Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11441 til 11460 af 24089
-
Vudering af eksamen
ForumindlægHej studieportalen Jeg var som mange andre oppe i skriftligt dansk eksamen idag. Da der var sket en fejl, gik der 50 minutter før jeg fik det relevante materiale og kunne begynde. Jeg følte mig derfor helt stresset og føler jeg fik klokket op i det. Er der evt. en dansk lære som har læst til ... -
Hvordan foregår engelsk eksamen ???
ForumindlægHvordan foregår engelsk skriftlig eksamen del 2 præcist ?? og hvordan kan man foreberede sig på den? håber jeg hurtigt får svar, for skal op på torsdag... -
eksamen
Forumindlæghej alle sammen jeg er ved at forberede mig på vø eksamen til i morgen. jeg har ingen idé om hvor mange spørgsmål man kan få til sådan en eksamen. jeg er på fjernstudie og selstudie og der er ingen informationer om, hvor meget man kan forvente. er der nogle der kan svare mig på dette? m... -
Radianer, grader?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)? -
Biologi rapport
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i gang med en biologi rapport som er for til på mandag, og min rapport skal handle om celler" Jeg har dog et lille problem, i min problemstilling er jeg meget inde over hvad fremtiden gør ved vores viden om celler, og hvad der kan være af nye metoder at undesøge celle... -
Haster!!! Newline målgruppevalg
ForumindlægHey.. Er igang med erhvervscase om Newline og vil finde en ny målgruppe til dem.. har skrevet dette: Afsætningsmæssige problemstillinger – For bred og ikke konkret målgruppe. Newlines målgruppe er alt for bred, i forhold til deres markedsføring. De har valgt at segmenteret deres målgruppe fra h... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Fodnoter?
ForumindlægHvornår skal jeg have en fodnote? Nu når jeg har en film, skal jeg så lave en fodnote og fortælle hvornår det er i filmen hvis jeg f.eks. har en sætning der hedder: Det lykkes dog Christian at komme tilbage til festen og, da han ankommer møder han Pia, som har fundet den afdøde søsters brev på H... -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
Mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej studieportalen. Ville lige høre om der var nogle af jer, der vidste hvad lærer og censor vurdere en på, altså må de skal votere, hvad er voteringkriteringerne? så jeg har noget at fokusere på og forhåbentlig få en god karakter. tak på forhånd. -
Die schlaufe
ForumindlægNogen der har arbejdet med Die schlaufe??? Teksten stammer fra HANS PETER RICTER: DAMALS WAR ES FRIEDRICH. -
SRP - emnevalg
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP indenfor fagene engelsk og historie, men har endnu ikke valgt emne. Jeg ville gerne skrive om noget såsom hekse, kelterne eller shakespeare, men jeg har ingen ide til indkredsning af emnet, samt indpasning efter kravene til de to fag. Nogen, der har nogle forslag? -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægI morgen skal jeg op til mundtlig engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til så det er ikke utænkeligt at jeg dumper. Hvis jeg nu dumper vil det så få nogen konsekvenser? Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis man trækker en non-fiktiontekst skal man bruge det retoriske pentagram, men hvord... -
Martin Luther - lidt hjælp til en problemformulering
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at skrive en historie-opgave, og som om det skulle undre nogen så sidder jeg naturligvis og bakser lidt med problemforuleringen. Jeg har tænkt mig at skrive om Martin Luther og reformationen og havde tænkt mig noget i stil med: "Hvilke faktorer havde indfly... -
forkert ikke?
ForumindlægSie geht in meiner Klasse Skal der ikke stå: "...in meine Klasse" -
Hvordan forløber billedekunst C undervisning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal starte på gymnasiet næste år, og har valgt billedekunst C, som mit kunstneriske fag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt dette fag passer til mig eller ej. Er der eventuelt nogen af jer, som i forvejen har faget, som kan skrive lidt om, hvordan det hele forløber? ... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har om Den Lille Pige Med Svovlstikkerne og er der nogle som ved hvordan man kan perspektivere den med Historien Om En Moder og Den Grimme Ælling? -
problemstillinger -
ForumindlægHej. Mit emne til historie eksamen er "Danmarks internationale placering fra 1914 til idag" Min problemstillinger lyder som følgende: - Hvorfor opstod der et brud på neutraliteten i 1914? - Hvorfor vælger Danmark at indmelde sig i NATO ? - Hvordan var Danmarks nye rolle ef... -
barndom
ForumindlægHejsa. Jeg er gået i stå ved dette spørgsmål. Håber virkelig at I kan hjælpe mig. I barndommen bliver vi præget og formet, hvilket får betydning for vores videre liv. Hvilke konsekvenser tror I, det får for nogle drenge der bliver slået af deres forældre, den forskellige måde hvorpå de bliver ... -
Argumentering!
ForumindlægJeg skal finde kronikker, debatindlæg og reklamer hvor der gøres brug af argumenterings teknik så som pathos, ethos og logos!!! Nogle der har et godt link...Og hvad er en kronik? Anders
