har brug for en lektiehjælper i Økonomi og jeg søger derfor en der kan forklare lidt om det og hjælpe med opgaver. Skriv en besked hurtigst muligt da det haster. Mvh Natasjah -
Ikonografi?
ForumindlægUnder betydningsanalysen er der to former. Ikonografi og semiotisk model. Hvad er forskellen? -
Fight Club og lighed med buddhisme
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP her til jul og jeg skal vælge fag på mandag. Jeg overvejer at vælge religion og engelsk (har religion på B) med afsæt i Fight Club og ligheder med buddhisme, heriblandt det med, at Tyler Durden vil gøre op med den materialistiske tankegang og bare "give slip"... -
tyskprøve kasus?
Forumindlægjeg skal have tyskprøve på tirsdag og jeg skal have noget om kasus. jeg kan simpelhent ikke finde ud af om noget er nominativ, akkusativ, genitiv eller dativ? er der nogen der har en god måde man kan finde ud af det på? :-) -
Hurtig spørgsmål haster
ForumindlægDen mest intense top i massespektret kaldes basetoppen (M+). Hvad menes der med intens top? -
rettelse af opgave til eksamen
ForumindlægHejsa Er der en der vil have mulgihed for at rette min eksamenopgave igennem, se om der skal inddrages noget mere eller om der er noget der skal fjernes? Den skal fremlægges på mandag og er mega bange for at den er forkert eller noget. Vil rigtig gerne blive læge så det kræver en stabil karakt... -
Indledning til en debatterende artikel
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en debatterende artikel, og jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive min indledning og hvad den skal indeholde. Er der nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Engelsk still opstilling
ForumindlægHej studieportalen! Jeg skal lave en engelsk still og opstillingen skal have disse punkter: facts issues solutions own opinion Hvordan opstiller jeg stilen? Hvad skal jeg starte med og slutte med? og hvor meget skal der stå på de enkle punkter? Tak på forhånd :)
